Objavljeno: 25.5.2021 | Avtor: Miran Varga | Monitor Junij 2021

Uvodnik - V zdravstvo pošljite … logiste!

V tokratnem Monitorju Pro obravnavamo dve področji informatike, ki na prvi pogled nimata veliko skupnega: IT v zdravstvu in IT v logistiki. Gledano z laičnimi očmi se zdi prvo tehnološko močno podhranjeno, drugo pa zadnja leta skoraj vse stavi izključno na tehnologijo. Bi torej lahko logisti pomagali zdravstvu? Vsekakor.

Pravzaprav bi bili logisti lahko zgled malodane slehernemu podjetju in organizaciji ne glede na področje njegove/njene dejavnosti. Logisti so se namreč med prvimi učinkovito prilagodili na delovanje sodobnega sveta, saj so začeli še pred virusno pandemijo, ki je njihovo digitalno preobrazbo le še pospešila.

Globalizacija sveta in sodobno potrošništvo sta ponudnikom logističnih storitev prinesla marsikateri izziv. Pritiski na oskrbne verige, skladišča in dostavo blaga se stalno povečujejo. Ne le podjetja, tudi potrošniki smo vse bolj zahtevne stranke – želimo vedno boljše storitve, popolno informiranost ter dostavo na točno določen kraj ob točno določenem času. In, glej ga zlomka, logisti takšne zahteve tudi uresničujejo.

Zakaj ne bi česa podobnega dosegli še v zdravstvu? Da bi podobno kot od naročila v spletni trgovini do dostave k vratom potrošnika minilo kar najmanj časa oziroma povedano z zdravstveno analogijo – od sprejema pacienta prek analize do zdravljena preteklo čim manj časa in bi bilo okrevanje kar najhitrejše.

Hja, zdravstvo za zdaj še nima tehnoloških temeljev za kaj takega, saj je slabo informatizirano. Celo tam, kjer IT-podpora obstaja, je pogosto omejena na otočke. O kroženju podatkov in informacij, ki omogočajo, da logistični sistemi delujejo kot dobro naoljen stroj, lahko zdravstvo le sanja. Žal. Samo pomislite, kako hitro zakrožijo informacije in podatki od stranke/naročnika prek ponudnika/prodajalca, vrste pogodbenih izvajalcev in prevoznika do končne rešitve/dostave? Pomislite, kako bi bila videti zdravstvena oskrba, če bi nekaj podobnega veljalo na relacijah pacient–zdravnik–specialist–lekarna. Sanje? Mogoče, ampak to mora biti cilj sodobnega zdravstva.

In tako kot danes logisti naročnikom in celo njihovim strankam omogočajo storitve spremljanja tovora oziroma sledenja pošiljk, bi lahko v zdravstvu uvedli spremljanje zdravljenja. Sploh v luči dejstva, da ima prav vsak izmed nas večino dneva s seboj (ali pa vsaj v neposredni bližini) že pametno mobilno napravo in nas veliko že nosi pametne ure in zapestnice, ki nadpovprečno dobro spremljajo naše zdravstveno stanje.

V skladiščnem poslovanju vladata avtomatizacija in optimizacija dela. Skladiščni sistemi, tudi taki, ki so že podprti z umetno inteligenco, skrbijo za izjemno učinkovitost skladišč. Vedo, kaj so prioritete – glede naročil in vrste blaga. Vedo, da mora pokvarljivo blago hitro iz skladišča. Vedo, kje se kaj nahaja. Samo pomislite, koliko hitreje bi v bolnišnici našli defibrilator, če bi bil ta označen s sodobno tehnologijo za spremljanje blaga (npr. RTLS) – v hipu bi ga našli tudi, če ne bi bil na zanj namenjenem mestu (npr. če ga je malo pred tem potreboval drug oddelek).

Takšnih in podobnih analogij je še veliko. Prepričan sem, da bi zdravstvo lahko delovalo precej bolje, če bi spustilo tehnologiji blizu. Še posebej pa tiste, ki jo znajo ustrezno implementirati. Logisti oziroma tisti, ki skrbijo za njihov IT, se zdijo povsem logična izbira.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji