Objavljeno: 16.6.2020 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Posebna 2020

Vsiljena prekinitev navad

Vsiljena prekinitev navad

Kot vse kaže, bo leto 2020 v zgodovini računalništva zabeleženo kot velika anomalija. Pandemija je povsem premešala ponudbo in povpraševanje po računalniških izdelkih, kjer nobena izmed napovedi iz časov pred epidemijo ne velja več. Navade kupcev, pa naj gre za sledenje trendom, sezonske spremembe ali ciklične potrebe v poslovnem svetu, so bile prekinjene in vprašanje je, kdaj in v kolikšni meri se bodo vrnile v ustaljen tok dogodkov. Težko je govoriti o zmagovalcih in poražencih, saj se prav vse lahko povsem spremeni že čez nekaj mesecev.

Globalna epidemija je torej povzročila pretres, kakšnega v računalništvu še nismo videli. Zgodovina nas uči, da so tovrstni pretresi vedno sestavljeni iz več faz. V prvi so ljudje preprosto poskrbeli za nakup tistega, česar do zdaj niso potrebovali in so v trenutku ocenili kot ključno za življenje v samoizolaciji, ki bi lahko trajala več tednov ali mesecev. To velja tudi za podjetja, ki so morala poskrbeti, da so zaposleni, kjer je bilo to mogoče, lahko delali od doma.

Tu je predvsem zanimivo, da so ljudje kupovali tisto, kar so potrebovali, in ne tistega, kar so želeli. IDC in Gartner poročata, da se je prodaja osebnih računalnikov, tako namiznih kot prenosnih, povečala nekje med 8 in 14 odstotki, odvisno od metode meritve. Pač zato, ker za resnično delo ali učenje potrebujemo napravo s primerno velikim zaslonom in tipkovnico. Toliko o tem, kaj je v letu 2020 resnično potrebno.

Skoraj sočasno so izmerili, da se je drastično zmanjšalo povpraševanje po pametnih telefonih, čeprav bi se komu lahko zdelo, da bo prej obratno. Dejstvo je, da je večina ljudi ugotovila, da je njihov obstoječi telefon za krizne čase povsem dovolj, jim pa manjka računalnik, ki so ga velikokrat imeli zgolj v službi ali šoli. Gartner trdi, da se je prodaja pametnih telefonov zmanjšala za 20 odstotkov, IDC je še bolj pesimističen in navaja upad v višini 25 odstotkov.

Kaj pa tablice, ki so nekje na pol poti med telefoni in osebnimi računalniki? Podobno kot telefoni so tudi tu zabeležili velik zdrs. Toda vse kaže, da tu vzrok ni toliko pomanjkanje povpraševanja, temveč sestavnih delov. Zaradi zaustavitve proizvodnje na Kitajskem je bila dobava zdesetkana. Na tem področju pa se je izredno okrepila prodaja hibridov, tablic s tipkovnicami, ki jih lahko uporabljamo kot računalnik.

Dobre komunikacije, videokonferenčne rešitve in orodja za skupinsko sodelovanje bodo najbrž imeli dolgotrajni vpliv.

Dosedanje raziskave so pokazale tudi nekaj drugih zanimivosti. Več kot očitno je, da je epidemija spremenila tudi povpraševanje po različnih cenovnih razredih. Ob opozorilu, da nihče natančno ne ve, kakšne so bile dejanske zaloge ob nastopu krize, je videti, da so krajši konec tu potegnile premijske znamke, v prvi vrsti Apple, ki je zabeležil večji upad prodaje, kot so ga drugod.

Kako pa je na drugih področjih informacijske tehnologije? Na področju tiskalnikov, kjer bi težko govorili o trendnih izdelkih, je kriza menda prispevala »le« k 7,5-odstotnemu upadu. To je manj, kot bi morda lahko pričakovali pri tovrstnih napravah. Zmagovalci so bili izdelki za domačo rabo, medtem ko je prodaja izdelkov za pisarniško rabo, pričakovano, strmoglavila. Ob tem je prišlo tudi do velikega obračuna med znamkami. HP je kot vodilni na trgu zabeležil 17,4-odstotni zdrs. Največja zmagovalca sta bila Epson (pozitivna ničla) in zlasti Brother, kjer jim je uspelo prodajo povečati za 9,6 odstotka.

Zanimivo, da so se med epidemijo zelo dobro prodajale pametne ure, zlasti pa slušalke. Celoten segment naprav, ki jih lahko nadenemo, je menda zrasel za 29,7 odstotka. Če ni povsem jasno, zakaj so ljudje rabili pametne ure, si lahko predstavljamo, da so slušalke postale nepogrešljiv dodatek tako za video konference kot tisti del zasebnosti v domačem okolju, ki si ga je bilo treba marsikje dobesedno izboriti.

Kljub vsemu, kar se je dogajalo spomladi in se v dobršni meri še zdaj v računalniški industriji, pa to še ne pomeni, da se je trg trajno spremenil. Analitiki večinoma menijo, da bomo po prvotnem pretresu prešli v drugo fazo, kjer bo izpad povpraševanja še bolj občuten, kot smo ga bili vajeni do zdaj. Oba omenjena napovedujeta, da se bo letošnje leto končalo močno v rdečih številkah. Prodaja računalniških naprav in telefonov naj bi se na letni ravni zmanjšala kar za 14 odstotkov. Pri telefonih še nekoliko bolj, kar bo povsod neslaven rekord.

Toda tudi analitiki ne znajo izračunati in preveriti prav vsega. Nihče, denimo, ne zna oceniti, koliko so posamezniki in podjetja dejansko dojeli, kaj resnično potrebujejo, in predvsem, kaj je dobro imeti, če se epidemija ponovi. Dobre komunikacije, videokonferenčne rešitve in orodja za skupinsko sodelovanje bodo najbrž imeli dolgotrajni vpliv. Menda pa bo leto 2021 rekordno, v pozitivnem smislu. Sploh če bomo bolje pripravljeni.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Google poskrbel, da se telefonov ne bo več splačalo krasti

    Google bo okrepil zaščito pametnih telefonov Factory Reset Protection (FRP), tako da bo ukradene telefone v praksi nemogoče ponovno uporabiti. Že obstoječi Android 15 prinaša nekaj varovalk, novi FRP pa bomo dobili v Androidu 16.

    Objavljeno: 15.5.2025 05:00
  • Štiri leta stari androidni telefoni imajo ranljivost, ki je ne bodo popravljali

    Google je posvaril uporabnike pametnih telefonov Android, naj nujno posodobijo svoje naprave, saj so pravkar zakrpali resno ranljivost, ki se je že izkoriščala. Prizadete so naprave z Androidom 13 (iz leta 2022) in Androidom 14 (2023). Telefoni z Androidom 12 (2021) pa se ne posodabljajo več, zato je priporočljiva zamenjava. Uporabnikov toliko starih telefonov je več sto milijonov!

    Objavljeno: 8.5.2025 07:00
  • Kitajci obrnili hrbet iPhonom

    Kitajski trg pametnih telefonov, ki tudi za zahodne znamke predstavlja izjemno pomemben delež, je letos doživel pravi pretres. Prodaja Applovih iPhonov je na primer padla za 50 odstotkov, podobno se godi tudi drugim tujim znamkam, ki nikoli niso imele zares opaznih deležev. Kitajski potrošniki so namreč začeli čedalje bolj kupovati domače izdelke.

    Objavljeno: 16.5.2025 05:00
  • Način, da vam umetna inteligenca ne bo lagala

    Vsi modeli umetne inteligence halucinirajo, včasih kakšen novejši celo bolj kot starejši, a obstajajo načini za zmanjšanje tega problema. Odpraviti ga za zdaj še ne moremo, lahko pa se mu v veliki meri izognemo, če pravilno sprašujemo. Najnovejša primerjava je pokazala, da je eden preprostejših načinov zahtevati daljše odgovore.

    Objavljeno: 14.5.2025 07:00
  • Anthropic: Ne vemo, kako deluje naša umetna inteligenca

    Ne gre za teorije zarote, temveč nemoč priznavajo tudi najvplivnejši. Izvršni direktor Anthropica Dario Amodei je v eseju, ki ga je objavil na svoji spletnih straneh, priznal, da ne razumejo natančno, kako deluje umetna inteligenca.

    Objavljeno: 8.5.2025 05:00
  • Samsung postaja zvočna velesila

    Samsungova podružnica Harman International bo za 350 milijonov ameriških dolarjev v gotovini kupila avdio oddelek podjetja Masimo, znanega po blagovnih znamkah Sound United

    Objavljeno: 9.5.2025 15:00 | Teme: samsung, zvok
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji