Telekomunikacijski izzivi podjetij – in kako jih rešiti
Pripravili smo seznam petih najpogostejših pritožb, ko gre za poslovne telekomunikacije.
Ko beseda nanese na telekomunikacije, imajo podjetja izjemno pestro izbiro – fiksne povezave, pametne telefone, e-pošto, spletne klepetalnice in forume, brezžične in mobilne povezave, povezave bluetooth itd. Oblak in internet stvari pa na področje telekomunikacij uvajata še več izbire. Težava? Več izbire prinaša tudi več izzivov.
Saj veste, kako gre. V upanju po poenostavitvi težav s starimi oblikami telekomunikacij z modernizacijo poslovnih okolij podjetja v poslovanje uvajajo novo strojno in programsko opremo, pogosto se odločijo tudi za prenovo omrežja. Žal pa marsikatero podjetje oziroma zaposleni želi ohraniti kakšno staro navado ali rešitev, zato v praksi novi sistemi neredko ustvarijo celo več težav, kot jih rešijo. Pot do sodobnih telekomunikacij je polna ovir. Poglejmo, katere so najpogostejše in kako se soočiti z njimi ter jih odpraviti.
Visoki stroški
Tako žična kot brezžična telekomunikacijska omrežja zahtevajo obsežno in drago infrastrukturo, sploh če naj ta pokriva velika geografska področja. Draga sta tudi njeno redno in izredno vzdrževanje, zato zanjo v posamezni državi skrbi le peščica ponudnikov. Pogosto se oblikujejo tudi mednarodni konglomerati, ki želijo doseči določene sinergije na račun ekonomij obsega. A kljub temu je cena, ki jo za telekomunikacijske storitve plačujejo podjetja, tudi v primerjavi z domačimi uporabniki, visoka. In nič ni videti, da bi se v kratkem znižala, saj hitre tehnološke spremembe zahtevajo stalne naložbe (trenutno operaterji denar z lopato mečejo v mobilna omrežja 5G ter internet stvari).
Poleg tega smo za visoke ali višje cene krivi tudi potrošniki sami. Poslovni uporabniki pogosto želijo le najboljše; najboljše pametne telefone, podatkovne pakete, storitve gostovanja, aplikacije in funkcije. Vse našteto pa ne more biti poceni. Poleg tega vedno večji apetiti uporabnikov operaterje silijo v vedno nove naložbe. Ki jih, tako ali drugače, plačamo uporabniki z zneski na mesečnih računih.
Če želimo prihraniti pri stroških telekomunikacij, se moramo najprej iskreno izprašati, kaj resnično potrebujemo in česa ne. Šele nato se lahko lotimo, po možnosti povsem nebolečega, krčenja stroškov.
Izpadi povezljivosti
Podjetja se dnevno zanašajo na telefonsko, brezžično ali internetno povezljivost. Le redka pa imajo scenarij in rešitev, kako jo zagotoviti v primeru izpada storitev ponudnika. Do izpadov lahko pride zaradi človeškega dejavnika, odpovedi naprav ali višje sile, kar sploh ni pomembno, pomembna je posledica: izpad lahko močno ohromi poslovanje podjetja. Prav zato velja preučiti, kako pogosto prihaja do izpadov, in izračunati, koliko ti podjetje stanejo. Če so izpadi pogosti, je odločitev za dodatno ali drugačno povezljivost samoumevna.
Slaba podpora strankam
Podjetja se pogosto jezijo na slabo ali podpovprečno podporo telekomunikacijskih operaterjev. Motijo jih dolgi časi, ki jih zaposleni prebijejo na linijah za pomoč uporabnikom in odpravljanje težav. Motijo jih težavna iskanja pravih odgovorov in rešitev za njihove izzive. Motijo jih sistemsko ali robotsko ustvarjeni odgovori na klice ali elektronska sporočila službi za podporo uporabnikom. Stanje se z leti in naborom različnih storitev le še slabša – vsaj takšen občutek imajo podjetja, ki pogosto ne vidijo več razlike med resnostjo pristopa k odpravljanju težav med poslovnimi in domačimi uporabniki. Klicni centri in vzdrževalne ekipe telekomunikacijskih ponudnikov so pogosto kadrovsko podhranjeni, nestimulativna plačna politika pa dodatno pripomore k neizboljšanju stanja na trgu.
Porast napak pri zaračunavanju storitev
Število napak pri obračunu storitev zadnja leta raste – tako v primeru govornih kot podatkovnih storitev. Stranke telekomunikacijskih ponudnikov si vedno težje razlagajo, kako je to ob vsej tehnologiji, ki očitno ni vsemogočna, sploh mogoče.
Podjetja in podjetniki pogosto tožijo nad neustrezno izbranimi ponudbami in tarifami, ki vodijo do visokih računov za telekomunikacijske storitve. Te se neredko povsem razlikujejo od ponudb in celo vrednosti, ki so zapisane v pogodbi. Prav tako telekomunikacijski operaterji pogosto pozabijo na dogovorjene popuste, posebej ob spremembi, obnovitvi ali uvajanju nove storitve. Poslovni uporabniki tožijo, da traja tudi po tri ali štiri obračunska obdobja, da se napake odpravijo.
Posebne šoke pa poslovni uporabniki doživijo takrat, ko ugotovijo, da se jim določena storitev zaračunava tudi po preteku ali prekinitvi.
Upravljanje telekomunikacijskega inventarja
T. i. telekomunikacijski inventar obsega vso strojno in programsko opremo, licence in druge digitalne vire, ki jih podjetja uporabljajo v vsakodnevni komunikaciji. Gre za vse vrste telefonov, omrežnih naprav, programov ter oblačnih storitev, ki se pogosto tudi prepletajo. Če jih podjetja celovito upravljajo in imajo dober pregled nad tem, kaj in kako uporabljajo, je to področje lahko konkurenčna prednost podjetja, sicer pa postane dodatna razpoka, skozi katero odteka denar. Neučinkovito upravljanje telekomunikacijskega inventarja vodi do težav v komunikaciji, višjih zneskov za storitve, naprave in vzdrževanje.
Da, tudi telekomunikacije mora nekdo v podjetju upravljati in ne smejo biti prepuščene same sebi.