Zanimive ideje
Te dni prebiram res odlično biografijo Adriana Neweya, bržkone najuspešnejšega inženirja avtomobilov formule 1. Ena izmed ponavljajočih se tem njegovega delovanja so zanimive ideje, take, ki so, kot bi rekli Američani, outside the box. Drugačne torej, seveda pa znotraj izredno strogo definiranih pravil, ki jih ekipam v motošportu narekujejo krovne organizacije. Te ideje se včasih sicer ne primejo – na papirju se zdi, kot da imajo potencial, ki pa ga kasneje, med dejanskim preizkusom ali pa v nekem drugačnem kontekstu, ni.
Na to sem se spomnil pred dnevi, ko sva z našim Anžetom snemala kratek video o Samsungovem preklopnem telefonu Galaxy Fold. Anže je v videu izjavil, da gre za izjemno zanimiv, mogoče celo pomemben telefon. Da je to telefon, ki dokazuje, da se da to tehnologijo, torej preklopni zaslon, spraviti med ljudi. Moram priznati, da se z njim strinjam. Ideja je že na papirju dobra, po uporabi (sicer iskreno povedano kratki) pa lahko rečem, da se z določenimi omejitvami tudi v praksi obnese.
Seveda ima zadeva nemalo omejitev, daleč največja je visoka cena, saj za telefon želijo dva tisoč evrov, dvakrat toliko, kot velja večina telefonov najvišjega cenovnega razreda. Hkrati je, kot je tudi Anže omenil, to izdelek prve generacije. Samsungova programska oprema je sicer kar prilagojena, a aplikacije se večinoma ne »zavedajo« te velikosti.
A bolj kot to, da gre za zanimiv in soliden telefon, mi je všeč dejstvo, da se pri Samsungu (no, in tudi Huaweiju, kjer imajo na Kitajskem nekaj podobnega) trudijo. Resda gre za povsem poslovne poteze, a se mi zdi vseeno dobro, da podjetja preizkušajo take visokoleteče ideje. Da se odločijo podati tako globoko v razvoj in pripeljejo danes nenavadne naprave tako hitro tako daleč, da pridejo v prosto prodajo celo v Slovenijo (in ne ostanejo le še ena izmed tisočih študij, o katerih beremo na spletu).
Prav zanima me, kaj vse bi lahko naredil, denimo, Apple, če bi se z vsemi svojimi milijardami resno lotil razvoja nenavadnih, zanimivih idej.
Prav zanima me, kaj vse bi lahko naredil, denimo, Apple, če bi se z vsemi svojimi milijardami resno lotil razvoja nenavadnih, zanimivih idej. Če ne bi torej samo ponavljal formule boljšega procesorja in kamere, temveč bi kdaj stopil tudi iz svojih okvirov – out of the box.
Leta 2013 je Applov Phil Schiller med predstavitvijo takrat novega Mac Proja dodal stavek: »Can't innovate anymore, my ass.« Očitna kritika novinarjem, ki smo že leta tarnali, da Apple že dlje časa ne predstavlja več novih, inovativnih rešitev, temveč le po majhnih korakih izboljšuje svoje izdelke ali pa vzame idejo drugih in jo pač po svoje izpili.
Mimogrede, tistega Mac Proja niso nikoli zares nadgradili, do letošnje predstavitve smo tako lahko kupili zastareli, omejen cilinder. Tudi letos, ko smo le dočakali naslednika, ni nobene resne inovativnosti – v klasični, sicer nekoliko nenavadno obdelan stolp so pač stlačili vse, kar se da. Ob tem je inovativna bolj ali manj le cena, saj si računalnik lahko omislimo za 52.600 dolarjev. Eden izmed mogočih dodatkov so denimo kolesa (!) za štiristo dolarjev (!!). Težko rečem, da gre v tem primeru za inovativno ali zanimivo idejo. Tudi umik izhoda za slušalke na telefonih se mi ne zdi ravno »pogumen« korak – je pač še ena odločitev o tem, kaj je pri neki napravi bolj ali manj pomembno.
Vseeno pa razumem Apple, konec koncev gre za najuspešnejše podjetje na svetu, gotovo nekaj delajo prav. Imajo svoje molzne krave, eno izmed teh tudi sam nosim v žepu. A ne morem si kaj, da ne bi gledal, kaj vse počnejo druga podjetja, in si mislim, kaj vse bi lahko Apple še ponudil. Pa ne samo Apple, tudi drugi. Česa vse bi bil sposobni Facebook, Google in Amazon, če ne bi imeli pred očmi le želje po dobičku. V naši branži je res ogromno zanimivih idej, ki sčasoma nekje obtičijo in se jih prej ko slej opusti (pravkar sem se spomnil na 3D TV), a vseeno me navdušujejo. Že samo zato, ker so.