Svetla prihodnost poenotenih komunikacij
Od orodij z umetno inteligenco do izboljšanih oziroma s podatki obogatenih videokonferenc, poenotene komunikacije obljubljajo, da bodo spodbujale učinkovitost, produktivnost in inovacije v sodobnih poslovnih okoljih.
Današnja digitalna doba je skupek neštetih tehnoloških prebojev, med katerimi imajo telekomunikacijske tehnologije vsekakor enega večjih vplivov, posebej zaradi razvoja t. i. poenotenih komunikacij. Od skromnih začetkov pred približno dvema desetletjema so poenotene komunikacije prerasle v revolucionarno orodje, ki spreminja poslovne dejavnosti in spodbuja nemoteno sodelovanje zaposlenih znotraj in zunaj podjetja, bogatejše interakcije s strankami in sistemi.
Eden najobetavnejših dosežkov na tem področju je brez dvoma uvedba poenotenih komunikacij kot storitve (UCaaS). Študija podjetja Fit Small Business je ugotovila, da podjetja z uvedbo UCaaS in uresničitvijo sodelovanja v realnem času lahko sprejemajo odločitve 2,6-krat hitreje od povprečja. Nenehno uvajanje digitalnih platform, vključno z najrazličnejšimi klepetalnicami, vseprisotnimi videokonferencami in s spletnimi orodji za sodelovanje, je ustvarilo nove priložnosti za tehnologijo poenotenih komunikacij in rešitve UCaaS. Velikost trga poenotenih komunikacij naj bi po oceni podjetja DataHorizzon do leta 2032 ob povprečni letni rasti 17,7 odstotka dosegla kar 583,8 milijarde dolarjev.
Ni težko ugotoviti, kam gre denar. Tehnologija poenotenih komunikacij združuje več oblik komunikacij v podjetju, kot so zvok, video, sporočanje idr. v en vmesnik, s čimer odpravlja potrebo po tem, da bi komunikacijski sistem upravljalo več ponudnikov. Po svoje je celo malce presenetljivo, da po študiji DataHorizzon prav Evropa beleži najvišjo stopnjo rasti na trgu poenotenih komunikacij. Jasno je, da se UCaaS nenehno razvija in da se bodo te storitve po vsem svetu vedno bolj uveljavljale, saj gre za vodilne tehnologije na področju poslovne komunikacije.
Za dodaten zagon nadgradnje komunikacijskih rešitev, kanalov in poti je poskrbela pandemija covida 19. 97 odstotkov podjetij je poročalo o tem, da je delo na daljavo povečalo zanimanje za UCaaS in njegove implementacije (preostali trije odstotki so verjetno bili (naj)bolje pripravljeni). Večina podjetij je s sodobnejšimi in na oblačnih storitvah temelječimi rešitvami zamenjala starejše telefonske centrale in sisteme (PBX), številna pa so po vpeljavi poenotenih komunikacij poskrbela še za klicni/kontaktni center kot storitev (CCaaS). Ta podjetjem in zaposlenim močno olajša delo na daljavo, zaposlenim omogoča uporabo skoraj poljubnih pametnih naprav ter preklapljanje klicev z ene naprave na drugo. Tehnologija UCaaS izboljša tudi produktivnost, saj deluje kot osrednje komunikacijsko vozlišče, kar ekipam zaposlenih omogoča večjo prilagodljivost in nudi orodja za učinkovito komuniciranje s sodelavci in strankami.
Ko se poenotenih komunikacij loti umetna inteligenca
Umetna inteligenca je tudi na področju poenotenih komunikacij izjemno napredovala. Komunikacijska orodja, ki jih poganja, postajajo vse bolj izpopolnjena in podjetjem omogočajo avtomatizacijo rutinskih opravil, racionalizacijo delovnih tokov in izboljšanje interakcij s strankami. Pri teh orodjih ne gre zgolj za avtomatizacijo opravil, temveč z inteligentnimi rešitvami, ki lahko predvidijo potrebe zaposlenih in ponudijo vpoglede, spreminjajo način, kako podjetja upravljajo komunikacijo. Umetna inteligenca lahko analizira podatke o klicih v klicnem centru in predvidi čase (naj)večjih obremenitev, kar podjetjem omogoča učinkovitejše planiranje in razporejanje kadrov. Klepetalni (ro)boti in virtualni pomočniki, ki jih poganja umetna inteligenca, prav tako postajajo vse bolj spretni pri obravnavi poizvedb strank, kar zmanjšuje breme zaposlenih in izboljša odzivni čas. S tem, ko stranke hitro in učinkovito pridejo do odgovorov na svoja vprašanja, pa se poveča tudi njihovo zadovoljstvo s storitvijo/izdelkom/podjetjem.
Letos bo umetna inteligenca igrala še pomembnejšo vlogo v platformah poenotenih komunikacij, saj bo skrbela za bolj kot ne brezhibno delovanje naprednih funkcij, kot so inteligentno usmerjanje klicev, prepisovanje pogovorov v realnem času in celo analiza čustev klicateljev. Inteligentno usmerjanje klicev zagotavlja, da so klici usmerjeni k pravi osebi ali oddelku na podlagi različnih dejavnikov, vključno z zgodovino klicatelja in naravo njegove poizvedbe. Prepisovanje pogovora v realnem času lahko govorjeni jezik takoj pretvori v besedilo, kar olajša vodenje evidenc in izboljša dostopnost informacij. Analiza čustev pa lahko oceni čustveni ton pogovorov in tako zagotovi dragocene povratne informacije za izboljšanje storitev za stranke. Pri napredku na področju umetne inteligence ne gre le za izboljšanje funkcionalnosti, temveč za ustvarjanje bolj intuitivnega, učinkovitega in odzivnega komunikacijskega okolja, ki se lahko prilagaja spreminjajočim se potrebam podjetij in njihovih strank.
Sporočanje na steroidih
Morebiti bi pomislili, da bo klasične oblike poslovne komunikacije, temelječe na takšnih ali drugačnih pisanih oziroma tipkanih sporočilih, v celoti zamenjal govor, a bi se zmotili. Če upoštevamo trende razvoja sistemov poenotenih komunikacij, bo temelj poslovne komunikacije postalo t. i. poenoteno sporočanje, ki vključuje združevanje različnih komunikacijskih kanalov, kot so elektronska pošta, sporočila SMS, takojšnje sporočanje in (prepisani) glasovni klici, v enotno platformo. S tem lahko podjetja zagotovijo, da je vsa komunikacija centralizirana, lahko dostopna in učinkovito upravljana. Centralizacija poenostavi postopek komunikacije, kar zaposlenim omogoča, da se osredotočijo na svoje naloge in ne žonglirajo z več različnimi komunikacijskimi orodji in še prepisujejo podatke. Tako je manj verjetno, da bodo pomembne informacije spregledane ali izgubljene v premetavanju med različnimi kanali.
Integracija poenotenega sporočanja bo omogočila nemoteno sodelovanje in večjo produktivnost zaposlenih, saj bodo ti lahko komunicirali prek svojih »preferenčnih« kanalov, ne da bi menjali platforme oziroma orodja. Zaposleni lahko začne pogovor prek e-pošte in po potrebi nemoteno preide na glasovni klic ali sporočilo. Ta pretočnost izboljša uporabniško izkušnjo in zmanjša trenja, ki so pogosto povezana z uporabo različnih komunikacijskih orodij. Poleg tega so platforme za poenoteno sporočanje pogosto opremljene z naprednimi funkcijami, kot so kazalniki prisotnosti, ki kažejo, ali je določen sodelavec na voljo, zaseden ali odsoten. To pomaga pri hitrem odločanju o najboljšem načinu komuniciranja v danem trenutku.
Poleg tega so vsi komunikacijski kanali vključeni v eno platformo, kar omogoča boljšo analizo in vpogled v podatke. Podjetja lahko spremljajo vzorce komuniciranja, sprejemajo na podatkih temelječe odločitve za izboljšanje učinkovitosti in odkrivajo ozka grla v sodobni komunikaciji. Poveča se tudi varnost, saj je upravljanje ene same komunikacijske platforme pogosto lažje in varnejše kot nadzor in zaščita več ločenih sistemov. Ker se podjetja še naprej prilagajajo hibridnim modelom dela in dela na daljavo, bo pomen poenotenega sporočanja le še naraščal, zato je brez dvoma ključna sestavina prihodnosti poenotenih komunikacij.
Internet stvari in poenotene komunikacije
Internet stvari (IoT) revolucionarno spreminja številne panoge in poenotene komunikacije niso izjema. Naprave IoT je mogoče vključiti v sisteme poenotenih komunikacij in tako zagotoviti podatke in avtomatizacijo v realnem času ter spremeniti način delovanja in komuniciranja podjetij. Te integracije niso namenjene le udobju, temveč tudi ustvarjanju pametnejših in učinkovitejših delovnih mest. Pametne pisarne lahko uporabljajo senzorje IoT za samodejno prilagajanje osvetlitve in temperature glede na zasedenost (beri: število udeležencev), kar zagotavlja optimalne delovne pogoje in hkrati omogoča varčevanje z energijo (za hlajenje, ogrevanje in prezračevanje prostorov). Tovrstna avtomatizacija zmanjša potrebo po ročnem prilagajanju in zaposlenim omogoča, da se osredotočijo na svoje naloge brez motečih dejavnikov.
Povezovanje interneta stvari s platformami poenotenih komunikacij bo povečalo operativno učinkovitost in ustvarilo odzivnejše delovno okolje. Z uporabo podatkov v realnem času lahko podjetja hitro sprejemajo utemeljene odločitve, optimizirajo svoje delovanje in zmanjšajo število izpadov. Zaposleni imajo lahko koristi od bolj povezanega in intuitivnega delovnega okolja, v katerem so rutinska opravila avtomatizirana, informacije pa lahko dostopne. Na primer, sejne sobe, opremljene z napravami IoT, lahko samodejno prilagodijo nastavitve vrsti sestanka in številu udeležencev ter tako ustvarijo nemoteno in produktivno izkušnjo.
Poleg tega lahko podatki, zbrani iz naprav IoT, zagotavljajo dragocen vpogled v trende na delovnem mestu in vedenje zaposlenih. Podjetja lahko te podatke analizirajo, da prepoznajo vzorce, izboljšajo delovne procese in povečajo splošno produktivnost. Na primer, razumevanje časa največje uporabe posameznih prostorov lahko pomaga pri boljšem načrtovanju in dodeljevanju virov.
Vzpon videokonferenc se nadaljuje
Videokonference že desetletje beležijo le rast in ta se je po pandemiji še okrepila. Podjetja in posamezniki se prilagajajo delu na daljavo in virtualnim srečanjem, to pa je povečalo povpraševanje po zanesljivih in kakovostnih videokonferenčnih rešitvah. Letos in v naslednjih letih bo še več poudarka na kakovosti uporabniške izkušnje – pričakujte še bolj kakovostna video in zvok, manjše zakasnitve in bolj intuitivne uporabniške vmesnike. Te izboljšave bodo videokonference naredile manj moteče oziroma bolj prijetne, kar jim bo pomagalo premostiti vrzel med virtualnimi in osebnimi interakcijami zaposlenih. Še vedno pa velja nasvet, da z virtualnimi sestanki in videokonferencami ne gre pretiravati, saj veliko število teh ali pa dolgotrajne konference vodijo v utrujenost in celo izčrpanost zaposlenih.
Sodobne platforme za videokonference bodo vključevale najsodobnejše tehnologije za izboljšanje uporabniške izkušnje. Kamere vse višje ločljivosti (vse bolj se uveljavljajo kamere ločljivosti 4K) in napredna obdelava zvoka bodo zagotavljale jasnejšo sliko in čistejši zvok, zaradi česar bodo sestanki na daljavo bolj naravni in privlačni. Zmanjšane zakasnitve bodo zagotovile, da bodo pogovori potekali gladko in brez prekinitev. Intuitivni uporabniški vmesniki pa bodo poenostavili nastavitev in upravljanje videoklicev, tako da se bodo uporabniki lahko osredotočili na sestanke in ne na odpravljanje tehničnih težav.
Obogatena komunikacija pred očmi
Poleg videokonferenc bodo v poslovnih okoljih imele pomembno vlogo tudi tehnologije navidezne resničnosti (VR) in obogatene resničnosti (AR), ki bodo ponudile poglobljeno izkušnjo srečanja. Tudi ta lahko zelo pristno zapolni vrzel med oddaljenimi in osebnimi stiki. Očala in platforme VR lahko ustvarijo virtualne sejne sobe, v katerih imajo udeleženci občutek, da so fizično prisotni ob svojih sodelavcih, skupaj s personaliziranimi avatarji in z interaktivnimi okolji. Očala AR pa lahko digitalne informacije naslikajo na resnični svet in tako izboljšajo predstavitve ter sodelovanje, saj udeležencem omogočajo interakcijo s 3D-modeli in podatki v realnem času.
Podjetja lahko VR in AR uporabljajo za usposabljanje, predstavitve izdelkov in dejavnosti za krepitev sodelovanja zaposlenih ter tako ustvarjajo bolj dinamične in zanimive izkušnje. Vključitev funkcij, ki jih poganja umetna inteligenca, kot so prevajanje jezikov v realnem času in pametni povzetki sestankov, bo še povečala produktivnost in sodelovanje. Z nadaljnjim razvojem teh tehnologij bodo videokonference postale še bolj nepogrešljivo orodje za komunikacijo in sodelovanje na sodobnem delovnem mestu.
Jasno je, da si podjetja, ki uporabljajo najnovejše tehnologije poenotenih komunikacij, lahko zagotovijo, da bodo v vedno bolj povezanem svetu ostala konkurenčna in prilagodljiva na račun boljšega notranjega komuniciranja in sodelovanja zaposlenih ter nudenja preprosto boljše izkušnje strankam. Podjetja, ki dajejo prednost poenotenim komunikacijam, se bodo lahko tudi hitreje odzivala na zahteve trga, učinkoviteje uvajala inovacije in dosegala večjo operativno učinkovitost.