Sosed, zvezdnik
Povprašajte mlade, kdo je Felix Kjellberg, pa vam nihče ne bo znal odgovoriti. Omenite ime PewDiePie, in začudeni boste ugotovili, da so zanj slišali že vsi. Gre za istega človeka, ki se preživlja z igranjem iger v internetu. Gledajo ga milijoni in mu prinašajo na kupe denarja. PewDiePie je milijonar, ki si služi kruh na spletišču YouTube. In še zdaleč ni edini.
Vodilni slovenski youtubovski zvezdnik je Klemen Slakonja, po vzoru tujih milijonarjev pred kratkim preimenovan v TheMockingbirdMana.
YouTube je televizija prihodnosti. Posamezniki, katerih video posnetki so najbolj gledani, so priljubljeni in vplivni posamezniki. Raziskava med najstniki v ZDA je pokazala, da so Smosh, the Fine Bros, PewDiePie, KSI in Ryan Higa vplivnejši od Bruna Marsa, Taylor Swift, Jennifer Lawrence, Katy Perry in drugih zvezdnikov. Youtubovske zvezde so sodobnemu gledalcu bliže, zato so njihova mnenja tehtnejša. Gledalci cenijo povratno informacijo, lastno mnenje in odsotnost strategije PR. Variety ocenjuje, da je čustvena navezanost na youtubovsko zvezdo sedemkrat močnejša od vezi s klasičnim zvezdnikom. Gledalci se z youtubovsko zvezdo poistovetijo, ji zaupajo, sprejemajo njene napake in prav zaradi slednjih z njo spletejo pristnejšo in nadvse čustveno vez. Novi zvezdniki se vsakomur približajo z neposrednim naslavljanjem, vsebino, podano v prvi osebi pred kamero. Gledalec pristop občuti kot intimen dogodek med dvema prijateljema.
Uspešnih ustvarjalcev video vsebin je iz leta v leto več. Lani je imelo 17.000 kanalov več kot 100.000 naročnikov, 1500 pa kar milijonsko občinstvo. Televizija prihodnosti zvezdam prinaša dobiček z oglasi, plačanimi reklamami in plasiranjem izdelkov skozi vsebino. Nekateri zvezdniki kariero po uspehu v spletu razširijo še na televizijo, film, glasbo in celo knjige. Prodajajo tudi svoje izdelke, oblačila, kozmetiko. Vsebine so različne, od igranja iger, zbijanja šal do lepotnih nasvetov, plesa in glasbe, na YouTubu najdemo vse. Spletne zvezde se zabavajo in igrajo, obenem pa služijo milijone. Medtem ko se Klemnu Slakonji množično kopičijo ogledi videa Putin, Putout, ima jih že štiri milijone, se ozrimo po lanskem letu in preverimo, kdo je na spletišču YouTube zaslužil največ.
Felix Kjellberg je najbolj prepoznaven obraz spletišča YouTube, zato mu je Google zaupal prvo oddajo na plačljivem kanalu YouTube Red, Scare PewDiePie.
Lestvica je sestavljena iz podatkov merjenja podjetja Nielsen, spletišča IMDB in drugih virov, med katerimi so tudi intervjuji s poslovneži, agenti, odvetniki in drugimi ljudmi iz industrije. Nekaj informacij so posredovali sami zvezdniki. Zaslužkarje z lestvice druži mladost, večina jih je mlajša od trideset let.
vir: Forbes
Najbolj priljubljene so igre. Z njimi se ubada v uvodu omenjeni Felix Kjellberg, bolj znan kot PewDiePie. Petindvajsetletni Šved, ki s štirideset milijoni prijatelji igra igre, na leto zasluži 12 milijonov dolarjev. Je zadržan človek, redko daje intervjuje in nerad nastopa v javnosti. Skupaj z dekletom sta najbolj prepoznavni in dobičkonosni osebnosti v spletu, zato ni čudno, da ju je Google angažiral za splavitev plačljivega kanala, YouTube Red. Poleg Kjellberga z igranjem iger služi milijone še britanski komentator Olajide Olatunji (KSI). Pridobljeno slavo je izkoristil za zagon glasbene kariere. Njegova raperska skladba Lamborghini je na britanski lestvici zasedla trideseto mesto.
Igram sledi komedija, komiki so YouTube hitro posvojili, tako da danes skoraj polovica največjih spletnih zaslužkarjev stavi na smeh. Četo zabavljačev vodita para Smoosh (prijatelja od malih nog, Ian Hecox in Anthony Padilla) in Fine Brothers (brata Benny in Rafi Fine). Prvi dvojec prihaja iz Kalifornije in je občinstvo najprej navdušil s skeči na rovaš iger Pokemon, nato nadaljeval pot s petimi kanali na spletišču YouTube in filmom Smoosh: The Movie. Brata Fine Brothers sta pozornost gledalcev in nagrado Daytime Emmy pritegnila s posnetki in odzivi ljudi na oglede drugih videoposnetkov, od PewDiePieja do Nicki Minaj. Z uspehom na YouTubu sta dobila lastno televizijsko oddajo na kanalu Nickleodeon, React to That.
Med šaljivimi milijonarji najdemo še duo Rhett & Link (Rhett McLaughlin in Charles Lincoln Neal III). Dinamični par z diplomo univerze NC State je namesto kariere v poslovnem svetu začel v spletu objavljati jutranje novice Good Mythical Morning. Rhett McLaughlin in Charles Lincoln Neal tretji polovico denarja zaslužita s sponzorskimi pogodbami in snemanjem oglasov. Poleg štirih milijončkov in pol sta lani pospravila v žep tudi pogodbe z Gillette, Wendy’s in Toyoto. Barve nežnejšega spola med komedijanti zastopa Lilly Singh. Lily pod vzdevkom Superwoman gledalce spravlja v smeh z zgodbami o svojem etničnem poreklu, starši so iz Indije emigrirali v Kanado, in obenem tudi poje. S svetovno turnejo A Trip to Unicorn Island je obiskala 27 večjih mest, nastope posnela in jih ponudila naročnikom plačljive YouTubove storitve Red. Smisel za humor je prinesel milijone tudi Romanu Atwoodu. Roman je potegavščine priljubljene oddaje Punk’d popeljal onkraj meja dobrega okusa. Dojenčka vrže čez ograjo, nag se kaže otrokom, krade bencin in gume z avtomobilov, pretepa mucke pred policisti in podobno. Norčije so mu prinesle več kot sedem milijonov nasmejanih in zvestih gledalcev ter številne poškodbe, ki so mu jih zadale žrtve brez smisla za humor. Postal je obraz Nissana in ustanovil lastno prodajalno Smile More Store z oblačili in drugo robo.
Šaljivi Roman je zaradi svojih norčij nemalokrat tepen.
Lindsey je pred youtubovsko avanturo na kolenih rotila založnike, naj ji dajo priložnost. Danes so vloge obrnjene.
Na četrtem mestu spletnih dobičkarjev je Lindsey Stirling, ki je lani zaslužila šest milijonov dolarjev, izdala dva albuma (Shatter Me in Lindsey Stirling), podpisala pogodbo za knjigo in se odpravila na uspešno koncertno turnejo. Lindsey igra violino in pleše. Kombinacija je videti dovolj privlačno, da je prepričala milijone naročnikov. Mlada violinistka je kanal na YouTubu ustvarila leta 2007, ko je bila sita zavrnitev založniških hiš. Danes jo isti založniki na kolenih prosijo, naj podpiše zanje, a jih Lindsay že zdavnaj ne potrebuje več.
Kako se urediti brez ogledala? Michellini sledilci vedo, saj je njihova vzornica ta izziv opravila z odliko.
Lestvico s poltretjim prisluženim milijonom zaokroži kuharica Rosanna Pansino, ki je s peko peciva na svojo stran pridobila milijone oboževalcev, izdala knjigo receptov The Nerdy Nummies Cookbook: Sweet Treats for the Geek in All of Us, se povezala z izdelovalcem posod Wilton Brands in ustvarila kuharsko serijo Nerdy Nummies.
YouTube Red
Plačljivi YouTube
Plačljiva storitev YouTube Red za zdaj v Sloveniji ni na voljo.
Spletišče YouTube je nastalo z namenom približanja vsakdanjih video posnetkov množicam. Kmalu je postalo zibelka glasbenih uspešnic, domačih oddaj in video posnetkov, ki so se širili od ust do ust. Lastnik Google je takoj prepoznal potencial spletišča in ga najprej zasul z oglasi, pred kratkim pa splavil še plačljivi kanal YouTube Red. Naročniki so deležni video vsebin brez reklam, ne glede na napravo, na kateri jih uživajo. Omogočen je ogled brez spletne povezave in poslušanje glasbe po telefonu z ugasnjenim zaslonom. Deset dolarjev na mesec uporabnikom prinese še glasbeno naročnino na Google Play Music (drugače 10 USD) in posebne oddaje uveljavljenih zvezdnikov. V naboru slednjih so za zdaj glavni Scare PewDiePie (grozljivka največje spletne zvezde), A Trip to Unicorn Island (Lily Singh na svetovni turneji) in Dance Camp (poletni plesni tabor). Google v bližnji prihodnosti obljublja še več plačljivih vsebin, med drugim tudi oddaje novih spletnih talentov. Na žalost ne za uporabnike spletišča pod Alpami, saj je Red (za zdaj) na voljo zgolj v Združenih državah Amerike.