Tehnološka preobrazba v svetu e-trgovine
Sodobni trendi na področju e-trgovanja gredo v smeri zagotavljanja brezšivne in vključujoče uporabniške izkušnje. Tehnologija trgovcem pomaga pri vizualizaciji in interakciji z izdelki.
Se spletni prodaji obeta nova revolucija? Vsekakor. Tudi ta bo tehnološko gnana, saj nove rešitve obljubljajo, da bomo izdelek, ki ga kupimo prek spleta, še prej lahko temeljito spremenili in si ga ogledali.
Personalizacija in vključevanje strank
V nasprotju s klasičnimi trgovinami morajo spletne trgovine shajati brez osebne interakcije s strankami. Nimajo namreč prodajalcev iz mesa in krvi, ki bi strankam priporočili izdelke glede na njihove želje, okuse in preference. Lahko pa te vsekakor posnemajo, in sicer ob pomoči personalizacije nakupne izkušnje. Z uporabo najrazličnejših podatkov, ki jih premorejo (npr. iskalni pojmi, zgodovina nakupov, ogledi strani), lahko precej dobro ocenijo, kaj obiskovalca zanima že ob samem prihodu na stran spletne trgovine, zlasti če se uporabnik v spletno trgovino prijavi z uporabniškim računom. Tako deluje največja spletna trgovina Amazon in skoraj vse ostale. Ob prijavi se uporabniku takoj prilagodijo videz strani, predvajani oglasi in nakupna priporočila – kot bi tržnik neposredno nagovarjal uporabnika. Vedno več trgovcev in blagovnih znamk celo poudarja pomen personalizirane spletne uporabniške izkušnje, ta funkcionalnost pa je zato vključena v vedno več spletnih platform za prodajo izdelkov.
Statistika namreč to usmeritev potrjuje. Podobno kot personalizirana e-sporočila prepričajo šestkrat več prejemnikov od generičnih sporočil, tudi spletna prodaja ugotavlja, da stranke, ki imajo na voljo personalizirano spletno izkušnjo, v spletni trgovini v povprečju zapravijo 48 % več denarja. Čeprav ljudje zadnja leta bolje skrbimo za svojo (spletno) zasebnost, študije ugotavljajo, da več kot polovica (57 %) spletnih nakupovalcev brez težav zaupa svoje osebne podatke spletnemu trgovcu v zameno za boljšo uporabniško izkušnjo.
Umetna inteligenca, digitalni pomočniki in klepetalni boti
V 2019 bomo doživeli poplavo digitalnih pomočnikov in z umetno inteligenco podprtih klepetalnih botov v spletnih trgovinah. Njihova misija je jasna: izboljšati nakupovalno izkušnjo strank in trgovcem prihraniti denar. Digitalni pomočniki bodo tako odgovarjali na pogosto zastavljena vprašanja o nakupu, podpori ali servisu in bodo razbremenili tako prodajno osebje kot klicni in servisni center. Večina strank namreč že danes (vsaj ko gre za digitalno komunikacijo v angleškem jeziku) ne razloči več med klepetalnim botom in človekom, npr. na področju obravnave pritožb. Raziskava družbe Statista, opravljena v 2017, je pokazala, da več kot tretjina potrošnikov med nakupom nima nobenih zadržkov do komunikacije z umetno inteligenco v obliki virtualnega asistenta.
Eksplozija e-poslovanja B2B
Kdo pravi, da je e-trgovina namenjena le prodaji končnim potrošnikom? E-trgovanje in e-poslovanje s pridom uporablja tudi segment prodaje med podjetji (B2B), kjer naj bi bilo že prihodnje leto na svetovni ravni opravljenih za 6,6 tisoč milijard ameriških dolarjev prometa. Prodaja B2B že ta hip beleži dobrih 80 odstotkov prejetih naročil in plačil prek spleta (spletnih platform).
Pri tem velja poudariti, da tudi segment B2B še kako potrebuje personalizacijo, polovica poslovnih strank jo malodane zahteva in po njej tudi ocenjuje/loči spletne dobavitelje, s katerimi sklepa posle.
Interaktivna vizualizacija izdelkov
Pot do pritiska na gumba Kupi in Potrdi v spletni trgovini je lahko precej dolga. Skoraj vsak spletni nakupovalec se začne prej ali slej spraševati, ali je izbran izdelek pravšnji zanj, če je prave kakovosti in kako, hudiča, naj ve, da ne gre za ponaredek. Spletni trgovci so te dvome v preteklosti omilili predvsem z objavo ocen in priporočil strank, a v dobi lažnih novic in ocen ti dvomi znova naraščajo. Ker v spletni trgovini izdelka ni mogoče vzeti v roke in ga pretipati z rokami, so se trgovci znova zatekli k tehnologiji. Video posnetke, ki so spremljali izdelke, zadnja leta še nadgrajujejo z možnostjo ogleda izdelkov v 3D-podobi, 360-stopinjskem videu in obogateni ali virtualni resničnosti (AR in VR). Posebej v luči dejstva, da uporabniki vedno več kupujemo prek pametnih telefonov in so nam te tehnologije nekoliko bliže kot v prenosnem ali namiznem računalniku. Interaktivna vizualizacija je skoraj v celoti preplavila spletne konfiguratorje – ob naročilu avtomobila ali superg lahko izdelek v vedno večjem obsegu prilagodimo lastnemu okusu in željam.
# foto #