Objavljeno: 26.4.2022 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Maj 2022

Vakuum

Vakuum

V tej številki Monitorja lahko preberete preizkus Xiaomijevega doslej najzmogljivejšega in najprestižnejšega telefona pri nas – Xiaomi 12 Pro. Ta je sicer že od začetka zime na voljo na Kitajskem, pred kratkim pa so začeli tudi prodajo v Evropi.

Xiaomi je še ena izmed blagovnih znamk, ki računa na lepo zapolnitev vakuuma, ki je nastal zaradi Huaweijevih težav pri uporabi zahodne (beri: ameriške) tehnologije. V zadnjih dveh letih smo spremljali več poskusov proizvajalcev, da nekoliko resneje nastopijo na evropskih trgih, Xiaomi pa je pri tem največji in vsaj trenutno najresnejši konkurent.

Trenutno stanje lepo pokaže, kakšen preboj je pred leti Huaweiju pravzaprav uspel. Ob njihovem prihodu na naš tržišča so bili znani kot »še eno kitajsko podjetje«. Tega slovesa so se izredno uspešno otresli oziroma so idejo o kitajskih podjetjih celo začeli obračati. Kot sem na teh straneh pisal pred časom, bo oznaka Made in China lahko sčasoma tudi pohvala, ko (če?) do tega pride, pa bo Huawei nedvomno eden izmed bolj zaslužnih za to.

Dolgotrajna podpora izdelkom je ključnega pomena.

Huawei je takrat, torej pred dobrimi petimi leti, začel z zelo resnim zagonom, na zahodne trge (tudi našega) so prelili nemalo oglaševalskega denarja in truda. Še vedno se spomnim komentarja enega izmed distributerjev, ki je bil takrat odgovoren za eno izmed manjših, a takrat zelo dobro poznanih znamk pametnih telefonov. Ustrašili so se namreč prihoda Huaweija, češ da jih bo kot nekoliko manjšega igralca povsem izrinil s tržišča. A se to ni zgodilo, saj so manjše znamke (LG, HTC, Sony) na področju telefonov enostavno preskočili. Cilji so bili višji, lotili so se največjih – Appla in Samsunga.

Sedaj pa – vakuum. Ali bo ta vakuum uspelo Xiaomiju zapolniti, bomo še videli. V marsikateri državi so ga že – na Hrvaškem, v Grčiji, na Poljskem so številka ena. Na Madžarskem, v Romuniji in Bolgariji so na drugem mestu, v Avstriji in na Češkem na tretjem itd. Pri nas, torej v Sloveniji, so trenutno še niže, a gre to po mojem mnenju pripisati dejstvu, da so jih operaterji šele pred kratkim dodali v svoj prodajni program. Doslej so se njihove naprave namreč prodajale prek različnih spletnih trgovin, kar pa pri pametnih telefonih ne doseže tolikšne mase uporabnikov, kot bi si jo res želeli.

A za dolgotrajni uspeh bo potrebnega tudi še kar nekaj dela. Pri Huaweiju razumejo, da je potrebno več kot le nekaj oglasnih akcij. Vsaj za moje pojme je izrednega pomena tudi dolgotrajna podpora izdelkom. To, da uporabnika ne skrbi, kam bo izdelek nesel, ko bo potreboval popravilo ali zamenjavo baterije. Dober korak je že odpiranje fizičnih trgovin, kjer lahko izdelke vzamemo tudi v roke – z opustitvijo covid ukrepov tudi ti prostori počasi spet pridobivajo svojo veljavo.

Upam, da jim uspe, saj se mi zdi taka konkurenca pomembna za zdravo tržišče. V zadnjih nekaj letih se redno dogaja, da je nabor razpoložljivih telefonov pri naših operaterjih tako žalosten, da se skorajda nima pomena spuščati v podrobnosti. Imam pa občutek, da Xiaomi ne bo edini, ki bo zapolnil omenjeni vakuum, in da se bodo tu in tam v tej vlogi našli tudi drugi.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji