www.monitor.si skozi oči statistike
V času, ko splet iz manj veselih razlogov doživlja novo pomlad, smo si vzeli čas in analizirali obisk naših osrednjih spletišč, revij Monitor in Mladina. Poleg dejstva, da je novi koronavirus blagodejno vplival na številčnost vsakodnevnih spletnih vandrovcev, smo izvedeli še marsikatero zanimivo stvar, za katero bi bil greh, če je ne bi delili s svetom.
Analize obiska spletnih strani Mladine in Monitorja smo se lotili s priljubljenim pripomočkom za analizo spletnega obiska Google Analytics. Primerjali smo obdobje od oktobra 2019 do oktobra 2020 s preteklim letom, pri čemer je bila mera obiska, tako kot pri prejšnjih primerjavah, uporabniška seja (session), torej zaporedje ene obiskane spletne strani ali več v sklopu enega nepretrganega obiska. Splošna ugotovitev ostaja enaka dosedanjim, Monitor obiskujejo tehnološko bolj podkovani in opremljeni spletni sprehajalci, Mladino precej bolj povprečna klientela, običajna za spletišča, ki gostujejo na sončni strani Alp.
Tehnologija
Enakomerno porazdelitev preteklega leta, ko so obe spletišči obiskovali tako uporabniki z računalniki kot tisti s telefoni, je letos zamenjala očitna prevlada mobilnih spletnih pohajkovalcev.
Prva primerjava kaže na zanimiv trend. Če je še lani veljalo, da so obiskovalci z računalniki v primerjavi s tistimi s telefoni in tablicami enakomerno porazdeljeni, pri čemer se je jeziček na tehtnici v primeru tehnološko naprednejšega Monitorja malenkost nagibal na stran zadnjih, je letos porast mobilnih obiskovalcev naravnost neverjetna. Monitor z računalniki obiskuje le še tretjina sledilcev, medtem ko Mladino začuda le še petina. Mobilne naprave so več kot očitno prevzele vlogo osrednjega spletnega pripomočka slehernika in niso več zgolj zvesti spremljevalec tehnološko bolj osveščenih uporabnikov. Med njimi zaradi razdrobljenosti trga naprav z Googlovim operacijskim sistemom še vedno, čeprav v manjši meri, prevladuje Applov telefon iPhone.
Če je verjeti naši spletni statistiki, v Sloveniji obstajajo le telefoni Apple, Huawei in Samsung. V tem vrstnem redu.
Mobilni uporabniki so gonilna sila obiska obeh spletišč in v prihodnjih letih jih pričakujemo še več, zato je dobro vedeti, kakšne naprave uporabljajo. V statistiki zaradi uniformnega označevanja modelov prevladuje Applov telefon iPhone, ki mu sledijo naprave androidnih okusov. Ti poganjajo večinoma operacijski sistem različice devet, ki ji sledita desetica in osmica. Položaj je podoben letu prej, ko je vodil Android 8 pred devetko. Rezultati kažejo na dejstvo, da se večina uporabnikov odloča za naprave srednjega cenovnega razreda, ki kasneje posvojijo večje posodobitve operacijskega sistema. Zanimiva je priljubljenost aparatov kitajskega podjetja Huawei, ki kljub prepovedi uporabe Googlovih storitev na sončni strani Alp (za zdaj še) beleži odlične prodajne rezultate. Mladino največkrat obiščejo telefoni P20 in P30 Lite, Monitor ista modela, a v izvedenkah Pro.
Huaweijevi telefoni so zelo priljubljeni, vendar so modeli Huawei P40, ki so brez Googlovega ekosistema, v Monitorjevi spletni statistiki prispevali le 0,4 odstotka obiska, v Mladinini pa še petkrat manj – 0,08.
Zanimivo bo videti, kako se bodo Kitajci obnesli prihodnje leto oziroma kako priljubljeni bodo novejši modeli, ki nimajo dostopa do Googlovih storitev. Samo za primerjavo – modeli Huawei P40, ki so brez Googlovega ekosistema, so v Monitorjevi spletni statistiki od letošnjega avgusta, ko so zares prišli na tržišče, prispevali le 0,4 odstotka obiska, v Mladinini pa še petkrat manj – 0,08.
Od lanskega leta je svoj tržni delež na spletiščih Mladine in Monitorja povečal le Googlov mobilni operacijski sistem Android.
Napravam primerno so porazdeljeni operacijski sistemi obiskovalcev: s slabimi 60 odstotki v primeru Monitorja in 65 Mladine vodijo uporabniki z Androidom, pred Windows, Applovima iOS in macOS ter Linuxom. V primerjavi z lanskim letom so na rovaš Googlovega mobilnega operacijskega sistema Android svoj tržni delež izgubili vsi drugi operacijski sistemi, ki so se pojavili na spletiščih monitor.si in mladina.si.
Med brskalniki prednjači Googlov Chrome, ki je privzeto priložen vsem mobilnim napravam z operacijskim sistemom Android in je priljubljena izbira tako v Oknih kot v Applovem macOS ter je na voljo celo v podobi samostojnega operacijskega sistema.
Med spletnimi brskalniki je še vedno dovolj izbire, da za zdaj ni bojazni po ponovitvi Microsoftovega monopola ob prelomu tisočletja, četudi ima Google podobno prakso kot nekoč Microsoft – spletni brskalnik je priložen najbolj razširjenemu operacijskemu sistemu na planetu. Chrome je zato na prvem mestu lestvice obiskovalcev spletišč Monitor in Mladina. Računalniški zanesenjaki z njim obiščejo priljubljeno spletno stran v skoraj treh četrtinah primerov, medtem ko je na spletišču neodvisnega slovenskega političnega in kulturnega tednika vsak drugi obiskovalec ljubitelj mobilnega brskalnika Chrome. Prevlada ne čudi, saj je Chrome doma tako na namizju kot mobilnih napravah, za nameček pa je na voljo celo kot samostojen operacijski sistem. Podobno taktiko ima z brskalnikom Safari tudi Apple. Čeprav ga na računalnikih z operacijskim sistemom Windows ne posodablja več, se toliko bolj trudi z enakovredno podporo hišnima operacijskima sistemoma iOS in macOS. Googlu in Applu sledijo večni tekmec Firefox, Samsungov privzeti spletni brskalnik Samsung Internet in Microsoftovi izbiri Internet Explorer in Edge. Predvsem na lestvici spletišča tednika Mladina se visoko, na drugo in tretje mesto po obisku, uvrščata Android Webview in Safari (in-app), ki sta sistemska brskalnika, namenjena prisvajanju, prikrajanju in vgradnji v tuje aplikacije. Sem se prištevajo vsi obiski znotraj drugih mobilnih programov, na primer aplikacije za dostop do družabnega omrežja Facebook.
Obisk
Slovenija je logično močno v ospredju držav, iz katerih prihajajo obiskovalci spletnih strani revije Monitor in tednika Mladina.
Sklepali bi, da največ obiskovalcev na spletno stran Monitorja in Mladine pride z vpisom naslova v dežurni spletni brskalnik. Toda ne, modra barva v resnici pomeni dostope, ki jih je uporabnikom priporočil Googlov algoritem Discover, v brskalniku Chrome ali Google News.
Delež slovenskih obiskovalcev oziroma obiskov iz matične države se je v zadnjem letu povečal, Monitor obišče 93,5 odstotka lokalnih spletnih sprehajalcev, Mladino še odstotek več. Prišli so večinoma prek priporočil Googlovega algoritma Discover – pri Monitorju je takih 52,7 odstotka, pri Mladini pa 46,6. Delež tega prometa je pri Monitorju v primerjavi z letom poprej zrastel, medtem ko se je pri Mladini predvsem na račun velike rasti obiskovalcev z družabnih omrežij malenkost zmanjšal.
Med družabnimi omrežji kot virom obiska spletišč Monitor in Mladina prednjači Facebook.
Družabna omrežja Mladini prinesejo kar 32 odstotkov vsega spletnega prometa, kar je 11 več od lanskega leta. Največ družabnega prometa tako pri Monitorju kot Mladini pride z najbolj priljubljenega družabnega omrežja na planetu. Sledi mu Twitter, kar je logično, saj smo na njem poleg Facebooka najbolj dejavni. Medtem ko so družabni obiskovalci na spletni strani Mladine v porastu, odstotki iskalcev z Googla upadajo. V primeru Monitorja so še vedno zaslužni za skoraj tretjino obiska spletišča.
Zanimivosti
Spletno stran Mladine največ obiskovalcev obišče v petek, ko izide nova številka tednika.
V preteklem letu so bili najuspešnejši tehnološki članki na Monitorjevi spletni strani Vdor v sistem eAsistent, Applov serviser si je preposlal intimno fotografijo s strankinega telefona in Prva fotografija Huawei P40 pro. Najuspešnejši dan v tednu za Monitor je sreda, sledita ji torek in četrtek. Konec tedna je na tehnološko obarvanem portalu običajno manj živahno kot med tednom. Manj razlik med dnevi je opaznih na spletni strani Mladine, kjer smo največ obiskov zabeležili ob petkih, ko izide nova številka revije.
Spletna stran tednika Mladina je v času epidemije novega koronavirusa beležila skoraj štirikratno povečanje spletnega prometa.
Delež novih obiskovalcev se iz leta v leto povečuje tako na spletni strani Mladine kot spletišču Monitorja. Razlogi verjetno tičijo v večji ozaveščenosti uporabnikov o varovanju zasebnosti, rednem brisanju piškotkov in priljubljenosti anonimnega brskanja. V obdobju trajanja epidemije novega koronavirusa se je obisk spletnih strani razumljivo povečal. Medtem ko je pri Monitorju opaziti spodobno povečanje branosti novic in starejših člankov iz arhiva, je Mladina, podobno kot drugi mediji v vlogi obveščanja javnosti, dobesedno eksplodirala. Na spletišču smo v času prvega vala beležili skoraj štirikrat toliko obiska kot v istem obdobju leto poprej.