Članki - Tehnomanija / Avtor - Vladimir Djurdjič

  • Šepet s Kitajskega

    Če želite v teh časih razumeti, kam se usmerjata računalništvo in zabavna elektronika, pa obenem tudi spoznati, kaj prihaja na trg in kdaj, morate znati prisluhniti govoricam s Kitajskega (in morda še katere od okoliških držav). Prav tja se je v zadnjih letih preselilo težišče dogajanja in seveda proizvodnje. Skoraj vsa velika svetovna blagovna imena so se namreč že pred časom odločila, da za doseganje cenovne učinkovitosti in profita raje najemajo storitve kitajskih podjetij. To, da Kitajci ne znajo prav molčati o neobjavljenih izdelkih, ponekod povzroča sive lase, drugje pa tisto prijetno negotovost in priložnost za ugibanja o tem, kako bodo videti naslednji telefon, tablica, računalnik. Zanimivo, da so ugibanja pogosto presenetljivo točna.

    Objavljeno: 19.12.2011 09:02 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor December 2011
  • Oblaki nad oblakom

    Čeprav so storitve v oblaku nedvomno prihodnost računalništva, informatike in zabavne elektronike, so ljudje v zadnjih mesecih na lastni koži spoznali, da se tu ne cedita samo med in mleko. Po izpadih velikanov, kot so Amazon, Microsoft in Google, je postavil piko na i glede zanesljivosti polom storitev BlackBerry, ko so številni uporabniki skoraj tri dni ostali brez pošte in dostopa do interneta. Gre za lep dokaz, da je to področje morda zraslo prehitro in zato ponudnikom ni uspelo vzpostaviti temu primerne infrastrukture. Ti izpadi so hkrati dokaz, da velikosti podjetja ne moremo enačiti z zanesljivostjo storitve. Prej nasprotno - pri manjših, specializiranih ponudnikih utegnemo doživeti višjo kakovost.

    Objavljeno: 29.11.2011 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor November 2011 | Teme: google
  • Patentne igre

    Zdi se, da računalniška industrija vse bolj živi v alternativni resničnosti. Bolj kot izdelki in skrb za njihov razvoj postajajo pomembne patentne pravice, pridobljene na tak ali drugačen način. Začela se je globalna igra "kdo bo koga", sredstvo pa so patenti. Kako si drugače razlagati informacije, razkrite s strani ameriške komisije SEC, da si je Google tako zelo želel Motorole in njenih patentov, da so za podjetje preplačali domnevno kar tretjino zneska. Sprva so jim menda ponudili 30 dolarjev, pristali pa so pri 40 dolarjih, in to ob dejstvu, da so bili edini ponudnik v igri! Samo da drugi ne bi izvedeli, zakaj gre. Nedavno so od IBMa kupili še 1000 patentov. Od vsega skupaj pa imajo korist predvsem - pravniki.

    Objavljeno: 25.10.2011 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Oktober 2011
  • Tablice in MS-DOS

    Živimo v čudnih časih. Med eno krizo in drugo, s presežkom izdelkov na policah in skladiščih, a vse manj delovnimi mesti. Z nekaterimi prijetnimi osvežitvami na področju računalništva (tablice), ki pa kažejo, da rinemo v novo dolgočasje in enoumje (Apple). V teh časih se srečujemo s skoraj vsakodnevnimi računalniškimi vdori v še tako svete in varovane institucije, po drugi strani pa opažamo, da morda tudi Oblaki včasih ne pripeljejo novega sončnega obdobja. Morda se nam bo še kolcalo za "dobrim starim" MS-DOS, ki je to poletje praznoval 30 let. Po vnovičnem razmisleku pa morda tudi ne.

    Objavljeno: 27.9.2011 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor September 2011
  • Napadi pa se kar množijo ...

    Zdi se, da pravkar doživljamo nov val internetnih vdorov, ki so veliko bolj obsežni in po drugi strani tudi drznejši kot v preteklosti. Hekerji (nekdo je rekel, da bi jim morali reči krekerji) so družbo Sony spravili domala na kolena, po tem ko so ji vdrli v strežnike različnih storitev v različnih državah. Ameriški banki Citigroup so odtujili podatke o več kot 360.000 kreditnih karticah. Medtem se je razvedelo, da so vdrli tudi v strežnike Mednarodnega denarnega sklada (IMF), ki ga je do nedavna vodil razvpiti Strauss-Khan. A je IMF o napadu molčal. V vseh teh primerih se je namreč razkrilo, da je bila stopnja varnosti daleč od tega, kar bi lahko pričakovali od družb, ki so tako velike in pomembne.

    Objavljeno: 27.8.2011 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Julij-avgust 2011
  • Rešimo PC!

    Prvič, odkar so se pojavili pred skoraj tremi desetletji, so računalniki PC resno ogroženi od strani manjših, sodobnejših, preprostejših naprav, kot so tablice in pametni telefoni (najbrž je le še vprašanje časa, ko jim ne bomo več rekli telefoni). Morda je še prezgodaj govoriti o čemerkoli, kar je podobno koncu, toda upad prodaje v Evropi za skoraj 18 % v prvem četrtletju letošnjega leta daje kljub temu veliko misliti. Kaj se dogaja? Kje je zdaj vsa tista inovativnost, ki smo jo videli v preteklih letih? Se je mar v celoti preselila med telefone in tablice? Ali PC standard res nima več kaj ponuditi? PC preprosto ni več zanimiv?

    Objavljeno: 28.6.2011 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Junij 2011
  • 3D razočaranje

    Po več kot letu dni od začetka prodaje prvih televizorjev s 3D tehniko zdaj postaja jasno, da so ti izdelki vse prej kot uspešnica. Zadnje raziskave kažejo, da se bo majhno zanimanje nadaljevalo vse do prihoda izdelkov, ki za 3D ne potrebujejo očal. Družba NPD Group je tako ugotovila, da 45 % vprašanih meni, da so 3D televizorji predragi, 42 % pa ne mara nositi posebnih očal. Preseneča zlasti podatek, da se je odstotek negativnih mnenj kupcev v zadnjih šestih mesecih občutno povečal (prej 37 % in 32 %). Videti je, da je na pomolu zopet še ena tehnologija, kot so bile nekoč video kasete Betamax. Po drugi strani pa je Nintendo prodal že več kot pol milijona prenosnih konzol 3DS, ki imajo 3D zaslon, ki ne potrebuje očal. Najbrž je jasno, kaj si želijo kupci.

    Objavljeno: 31.5.2011 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Maj 2011
  • Privatiziranje uporabnikov

    Če še niste opazili, se trg programske opreme pred našimi očmi hitro in drastično spreminja. Svoboda dostopa do programov in izbire prodajnih kanalov se počasi oži, če že ne odpravlja. V imenu tega, da je to dobro za končnega uporabnika. Namesto tega si vsi izdelovalci po vrsti prizadevajo vzpostaviti lastno nadzorovane spletne trgovine (App Store), kjer imajo oni in nihče drug zadnjo besedo. Znano je že, kaj počne Apple, zdaj se mu je pridružil tudi Google, ki je nedavno iz Android Marketa izbrisal več kot 50 programčkov, ker so bili domnevno pripravljeni za nečedno (beri: trojansko) dejanje. Toda nekateri razvijalci ne delijo tega mnenja. Kdor misli, da je to omejeno samo na nove naprave (tablice, pametne telefone), se prav tako moti. Ne bi se čudil, če bi nekega dne Apple, denimo, onemogočil nameščanje programov na MacOS mimo svoje spletne trgovine. V tem kontekstu pojem "odprte kode" dobiva povsem nov pomen.

    Objavljeno: 22.4.2011 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor April 2011
  • Ne, iPhone ni dovolj za spoved

    Vajeni smo že, da Apple igra vlogo boga, ko se odloča o tem, kateri programček bo objavljen v App Storu in kateri ne. Nismo pa bili vajeni, da bi programčke za iPhone komentiral kar sam Vatikan. Ne, niso jih zmotile razprave o tem, ali naj Apple dovoli seksualno bolj ali manj eksplicitne vsebine, temveč mali programček Confession s ceno 1,99 dolarja, ki naj bi rabil kot pripomoček za pripravo na spoved. Pozna tako moderne izraze, kot so uporabniški profili, pa seznam grehov in seznam vprašanj za analizo vesti. Nekaj čisto nedolžnega v množici precej bolj odbitih programov, spletnih strani in tudi programčkov za telefone. Toda Vatikan se je prav v tem primeru odločil, da bo diskretno, a javno opozoril javnost, da telefon pač ne more nadomestiti izpovedi pri duhovniku.

    Objavljeno: 29.3.2011 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Marec 2011 | Teme: iPhone
  • Hvala za vse, gremo naprej

    Čeprav se na področju računalništva in zabavne elektronike vselej nekaj dogaja in razvija, se zdi, da smo v zadnjem letu prišli do meje, ko se stvari začenjajo res korenito spreminjati. Če smo to v zadnjih letih le slutili, pa se zdaj dogaja. Osebni računalnik je, ob pomoči katalizatorja, ki mu pravimo internet, začel izgubljati bitko proti naprednejšim napravam. S tem pa so začeli izgubljati tudi vsi tisti, ki so zgradili imperij na temeljih uspeha osebnih računalnikov. Prepričan sem, da bodo mnogi transformacijo preživeli, a nekateri tega ne bodo zmogli. Hkrati s tem pa se zastavlja vprašanje, kako bomo vse to doživeli in preživeli uporabniki. Kje je meja, ko smo še pripravljeni sprejeti novosti in zanje odšteti nov kupček denarja? Na videz bo lažje, ko bomo vsak dan za vse, kar prihaja, odšteli le nekaj drobiža, a na dolgi rok ne bomo zapravili nič manj. Prej nasprotno.

    Objavljeno: 18.2.2011 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Februar 2011
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji