Objavljeno: 31.10.2023 | Avtor: Miran Varga | Monitor November 2023

Uvodnik - Znate postavljati prava vprašanja?

Vprašanje iz naslova ni provokacija, je čista realnost za vsa podjetja, ki želijo implementirati orodja za poslovno analitiko in inteligenco, skratka vsa, ki želijo iz podatkov, ki jih zbirajo in hranijo, iztisniti več vrednosti. Pogosto spregledano dejstvo je namreč, da vaši podatki ne bodo spregovorili, če jim ne boste zastavili pravih vprašanj.

V današnji izjemno konkurenčni digitalni dobi sta postavljanje pravih vprašanj za analizo podatkov in kritično razmišljanje bistvenega pomena za stalno rast in razvoj poslovanja. Ni pomembno le zbrati obstoječe informacije o poslovanju, temveč morate razmisliti tudi o tem, kako podatke pripraviti, da iz njih pridobite čim bolj dragocene vpoglede. Ob neskončni poplavi podatkov, ki jih je treba presejati in urediti, da bodo primerni za analizo, to ni vedno enostavna naloga. Podjetja lahko porabijo na tisoče in celo milijone evrov za zbiranje, obdelavo in analiziranje informacij z različnimi orodji za analizo podatkov, vendar mnogim ne uspe, ko je treba te podatke dejansko uporabiti – za koristi in dobiček.

Postavljanje pravih vprašanj ni pomembno zgolj za analizo, temveč tudi za interpretacijo podatkov. Tega nikar ne pozabite. Kadar je število vprašanj, ki jih lahko zastavite podatkom, neomejeno, čas in sredstva za iskanje odgovorov pa omejena, potrebujete strategijo, kako poizvedovati po podatkih, da pridobite pomembne vpoglede. Zagotovo ste že slišali frazo, da ni neumnega vprašanja, vendar pa so v analitiki nekatera vprašanja lahko slabo zastavljena (formulirana), nepremišljena ali celo napačno zastavljena. Posledice so hude. »Neprava« vprašanja lahko privedejo do dragih in dolgotrajnih ekspedicij v podatke, ki ne prinesejo nobenih uporabnih vpogledov.

Francoski filozof Voltaire je že davno tega dejal: »Človeka sodite po njegovih vprašanjih in ne po njegovih odgovorih.« Enak nasvet lahko dam podjetjem, ki se spogledujejo z analitiko. Podjetja, ki imajo težave s pridobivanjem pomembnih vpogledov iz svojih podatkov, pogosto ne postavljajo pravih vprašanj. Boljša kot bo kakovost vaših vprašanj, bolj dragocena bodo vaša spoznanja. Že priprava na zastavljanje vprašanj je ključni dejavnik uspeha za učinkovito poizvedovanje po podatkih in odkrivanje pomembnih vpogledov. Kje so še/-le vsa druga orodja za zbiranje, čiščenje, plemenitenje … podatkov.

Za postavljanje pravih vprašanj pa potrebujete načrt, zgolj radovednost v svetu analitike ni dovolj. Če vstopite v podatkovni labirint brez ustrezne priprave, se zlahka izgubite v procesu analize in se iz njega ne vrnete z dragocenimi spoznanji. Zgolj s stroški. Kaj torej potrebujete? Na kratko, štiri stvari. Najprej morate jasno definirati problem oziroma izziv, ki ga vaše občinstvo (občinstvo je v tem primeru lahko oddelek v podjetju ali pa skupina kupcev) ali vi rešuje/-te. Bolje kot razumete težavo in njene posledice, bolje ste pripravljeni na iskanje morebitnih vzrokov in rešitev, v nasprotnem primeru lahko brezciljno tavate med podatki. Postavite si tudi cilj – ta je lahko konkreten, strateški ali pa opisen, pomembno je, da prepoznate vrzel, ki zeva na poti do cilja. Tako ste že bliže temu, da postavite konkretno in uporabno vprašanje. Nikar pa ne pozabite na zadnjo stvar – meritve in ključne metrike uspeha, saj boste z njimi preverili, kako uporabni so odgovori na vaša vprašanja.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji