Objavljeno: 30.4.2024 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Maj 2024

Uporabljam, všeč mi je!

Ponedeljek zjutraj, po tednu dopusta. Kava, pot v službo, priklopim računalnik, kava. S težkim srcem odprem Outlook. In si oddahnem – pogovorov, v katerih si je deset ljudi zadnji teden podajalo štafeto, ni več.

No, so, a mi jih kopilot, pardon, Copilot, v nekaj sekundah zmelje in postreže s kratkim in z jedrnatim povzetkom. Enaka zgodba je s klepeti iz različnih kanalov Teams: »Copilot, povej, kaj se je pomembnega zgodilo v zadnjem tednu.« Narejeno.

Copilot je najbolj koristen pri sestavljanju povzetka daljših pogovorov v programu Teams.

Čez dan sestanek Teams, ura ali več, z ljudmi iz različnih koncev naše in še kake regije. Sestanek, ki se mene tiče le kakih 10 ali 20 odstotkov, a ne vem, kdaj točno bodo ti odstotki prišli na vrsto in o čem bo tekla beseda. In kjer pogosto kaj preslišim, dve uri po koncu sestanka pa bolj ali manj že pozabim, kaj smo se pogovarjali, kaj šele, da bi vedel, kaj moram do naslednjič narediti. Spet – Copilot, ki po sestanku naredi povzetek, tudi z navodili, kaj je moja naloga do naslednjič.

Povsem se zavedam, da se to bere malce preveč oglaševalsko, a to so moji resnični primeri, v katerih mi Microsoftov Copilot, vgrajen v pisarniško zbirko Microsoft 365, že prinaša prihranke pri času in energiji.

A naj se za trenutek vrnem na izhodišče. Microsoftovega Copilota aktivno uporabljam že približno dva meseca in v tem času sem ga usvojil do te mere, da mislim, da sem z dodatno produktivnostjo že začel pokrivati njegovo ceno – slabih 30 evrov na mesec (sliši se malo, toda to je dvakrat več od cene celotne zbirke Microsoft 365!). Hkrati pa vidim, da ga (še?) ne morem priporočiti ravno vsem.

Odgovor na vprašanje, ali je Copilot že primeren za kopilotiranje, je torej – mogoče. A v resnici je tak odgovor povsem na mestu za večino orodij, ki jih dnevno uporabljamo. Urejevalnik Vim? Mogoče. Excel? Mogoče. IPv6? Najbrž še ne.

Ni še tam

Trenutno je Microsoftov Copilot še v povojih in ima kar nekaj resnejših omejitev. Največja je jezik – uradno še ne zna slovensko. Uradno zato, ker je kot Francoz, pri katerem na trenutke opaziš, da v resnici zna angleško, ampak enostavno 'noče'. Če Copilota prosim za obnovo e-poštnega pogovora, ki je v slovenščini, pove, da tega ne zna: »Sorry.« Če pa naredim enako, a je v pogovoru tudi kaj angleščine (recimo kak odsek iz tehnične literature), pa naredi odlično obnovo vsega – s slovenščino vred.

Slovenščina torej uradno ni podprta, a v resnici je nekje spodaj, v modelu LLM, že vključena, le Microsoft mora dodati tisto svojo kljukico. Enako velja za srbohrvaščino. Bojda naj bi to prišlo letos poleti, torej v roku nekaj mesecev.

Slovenščina uradno ni podprta, a v resnici je nekje spodaj, v modelu LLM, že vključena, le Microsoft mora dodati tisto svojo kljukico.

Naslednja omejitev je ta, da zna Copilot delati le z datotekami in s podatki, ki so v Microsoftovem oblaku, torej z elektronsko pošto v Exchange Onlinu, z datotekami v OneDrivu in Sharepointu itd. Več kot je teh datotek, bolj je koristen. A spet – le če je vse to v angleščini. Dejansko sem zaradi tega velik del lastnih datotek preselil v OneDrive, ob priliki nameravam tudi zapiske prestaviti v OneNote.

Zadnja omejitev je cena – slabih 30 evrov na uporabnika na mesec ni malo, sploh ker se moramo zavezati (in hkrati plačati) za vse leto. Kot rečeno, menim, da mi po dveh mesecih uporabe že prinaša toliko koristi, vendar nisem ravno najbolj povprečen uporabnik tovrstnih storitev. Uspešna uporaba Copilota zahteva kar nekaj preizkušanja, igranja, morda tudi kako izobraževanje.

In vendar …

Poleg omenjenih primerov iz Outlooka in Teamsov kar pogosto uporabljam generiranje raznovrstnih besedil v Wordu, nekajkrat pa sem uporabil tudi izdelavo Powerpoint predstavitve iz Wordovega dokumenta. Pri besedilih sem ga prosil tudi že za seznam predlogov (marketinško obarvanih) naslovov za neko delavnico, pri Powerpointu pa je koristna grafično res lepo dodelana postavitev, saj vsebino pripravim sam.

Copilot počasi začenja nadomeščati tudi guglanje, v zadnjih mesecih sem ga približno prepolovil. Torej polovico tega, kar sem nekoč iskal po spletnih iskalnih, zdaj izredno uspešno sprašujem Copilota, tako v brskalniku (vgrajeno v Edge) kot prek telefona (iOS aplikacija Copilot). Na trenutke celo prek mikrofona – torej le stisnem ikonico in povem vprašanje, seveda v angleščini.

Ko gre za iskanje, tako in tako že nekaj let menim, da se je Google močno poslabšal, Copilot v Edgeu pa zelo hitro postreže z zelo dobrim in s kratkim odgovorom. Seveda le na zelo natančna vprašanja. Ravno zato pravim, da je uporaben le za okoli polovico iskanj. Drugo polovico, torej bolj splošno raziskovanje, ko še sam ne vem prav točno, kaj iščem, je še vedno bolje opraviti prek iskalnika in manj strukturiranega sprehajanja po spletu.

Če se vrnem k vprašanju o koristnosti – Copilot je trenutno orodje, ki daje zelo mešane rezultate. Res mi že zdaj prinese veliko koristi, a je očitno, da je še v delu in razvoju. In včasih tudi enostavno ne deluje. Lahko javi »Something went wrong«, lahko sploh nič ne javi in se le ustavi. A kljub temu vidim, kako koristen bi znal biti v prihodnje, s pravim razvojem in prihodom slovenščine.

Za nekoga, ki je navdušen nad novo tehnologijo in razvojem, so nova orodja AI (pardon, UI) izredno zanimiva. Ob priliki nameravam preizkusiti tudi kakšna on-premise orodja, torej taka, ki jih poganjamo na svojih lokalnih napravah. Ta hip imam občutek, kot da sem prvi v roke dobil novo igračo, za katero so vsi že slišali, a še ne vedo, kaj dejansko zmore. Res pa to še ni igrača za vsakogar – zahteva namreč še kar veliko preizkušanja, igranja in testiranja … Preveč, da bi jo lahko prodal naključnemu uporabniku.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji