Članki - Tehnomanija / Avtor - Vladimir Djurdjič

  • Velik trg s pomanjkanjem prostora

    Mobilne naprave so v zadnjih letih po prodaji povsem zasenčile druge računalniške izdelke in na prvi pogled se zdi, da je prav tu prostor za uresničitev sanj starih in novih izdelovalcev. V praksi pa se kaže nasprotno – število ponudnikov se hitro zmanjšuje. Nedavno se je iz igre prostovoljno izločil Panasonic, trda prede HTCju, še bolj pa BlackBerryju. Za nameček je Microsoft prevzel Nokio in to za skoraj smešno malo denarja. Toda tudi velikani, ki so spravili v obup manjše tekmece, se borijo s temno platjo lastnega uspeha. Rast ne more trajati v nedogled in že je v »tehnološkem raju« opaziti prva znamenja težav.

    Objavljeno: 24.9.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Oktober 2013
  • Kdo je veliki brat?

    Letošnje poletne dni so zaznamovala razkritja o vohunjenju po internetnih povezavah in programih s strani ameriške varnostne agencije NSA, ki so razburila tako ameriško kot preostalo svetovno javnost. A po trditvah same agencije ta spremlja »le« 1,6 % celotnega internetnega prometa, od tega nadalje obravnavajo le 0,00004 % podatkov. Malo? Veliko? Odvisno od tega, na kateri strani preiskave se znajdete. Morda pa bi moral postati bolj skrb vzbujajoč naslednji podatek: Google s svojimi storitvami ustvari v teh časih že okoli 25 % celotnega svetovnega internetnega prometa! Povprečno si na dan z Googlovimi strežniki podatke izmenjuje okoli 60 % vseh v internet priključenih naprav. Srhljivo! Kdo je torej Veliki brat?

    Objavljeno: 27.8.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor September 2013
  • Boj za prostor pred televizorjem

    Prostor pred domačim televizorjem ali pod njim zaseda vedno več naprav, a zdi se, da kmalu ne bo več prostora za vse. Tako kot so iz domačih omar skoraj izginili videorekorderji, se to morda obeta tudi igralnim konzolam. Microsoft in Sony sta zato zavihala rokave in želita z novo generacijo konzol Xbox in PlayStation obuditi ali vsaj ohraniti zanimanje za to nekdaj zelo dobičkonosno skupino naprav. A nova generacija kljub vsemu ni tako zelo drugačna od dosedanje, pojavljajo pa se preteči tekmeci, kot so male in poceni konzole z Androidom, ki jih utegne kdo jutri vgraditi kar v same televizorje. Še bolj pa konzole ogrožajo tablice in pametni telefoni, ki ponujajo vse bolj tudi najbolj vroče naslove iger. Ali je naložba v konzolo še smiselna?

    Objavljeno: 26.6.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Julij-avgust 2013
  • Prehod v najemništvo

    Storitve v oblaku so, kot kaže, trajno spremenile poslovni model, s katerim izdelovalci ponujajo programsko opremo. Podjetje Adobe se je nedavno odločilo, da bo odslej programe iz paketa Creative Suite, med katerimi je tudi znameniti slikarski program Photoshop, ponudilo le v obliki naročnine, prek dveri v oblaku Creative Cloud. Drugače povedano, Photoshopa v prihodnje ne bo več mogoče zgolj »kupiti«. Microsoft je skoraj obenem oznanil pričakovanje, da bo večina uporabnikov prostovoljno preklopila na storitve v oblaku najkasneje do konca tega desetletja. Med vrsticami brano, pa precej prej. Ali je to za uporabnike res bolje, je stvar razprave. Zagotovo pa ni ceneje.

    Objavljeno: 28.5.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Junij 2013
  • Naslednja velika stvar

    V časih, ko so pametni telefoni in tablice deležni skoraj celotne pozornosti kupcev in strokovnjakov, osebni računalniki pa strmo izgubljajo tržni delež, se lahko upravičeno vprašamo – kaj pa pride za tem? Po mnenju mnogih so to naprave, ki jih lahko »oblečemo«, denimo projekt Google Glass. Ta dobiva vsak dan bolj zanimive zmožnosti in obenem tudi vse več posnemovalcev. Nekaj podobnega očitno razvijajo pri Microsoftu (za leto 2014), ogrevajo pa se tudi pri kitajskem spletnem velikanu Baidu in menda tudi v družbi Apple. Na račun koga? Tablice, telefona ali računalnika? Je morda v našem življenju prostora še za četrto platformo?

    Objavljeno: 23.4.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Maj 2013
  • Mešanje vlog

    Današnje procesorske tehnologije omogočajo, da lahko domala vsaka naprava opravlja vloge drugih, doslej ločenih izdelkov. Telefoni so dovolj zmogljivi, da opravljajo vlogo računalnikov, televizorji pa premorejo vse več funkcij računalnikov in igralnih konzol. Povprečno gospodinjstvo ima danes procesno moč, ki bi mu jo še pred desetletjem zavidali podatkovni centri. Toda to mešanje vlog hkrati pomeni, da za nekatere izdelke zmanjkuje prostora. Po mnenju nekaterih so to igralne konzole, kot jih poznamo danes. Bo Sony PlayStation 4 zadnji iz slavne dinastije?

    Objavljeno: 26.3.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor April 2013
  • Ko denar premaga poštenje

    Ameriška zvezna trgovska komisija (FTC) je 19 mesecev preiskovala družbo Google in ugotovila, da ne krši protimonopolnih zakonov. No, skoraj, saj gre tehnično za zunajsodno poravnavo in »sveto« obljubo googlovcev, da bodo odslej bolj pošteni, kar zadeva varovanje zasebnosti in oglaševanja. Patente, ki so jih kot obsedeni kupovali (beri: Motorola) zadnje mesece, bodo drugim ponujali pod poštenimi pogoji. Nekateri kritiki so zahtevali spremembe Googlovih algoritmov, vendar je FTC ocenil, da Google pač ne zlorablja svojega položaja. Tresla se je gora, rodila se je miš. Skratka, vse lepo in prav za Google. Le ena podrobnost – nekaj dni zatem so mediji zapisali, da je Google porabil za lobiranje 25 milijonov dolarjev. Poštenost pa taka …

    Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Marec 2013 | Teme: google
  • Novi časi, nove zamisli, stari temelji

    Tranzicija. To je v zadnjih časih zelo priljubljen, a pogosto zlorabljen pojem, tudi v računalništvu. Toda prav to se zdaj dogaja na trgu računalniških izdelkov, kjer se prehod iz starih v nove čase dogaja hitreje od pričakovanega, seveda pogosto z bolečimi posledicami. Včerajšnji izdelki, kar celotne tehnologije, se čez noč zdijo pomembni toliko kot lanski sneg. Intel je, denimo, napovedal, da se poslavlja iz posla izdelave matičnih plošč. Glavni konkurent AMD pa se ubada z 32 % zmanjšanjem prodaje in skoraj pol milijarde dolarske izgube. Gartner navaja, da je trg PCjev v zadnjem četrtletju upadel za 4,9 %, kar niti ni toliko, a je bistveno bolj izraženo pri izdelovalcih sestavnih delov. Vsi iščejo novo osnovo, a kaj, ko večina izhaja iz starih temeljev.

    Objavljeno: 19.2.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Marec 2013 | Teme: windows 8
  • Ko denar premaga poštenje

    Ameriška zvezna trgovska komisija (FTC) je 19 mesecev preiskovala družbo Google in ugotovila, da ne krši protimonopolnih zakonov. No, skoraj, saj gre tehnično za zunajsodno poravnavo in "sveto" obljubo googlovcev, da bodo odslej bolj pošteni, kar zadeva varovanje zasebnosti in oglaševanja. Patente, ki so jih kot obsedeni kupovali (beri: Motorola) zadnje mesece, bodo drugim ponujali pod poštenimi pogoji. Nekateri kritiki so zahtevali spremembe Googlovih algoritmov, vendar je FTC ocenil, da Google pač ne zlorablja svojega položaja. Tresla se je gora, rodila se je miš. Skratka, vse lepo in prav za Google. Le ena podrobnost - nekaj dni zatem so mediji zapisali, da je Google porabil za lobiranje 25 milijonov dolarjev. Poštenost pa taka ...

    Objavljeno: 29.1.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Februar 2013 | Teme: google
  • Konec za brezplačna kosila

    Pred leti je računalniška industrija, zlasti del, ki je povezan s spletnimi storitvami, odkrila poslovno taktiko, ko storitev ponujajo povsem brezplačno, v zameno za oglase in uporabnikovo zvestobo. Ali, povedano drugače, povečevanje tržnega deleža. Vsi smo se spraševali, do kdaj bodo vzdržali, od česa sploh živijo ... Kot strela z jasnega je prišla novica, da Google opušča brezplačno različico svoje storitve Apps za mala podjetja. Mar to pomeni, da so želeni tržni deleži že pridobljeni? Je mar čas za drugi del taktike - postopno opuščanje brezplačnosti za že "navezane" uporabnike? Ne bi se čudil, glede na ta korak in siceršnje razmere, če bi Googlu kmalu sledili tudi drugi. In s tem končali dobo zgolj na videz "brezplačnega kosila".

    Objavljeno: 29.1.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Januar 2013 | Teme: google
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji