• Boj za mobilne uporabnike

    Tekma za uporabnike med izdelovalci operacijskih sistemov za mobilne naprave, kot so telefoni in tablični računalniki, še nikoli ni bila tako ostra kot v zadnjih mesecih. Apple in Google z novimi različicami izdelkov kar tekmujeta, kdo bo prej in bolje podprl posamezno funkcionalnost, ki smo je bili doslej vajeni le v osebnih računalnikih. Medtem pa tekma že terja prve žrtve. Nokia se je odločila, da bo spet prevzela nadzor nad operacijskim sistemom Symbian in dobesedno razpustila dosedanjo neprofitno organizacijo, v katero je v zadnjih letih vložila več kot 230 milijonov evrov.

    Objavljeno: 21.12.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor December 2010 | Teme: google
  • Previdno v nove čase

    Nič ni več tako, kot je bilo. Videti je, da sta gospodarska kriza in kulminacija (pretiranega) navdušenja na številnih področjih streznili tako ponudnike kot potrošnike izdelkov in storitev. Napovedi kažejo, da so marsikje pričakovanja zdaj precej manjša kot pred letom dni. Toda tam, kjer nastajajo nova pravila, so tudi izjeme, ki jih potrjujejo - tablični računalniki kar naprej dokazujejo, da ljudje brez novih "igrač" pravzaprav ne znamo živeti.

    Objavljeno: 30.11.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor November 2010
  • Sprememba platform

    Morda v vsakdanjem življenju to (še) ni vidno, toda sodeč po dogajanju na trgu in zlasti med izdelovalci opreme, danes že vstopamo v obdobje menjave platform. Tablični računalniki in pametni telefoni naj bi dobili v naslednjih dveh letih bistveno večji pomen, tudi v poslovnem okolju, to pa naj bi se občutno poznalo tudi v tržnih deležih glede na osebne računalnike in prenosnike. Medtem pa nekdanji vodilni microsoftovci drug za drugim trdijo, da okolje Windows ni več osrednji center inovacij v računalništvu.

    Objavljeno: 26.10.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Oktober 2010 | Teme: android, google
  • Bratovščina velikih bratov

    Zasebnost bo, kot kaže, v prihodnje ena tistih vrednot, ki jih bo najteže ohraniti. Zelo zanimivo, a v resnici zaskrbljujoče je bilo spremljati poletne težave družbe RIM (BlackBerry), kateri so država za državo (Savdska Arabija, Indonezija, Inija, Evropa pa tudi ni izjema) začele groziti, da bodo izklopile njihov servis mobilnih telefonov, če jim ne bodo omogočili nadzora. Znano je, da Blackberry uporablja enega najvarnejših protokolov s strežniki v Kanadi in Veliki Britaniji, ki jim menda ni mogoče "prisluškovati". Dvoličnost pojmovanja varnosti in zasebnosti torej ne pozna meja.

    Objavljeno: 28.9.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor September 2010
  • Tehnomanija: To je pravi marketing!

    Nekdo iz Appla izgubi prototip v bližnjem baru. Najditelji ga takoj prepoznajo in pokličejo krajevne medije in ga skušajo prodati kot ekskluzivno zgodbo. Priljubljeni portal Gizmodo se odloči za korak in si v zameno za ekskluzivno zgodbo nakoplje policijsko preiskavo in tožbo, najbrž začeto s strani Appla. V celotni zgodbi je seveda pridobil Apple.

    Objavljeno: 29.6.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Junij 2010
  • Tehnomanija: Apple proti vsem

    Uradni začetek prodaje tabličnega računalnika Apple iPad je zopet postavil nov mejnik, kaj je sploh mogoče. Medije je nova "igračka" iz Cupertina tako omrežila, da nekaj dni skoraj niso pisali ali drugače poročali o ničemer drugem. Vsesplošno navdušenje je zato nekoliko preglasilo glas kritikov, da Apple s tem ustvarja pravzaprav platformo, ki omejuje, ne pa spodbuja inovativnost. Mnogi namreč menijo, da je šel predaleč z nadzorom vsega, od razvojne platforme, prodajnega kanala za aplikacije in kmalu še oglaševanja. V ozadju so ostale tudi informacije, da ima iPad kar nekaj težav s priključevanjem na brezžične povezave. In mnogi menijo, da je navdušenje prav gotovo pretirano. Tudi iPad bo pojutrišnjem le še en elektronski odpadek več. Apple namreč že razvija naslednike, menda take z manjšimi zasloni in še manjšo debelino. Vrste pred trgovinami pa se bodo zopet vile ... Do kdaj?

    Objavljeno: 25.5.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Maj 2010 | Teme: iPad
  • Tehnomanija

    Google je marca zopet razdvojil javnost z izjavo, da bodo namizni računalniki PC že čez tri leta povsem nepomembna platforma. Vsaj kar zadeva spletno iskanje in s tem spletno oglaševanje, ki prinaša osrednji del prihodkov velikana iz Kalifornije. V dokaz kažejo s prstom na Japonsko, kjer statistike kažejo, da večino spletnih poizvedb uporabniki naredijo prek pametnih telefonov. Toda številni kritiki, zlasti analitiki, trdijo, da je to že znana retorika, ki jo uporablja Google, da bi opravičil svoje lastne cilje in storitve računalništva v oblaku. Pri tem mimogrede pozabljajo, da je upad prodaje namiznih računalnikov skoraj v celoti povezan z naraščanjem prodaje prenosnikov različnih vrst in mer, ki so pravi nasledniki namiznih računalnikov, ne pa pametni telefoni. Resnica je taka, da le redki shajajo zgolj z uporabo mobilnega telefona, vsaj ko gre za rabo aplikacij. Ne nazadnje pametni telefoni skoraj v ničemer ne morejo zadovoljiti osnovnih potreb za poslovanje v podjetjih, začenši s pisanjem besedil, pa vse do uporabe poslovnih informacijskih sistemov.

    Objavljeno: 28.4.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor April 2010
  • Tehnomanija

    Videti je, da se v današnjih dneh vse vrti okoli družabnih omrežij, natančneje, Facebooka. Prav tako se zdi, da prehajamo v neko drugo fazo razvoja tega spletnega fenomena, ko se družabna omrežja vse bolj povezujejo z drugo programsko opremo, ki jo uporabljamo vsak dan. Tudi z igrami. Electronics Arts, eden največjih izdelovalcev na področju iger, je tako dal vedeti, da lahko že v kratkem pričakujemo prve nove naslove, pri katerih bo uporaba storitev Facebooka tako rekoč obvezna. Pa EA pri tem ni osamljen, saj podobne načrte kujejo tudi drugod.

    Objavljeno: 30.3.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Marec 2010
  • Tehnomanija

    Tehnomanija: zasvojenost z digitalnim

    Objavljeno: 23.2.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Februar 2010 | Teme: mnenje, komentar, novice
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji