Tajvanski Pegaz
Konec 80. let prejšnjega stoletja so štirje inženirji podjetja Acer, T. H. Tung, Ted Hsu, Wayne Hsieh in M. T. Liao, v kavarni razglabljali o ustanovitvi lastnega podjetja za proizvodnjo strojne opreme. Postopoma se je ta zamisel spremenila v resničnost in 2. aprila 1989 je bila ustanovljena družba Asus, katere ime izhaja iz besede Pegasus, imena krilatega konja iz grške mitologije, ki simbolizira ustvarjalnost, moč in čistost. To so vrednote, ki jih podjetje goji že od samega začetka in tudi danes.
Leta 1989 je Tajvan že proizvajal komponente za hitro rastočo industrijo osebnih računalnikov, vendar je bil to zelo konkurenčen posel. Komponente so bile proizvedene za peščico proizvajalcev osebnih računalnikov, ki so prevladovali na trgu, medtem ko se je tajvanska računalniška industrija šele borila za svoj preboj. Intel je namreč hitro dobavljal inženirske prototipe svojih najnovejših procesorjev zgolj uveljavljenim računalniškim podjetjem, medtem ko so morali tajvanski proizvajalci osebnih računalnikov in komponent na vzorce pogosto čakati celo šest mesecev. Pri oblikovanju matične plošče za nov procesor pa je bila šestmesečna zamuda praktično enakovredna šestletni.
Podjetje ASUSTeK Computer Inc. ali na kratko Asus so ustanovili štirje računalniški inženirji, ki so želeli Tajvan postaviti na zemljevid vodilnih proizvajalcev računalniških komponent.
Nezadovoljni s tem, kako je bila tajvanska računalniška industrija marginalizirana, so se štirje računalniški inženirji, Wayne Hsieh, Ted Hsu, M. T. Liao in T. H. Tung, za nasvet o ustanovitvi novega podjetja za napredek industrije obrnili na svojega mentorja Jonneyja Shiha. Asus je prve korake naredil kot podjetje, ki je ponujalo svetovalne storitve proizvajalcem matičnih plošč v majhnem stanovanju v Tajpeju. Ideja je bila, da bi ob delu z lokalno industrijo in proizvodnji močnih oblikovalskih rešitev Tajvan kmalu prepoznali kot vodilnega proizvajalca računalniških komponent. Na žalost so prijatelji spregledali ključni podatek v svojem poslovnem načrtu – v industriji, usmerjeni izključno v proizvodnjo generičnih delov za prodajo pod tujo blagovno znamko, je bilo po inovacijah zelo malo povpraševanja.
Matično ploščo Asus 486 so izdelali, ne da bi v rokah imeli primerek procesorja zanjo.
Neomajni in gnani s svojimi prepričanji so se ustanovitelji Asusa vrnili za risalno desko. Ko je Intel na začetku leta 1989 napovedal svoj procesor i486, v Tajvanu pa še vedno ni bilo nobenega testnega primerka, se je Asus ob pomoči obsežnih izkušenj ustanoviteljev pri oblikovanju matičnih plošč ter tehničnih informacij, ki jih je objavil Intel, odločil izdelati novo zasnovo matične plošče 486. Brez dostopa do procesorja 486! Ideja se je zdela nora, vendar je bila do konca leta 1989 prva matična plošča Asus 486 izdelana in pripravljena za testiranje. Ker Asus ni imel procesorja 486, so se pri podjetju obrnili na tajvansko podružnico Intela. Ta je obiskovalce začuda toplo sprejel in za to je imel dober razlog. Zaradi napak pri dizajniranju namreč Intelu še vedno ni uspelo izdelati lastne delujoče matične plošče za i486. Da bi naredili dober vtis, je kombinirana delovna sila Asusa ponudila pomoč. Na presenečenje vseh je Asus rešil problem matične plošče v nekaj minutah, zato se je Intel strinjal, da preizkusi svoj procesor i486 na Asusovi plošči. Ko je bil priključen na matično ploščo, zasnovano brez predhodnega dostopa do procesorja, je Intelov procesor deloval brezhibno. To je bil odločilni trenutek, ki je podjetje Aus ustoličil kot ključnega partnerja Intela in postavil podjetje na pot, ki ga je pripeljala do položaja vodilnega proizvajalca matičnih plošč na svetu.
Netbooki EeePC so bili prvenstveno namenjeni brskanju po spletu.
S svojo usmerjenostjo v inovacije in kakovost je Asus hitro razširil svojo ponudbo na druga področja računalniške opreme, vključno z grafičnimi karticami, monitorji in s prenosniki. Na začetku 21. stoletja je Asus postal eden izmed vodilnih proizvajalcev prenosnih računalnikov, kar je še dodatno utrdilo njegov položaj na trgu. Prvo kartico za pospeševanje PhysX je izdelal septembra 2005, decembra istega leta pa je z modelom TLW32001 debitiral na trgu televizorjev LCD. Januarja 2006 sta Asus in Lamborghini napovedala sodelovanje pri razvoju serije prenosnikov VX. Skupaj s Samsungom in Founder Technology je bil Asus 9. marca 2006 potrjen kot eden od proizvajalcev prvih modelov ultramobilnih računalnikov PC Microsoft Origami. Asus in Gigabyte Technology sta 8. avgusta 2006 ustanovila skupno podjetje, nato pa je Asus 5. junija 2007 na Computexu napovedal netbook Eee PC, ki je kasneje zaradi svoje prenosljivosti in cenovne dostopnosti postal izjemno priljubljen. 9. septembra 2007 je Asus napovedal začetek prodaje BC-1205PT, zapisovalnika BD-ROM/DVD za računalnike, in nakazal podporo standardu Blu-ray.
Asus pod blagovno znamko ROG trenutno izdeluje eno najboljših ročnih igralnih konzol na svetu.
Industrija osebnih računalnikov je cvetela, skupaj z njo pa tudi skupnost igričarjev in navdušencev, ki so vse bolj prilagajali in spreminjali svojo strojno opremo, da bi dosegli najhitrejše taktne frekvence in najbolj gladko izvajanje iger. Asus je hitro prepoznal pomen teh PC-navdušencev, saj so bili številni inženirji v njihovem raziskovalno-razvojnem oddelku sami igričarji in navijalci procesorskih zmogljivosti. Da bi uresničili svojo vizijo, so ti pionirski inženirji ustanovili nov oddelek znotraj Asusa, imenovan Project G, in začeli delati pri matični plošči z imenom Pluto. Project G se je razvil v Republic of Gamers (ROG), medtem ko je Pluto ustvaril izvirno matično ploščo Crosshair. Ta je redefinirala pričakovanja na področju matičnih plošč in ROG je ostal v ospredju igralne strojne opreme vse do danes.
Pegatron, nekdaj del podjetja Asus, je danes dobavitelj sestavnih delov za električne avtomobile Tesla.
S hitro rastjo in z uspehom na domačem trgu je Asus začel širiti svoje poslovanje tudi globalno. Podjetje je odprlo številne podružnice in proizvodne obrate po vsem svetu, kar jim je omogočilo, da so lahko hitro in učinkovito zadovoljili potrebe mednarodnih strank. Poleg tega so se usmerili v raziskave in razvoj, zato so lahko ostali na čelu tehnoloških inovacij. Po veliki reorganizaciji svojega poslovanja januarja 2008 se je Asus razdelil na tri ločena podjetja: Unihan Corporation, ki se je osredotočilo na neračunalniško proizvodnjo, kot so ohišja in ulivanje, Pegatron, ki se je usmerilo na proizvodnjo originalne opreme (OEM) na področju matičnih plošč in komponent, in Asus, ki se je še naprej ukvarjalo z računalništvom in elektroniko pod uveljavljeno blagovno znamko. Med postopkom reorganizacije so bile obstoječe pokojninske bilance skoraj izničene zaradi močno kritizirane reorganizacije pokojninskega načrta. Delodajalec je vseeno povrnil vse prejšnje prispevke zaposlenih. Leta 2010 je Asus izločil Pegatron Corp.
Industriji pametnih telefonov se je Asus pridružil s serijo Zenfone.
Leta 2014 se je Asus z razširitvijo svoje ponudbe zunaj področja PC-komponent odločil za drzno potezo. Vstopil je v konkurenčno industrijo pametnih telefonov in na podlagi izkušenj iz sodelovanja z Garminom (Nüvifone) predstavil prvo generacijo serije Zenfone, ki je pozornost pritegnila s svojim elegantnim oblikovanjem in zmožnostmi, ki so bile v tistem času precej inovativne.
Dve leti kasneje so se z lansiranjem Zenboja, pametnega hišnega robota, pri Asusu lotili tudi področja robotike. Zenbo je z uporabniku prijazno interakcijo zasnovan za nemoteno vključevanje v družinsko življenje. Sčasoma je doživel številne izboljšave z umetnointeligenčnimi zmogljivostmi, kar je razširilo njegovo uporabo na področja izobraževanja, zdravstvenega varstva itd.
Z umetno inteligenco se sicer spopada Asusova podružnica Taiwan Web Service Corporation (TWSC), ki je izdala Formosa Foundation Model (FFM), prvi veliki jezikovni model na svetu z naprednimi zmogljivostmi v tradicionalni kitajščini. Serija FFM, ki je bila usposobljena na podatkih iz 46 človeških jezikov in 13 programskih, omogoča prilagajanje in natančno nastavljanje, s čimer podjetjem omogoča uvajanje generativnih umetnointeligenčnih rešitev.