Veletok
Z razkritjem svoje storitve diska v oblaku (Cloud Drive) je Amazon storil skoraj nemogoče - prehitel je glavna tekmeca, od katerih smo si takšno storitev obetali veliko prej, Apple in Google. S tem pa je Amazon le pokazal, kako mogočno infrastrukturo je zgradil in kako pomemben igralec postaja v svetu po PCju.
Zgodba Amazona je v nikoli dolgočasnem internetnem svetu še vedno posebna in izstopajoča. Poslovni model, ki je predvideval izgubo v prvih letih poslovanja, je številne investitorje prignal do roba potrpljenja, a na koncu je ustanovitelj in še vedno glavni direktor Amazona, Jeff Bezos, postal junak. Eden redkih, ki je uspešno prebrodil prvi pok internetnega balona na prelomu tisočletja. Danes je njihova glavna prednost pri e-prodaji veličastna informacijska in logistična infrastruktura, ki ji bo v doglednem času le stežka kdo prišel blizu.
Zdravi temelji so Amazonu omogočili, da se je razširil v številne pore internetnega posla. Zgodaj so ugotovili, da so v lastnem razvoju pridobili znanje in tehnologije, ki jih lahko ponudijo skozi storitve računalniškega oblaka, dostopne komurkoli. Odprtje storitve Amazon Web Services širnemu svetu se bo v prihodnosti gotovo označevalo kot eden od mejnikov v razvoju vsenavzočega računalništva. Nič koliko mladih podjetij je ravno Amazonovo infrastrukturo izkoristilo za hiter zagon lastne internetne zgodbe in mnogi pri njej vztrajajo še danes, saj je, skladno z imenom, nadvse elastična in se lahko prilagaja tudi največjim bremenom. Amazon je vztrajno dodajal nove in nove storitve, tako da danes skoraj ni storitve, ki je ne bi mogli ponuditi na njihovih napravah. Šli so še korak dlje in ponudili celo "mehaničnega Turka", zanimivo storitev, kjer lahko za reševanje določenega problema najamemo množico ljudi po svetu.
Še bolj zanimiva zgodba pa je Amazonovo spretno krmarjenje v svetu po PCju. Kot pri spletni trgovini so tudi tu najprej predstavili izdelek, namenjen ljubiteljem knjig in druge literature. Prvi Kindle je bil pri strokovni javnosti sprva sprejet s precejšnjimi dvomi. Težko si je bilo predstavljati, koliko zanimanja za elektronski bralnik bodo ljudje v resnici pokazali. A Kindle je bil velik uspeh in je postal najbolj prodajan izdelek v Amazonovih e-trgovinah vseh časov. Še več, množica Kindlov je povzročila veliko zanimanje za elektronske izdaje knjig, ki so po prodaji tudi že ujele in prehitele papirnate sodobnike. Za opazovalce sodobnih tehnoloških trendov je Kindle zanimiv z več plati, še posebej v tem trenutku, ko so najbolj vroč izdelek računalništva znova pogrete tablice. Čim bolj se spoznavamo s Kindlom, tem bolj nam je jasno, kako zelo premišljen projekt je. Naprava, ki je trenutno že v tretji večji prenovi, je pomemben, a nikakor ne edini člen v celotnem projektu. Najpomembnejša je še vedno mogočna Amazonova infrastruktura in ustrezni dogovori z založniki vsebin. Drug, zelo pomemben člen projekta je "whispernet", tehnologija neopaznega usklajevanja prek brezžičnih omrežij, ki je vgrajena v vsak Kindle. Sam e-bralnik je na voljo v dveh različicah, malo dražja ponuja brezplačno mobilno povezljivost v večini držav sveta, celo pri nas in v bližnji okolici. Amazonu je uspelo doseči ustrezne dogovore z mobilnimi operaterji na vseh koncih sveta, da lahko kupcem Kindla ponuja brezplačno podatkovno povezljivost. To se mu seveda izplača, saj je udobje rednega prejemanja svežih izdaj revij in časopisov, na katere smo naročeni, ali npr. nakup knjižne uspešnice, ki jo bere sosed na plaži, zgolj z enim klikom, kar nam omogoča, da čez minuto ali dve v njej uživamo tudi sami, naravnost neprecenljiva izkušnja. Tudi zaslon z e-črnilom, ki se zdi sila skromen, če ga primerjamo z bleščečimi, v milisekundah osveženimi, za večkratni dotik občutljivimi bratranci v sodobnih tablicah, je resnični zmagovalec za okolja, kjer se Kindle najbolj uporablja - pod sijočim soncem in v krajih, kjer nismo ravno vedno v bližini električne vtičnice. Ob tem Amazon pametno ponuja še brezplačne programske odjemalce za Kindle, ki so na voljo za osebne računalnike, splet in druge mobilne naprave. In kot kaže, je bilo vse skupaj le uvod v pravo revolucijo.
Amazonove izkušnje pri e-prodaji in vzpostavitvi globalne informacijske infrastrukture so se izkazale za velikansko prednost pred nastopom na trgu ponudnikov storitev računalništva v oblaku. Zdaj so si s Kindlom in elektronsko prodajo nabrali kup izkušenj, kako streči mobilnim uporabnikom. Tako nas predstavitev storitve, kot je disk v oblaku, podprt s programjem za pretočno predvajanje tam shranjene glasbe, sploh ne more presenetiti. Amazon pa je že korak naprej, predstavil je lastno tržnico programov za Android, ki jo lahko brez večjih težav namestimo in uporabljamo na obstoječih napravah. A prava revolucija se obeta, ko bo Amazon sam prestavil "Andro-Kindla" (Amazon Blaze?), lastno napravo, na kateri bo vsa potrebna programska oprema za izkoriščanje njihovih spletnih storitev že na voljo. In ob tem se je dovolj razvila tudi tehnologija barvnega e-črnila, o katerega rabi v takšni napravi Amazon gotovo razmišlja. Prodajalec knjig z načrtovano večletno izgubo se tako počasi levi v enega največjih središč računalništva prihodnosti, ki ga zaznamujeta oblak in mobilne, vanj stalno povezane naprave. Ja, morda je na svetu res prostora za vsega pet računalnikov, a na enem izmed njih bo izrisan širok nasmešek med črkama A in Z.
Morda je na svetu res prostora za vsega pet računalnikov, a na enem izmed njih bo izrisan širok nasmešek med črkama A in Z.