Zakaj vsako podjetje potrebuje storitve varnostno-operativnega centra?
Na kratko: ker samo ni kos izzivu kibernetske odpornosti in obrambe.
Podjetja so vedno bolj izpostavljena različnim grožnjam iz digitalne krajine in tista, ki se zavedajo njihovih razsežnosti, tudi postavljajo varnost svojega informacijskega okolja in sistemov na prvo mesto. Varnostno-operativni center (VOC) tako postaja bistveni del načrta zaščite pred digitalnimi grožnjami in sistema varovanja podatkov, ki znižujeta stopnjo izpostavljenosti informacijskih sistemov in omrežij tako zunanjim kot notranjim tveganjem.
Kaj je VOC?
VOC označuje namensko platformo in organizacijo ekip(e) varnostnih strokovnjakov, katerih naloge so odkrivanje groženj in incidentov s področja kibernetske varnosti, njihovo ocenjevanje, preprečevanje in odzivanje nanje. Povedano z drugimi besedami, VOC bo zbiral dogodke iz različnih varnostnih rešitev in sistemov, jih analiziral, odkrival nepravilnosti in določal postopke za odzive nanje.
Varnostno-operativni center še zdaleč ne temelji le na najnaprednejši tehnologiji, ampak se predvsem opira na veščine in znanje varnostnih strokovnjakov, zato ima izjemno strateško vlogo za varnost IT-okolja podjetja. Z analizami, ki jih opravi, preuči grožnje v digitalni krajini podjetja in oceni tveganja za poslovanje ter predlaga načine za krepitev kibernetske odpornosti in upravljanja varnosti podjetja.
Prednosti VOC
Brez storitev VOC lahko kibernetski napadi in kriminalci dolgo ostanejo skriti, saj podjetja nimajo sposobnosti, da bi pravočasno zaznala tovrstne grožnje in se nanje odzvala. In to ne le majhna podjetja brez IT-oddelka in varnostnih strokovnjakov, celo takšen velikan, kot je Yahoo, več let ni vedel, da so napadalci vdrli v njegov sistem in račune uporabnikov njegovih storitev.
VOC torej podjetjem omogoča boljšo razumevanje digitalnega okolja, v katerem poslujejo, in jim zagotavlja znanje ter procese za odzivanje na varnostne incidente in dobre prakse za nenehno izboljševanje letvice kibernetske odpornosti. Ker se kibernetski napadi na podjetja in organizacije v zadnjih letih močno krepijo, ta svoja varnostna prizadevanja preusmerjajo na odkrivanje napadov in njihovo preprečevanje.
Pod črto bi lahko prednosti rabe VOC strnili v tri točke. Prva je izboljšano obvladovanje groženj. Podjetja redno uporabljajo različne varnostne tehnologije, namenjene preprečevanju groženj in njihovemu odkrivanju ter krepitvi digitalne obrambe in zaščiti IT-virov. Za največjo učinkovitost jih je treba centralizirati, standardizirati, povezati in spremljati v realnem času, z razpoložljivimi viri za analizo in odzivanje na sumljive aktivnosti in varnostne incidente. Ti pogosto vključujejo več subjektov, kar zahteva usklajene ukrepe za zmanjšanje tveganja. VOC popolnoma izpolnjuje vse te zahteve, z njegovimi storitvami podjetja in organizacije pridobijo hitrost prepoznavanja napadov in njihovega odpravljanja, preden povzročijo več škode.
Druga prednost rabe storitev VOC je vzdrževanje skladnosti s predpisi, saj procesna in organizacijska urejenost VOC pomaga tudi pri izpolnjevanju regulativnih zahtev, ki zahtevajo varnostno spremljanje, upravljanje ranljivosti ali jasne načine odzivanja na varnostne incidente.
Dodatni prednosti sta centralizacija in konsolidacija varnostnih funkcij, ki lahko podjetju prihranita denar, omogočita delitev stroškov in na koncu ustvarita ekonomijo obsega, hkrati pa maksimizirata strokovno znanje, spretnosti in razpoložljive vire.
VOC kot storitev
Da bi se zaščitila pred današnjimi kibernetskimi grožnjami, vedno več podjetij najema storitve varnostno-operativnih centrov, saj VOC premorejo usposobljeno osebje in drago varnostno tehnologijo, ki je podjetja preprosto nimajo. Idealen scenarij bi seveda bil, da bi vsako podjetje imelo lasten VOC, a to ni realna možnost, predvsem zaradi kadrovskega primanjkljaja in stroškov. Uporaba zunanjega VOC in njegovih storitev pa se je v praksi pokazala kot zanesljiva in učinkovita rešitev z razumnimi stroški. Koristi so očitne, posebej če podjetje najame storitve VOC, ki je specializiran za varovanje pred kibernetskimi grožnjami v panogi, v kateri deluje podjetje.
Funkcije in storitve, ki jih ponuja varnostno-operativni center, lahko strnemo v naslednji seznam:
̶ nadzor omrežnega prometa podjetja,
̶ nenehno spremljanje opreme in varnostnih rešitev (pogosto z uporabo orodij SIEM),
̶ upravljanje ranljivosti, o katerih poroča samodejno orodje za analizo,
̶ razvrščanje nevarnosti in določanje prednostnih opozoril ter analiz,
̶ izvajanje na varnostne incidente prilagojenih odzivov,
̶ analiza vzrokov za incident,
̶ dodatni varnostni ukrepi (npr. posodobitve sistemov, spremembe konfiguracije itd.).
Če povzamemo, VOC podjetjem omogoča dinamično varnost, saj jim pomaga spremljati digitalno krajino in nevarnosti v njej ter se nanje ustrezno odzivati in preprečevati, da bi napadi na podjetja povzročili (pre)veliko škodo.