Upočasnitev na največjem trgu
Zgodba o rasti največjega trga za pametne telefone se počasi končuje. Govorimo seveda o Kitajski, kjer se je število prodajalcem dostavljenih (shipments) pametnih telefonov leta 2017 prvič zmanjšalo glede na leto pred tem. Čeprav ne gre za prodajne številke, kljub temu nakazuje, kako se obnaša trg.
Kitajski trg telefonov je največjo relativno rast dosegel med letoma 2010 in 2012, največjo absolutno pa med letoma 2011 in 2013. Od leta 2014 naprej je bila rast počasnejša, lani pa so zaznali 4 % znižanje v primerjavi z letom 2016.
To načeloma ne preseneča, saj je bilo bolj ali manj le še vprašanje, kdaj se bo tudi ta veliki trg zasičil. Mimogrede, gre za 459 milijonov naprav leta 2017. Je pa večina analitikov kljub temu računala, da bo do tega prišlo nekoliko kasneje.
Zanimiva je razdelitev med izdelovalci. Na prvem mestu je Huawei, ki mu je uspelo celo zvišati število naprav (za devet odstotkov). Tu sta prišteti tudi njihovi blagovni znamki Honor in Nova, ki ponujata nekoliko cenejše naprave. Honor sicer predstavlja že skoraj polovico vseh Huaweievih naprav, nekateri že omenjajo nevarnost, da bi lahko prišlo do kanibalizacije med znamkama. Kupci se odločijo za nekoliko cenejši model Honor (namesto Huawei), ki izdelovalcu prinese nekoliko nižjo maržo.
Sledita še dva domača izdelovalca, Oppo in Vivo, četrti je Apple, na petem mestu pa je prav tako kitajski Xiaomi. Zanimivo, da je edina resna tuja konkurenca ravno Apple, ki meri na najdražji del trga, ob tem pa ni večjih korejskih izdelovalcev, predvsem pri nas največjega Samsunga. Omeniti velja tudi izdelovalce Meizu, Gionee, Lenovo in ZTE. Prva sta nekoliko manjša, Lenovo in ZTE pa računata na nekoliko resnejši nastop v letošnjem letu.
Tudi pri nas računamo, da bo Huawei nadaljeval uspešno rast, veliko potencialov ima tudi njihova znamka Honor. Od »kitajcev« je opaznejši še Lenovo, ki pa ni več resneje navzoč z odmevnimi napravami. Njihove najbolj znane naprave so pravzaprav Moto G, a tudi tu ni resnega pritiska.
Razen Huaweia se kitajski izdelovalci, ki so prisotni tudi pri nas, borijo na manj opaznem, cenovno dostopnem delu segmenta. Tam so marže nižje, obenem pa si težko privoščijo resnejši oglaševalski pritisk. Kljub temu jim je velik domači trg bistveno pomembnejši in občutno dostopnejši od Evrope in ZDA.