Članki / Avtor - Vladimir Djurdjič

  • Tehnomanija: Apple proti vsem

    Uradni začetek prodaje tabličnega računalnika Apple iPad je zopet postavil nov mejnik, kaj je sploh mogoče. Medije je nova "igračka" iz Cupertina tako omrežila, da nekaj dni skoraj niso pisali ali drugače poročali o ničemer drugem. Vsesplošno navdušenje je zato nekoliko preglasilo glas kritikov, da Apple s tem ustvarja pravzaprav platformo, ki omejuje, ne pa spodbuja inovativnost. Mnogi namreč menijo, da je šel predaleč z nadzorom vsega, od razvojne platforme, prodajnega kanala za aplikacije in kmalu še oglaševanja. V ozadju so ostale tudi informacije, da ima iPad kar nekaj težav s priključevanjem na brezžične povezave. In mnogi menijo, da je navdušenje prav gotovo pretirano. Tudi iPad bo pojutrišnjem le še en elektronski odpadek več. Apple namreč že razvija naslednike, menda take z manjšimi zasloni in še manjšo debelino. Vrste pred trgovinami pa se bodo zopet vile ... Do kdaj?

    Objavljeno: 25.5.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Maj 2010 | Teme: iPad
  • Resnični 3D

    Svet se pripravlja na morda eno najpomembnejših tehnoloških novosti v zadnjih desetletjih - prihod 3D televizije. Tako vsaj trdijo vsi ponudniki po vrsti, od izdelovalcev opreme do ponudnikov vsebin. Toda kljub številnim navdušujočim možnostim, nova tehnologija prinaša tudi kup pasti. Dobro se jih je zavedati, preden oddrvimo v trgovine in pokupimo vse, kar je treba, da bi tudi doma uživali v treh dimenzijah.

    Objavljeno: 28.4.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor April 2010 | Teme: preizkus, 3d, tv
  • Tehnomanija

    Google je marca zopet razdvojil javnost z izjavo, da bodo namizni računalniki PC že čez tri leta povsem nepomembna platforma. Vsaj kar zadeva spletno iskanje in s tem spletno oglaševanje, ki prinaša osrednji del prihodkov velikana iz Kalifornije. V dokaz kažejo s prstom na Japonsko, kjer statistike kažejo, da večino spletnih poizvedb uporabniki naredijo prek pametnih telefonov. Toda številni kritiki, zlasti analitiki, trdijo, da je to že znana retorika, ki jo uporablja Google, da bi opravičil svoje lastne cilje in storitve računalništva v oblaku. Pri tem mimogrede pozabljajo, da je upad prodaje namiznih računalnikov skoraj v celoti povezan z naraščanjem prodaje prenosnikov različnih vrst in mer, ki so pravi nasledniki namiznih računalnikov, ne pa pametni telefoni. Resnica je taka, da le redki shajajo zgolj z uporabo mobilnega telefona, vsaj ko gre za rabo aplikacij. Ne nazadnje pametni telefoni skoraj v ničemer ne morejo zadovoljiti osnovnih potreb za poslovanje v podjetjih, začenši s pisanjem besedil, pa vse do uporabe poslovnih informacijskih sistemov.

    Objavljeno: 28.4.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor April 2010
  • Resnični 3D

    Svet se pripravlja na morda eno najpomembnejših tehnoloških novosti v zadnjih desetletjih - prihod 3D televizije. Tako vsaj trdijo vsi ponudniki po vrsti, od izdelovalcev opreme do ponudnikov vsebin. Toda kljub številnim navdušujočim možnostim, nova tehnologija prinaša tudi kup pasti. Dobro se jih je zavedati, preden oddrvimo v trgovine in pokupimo vse, kar je treba, da bi tudi doma uživali v treh dimenzijah.

    Objavljeno: 30.3.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor April 2010 | Teme: preizkus, 3d, tv
  • Tehnomanija

    Videti je, da se v današnjih dneh vse vrti okoli družabnih omrežij, natančneje, Facebooka. Prav tako se zdi, da prehajamo v neko drugo fazo razvoja tega spletnega fenomena, ko se družabna omrežja vse bolj povezujejo z drugo programsko opremo, ki jo uporabljamo vsak dan. Tudi z igrami. Electronics Arts, eden največjih izdelovalcev na področju iger, je tako dal vedeti, da lahko že v kratkem pričakujemo prve nove naslove, pri katerih bo uporaba storitev Facebooka tako rekoč obvezna. Pa EA pri tem ni osamljen, saj podobne načrte kujejo tudi drugod.

    Objavljeno: 30.3.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Marec 2010
  • Tehnomanija

    Tehnomanija: zasvojenost z digitalnim

    Objavljeno: 23.2.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Februar 2010 | Teme: mnenje, komentar, novice
  • Tehnomanija

    Če bi sodili zgolj po prodaji računalniške opreme, bi lahko pritrdili, da so prvi znaki izhoda iz globalne krize že tu. Prodaja računalnikov se je v tretjem četrtletju povečala glede na enako obdobje pred letom dni, resda za samo borih 0,5 %, pa vendar.

    Objavljeno: 24.11.2009 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor November 2009 | Teme: komentar, mnenje, novice
  • TEHNOMANIJA

    Sodobna tehnologija ni vselej to, kar bi pričakovali. V Južni Afriki so nezadovoljni uporabniki naredili preprost test, kako čim hitreje spraviti 4 GB podatkov na približno 100 km oddaljeno lokacijo. Tekmeca sta bila precej nenavadna: povezava ADSL in golob pismonoša. Slednjemu so kot "pošto" pritrdili 4 GB velik ključ USB, za dostavo pa je rabil približno dve uri. V tem času se je prek (pre)počasne povezave ADSL pretočilo komaj 4 % podatkov. Komentarjev telekomunikacijskega operaterja seveda ni bilo.

    Objavljeno: 27.10.2009 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Oktober 2009 | Teme: komentar, mnenje, novice
  • TEHNOMANIJA

    Brez panike! Brez panike! ... Zdaj pa panika! Microsoft je, kot kaže, prvič uradno navedel, da vidi Linux kot resno konkurenco za svoje namizne operacijske sisteme. V preteklosti so to vselej zanikali ali kvečjemu dopuščali konkurenčnost na področju strežniških sistemov, zdaj pa so v letnem poročilu za ameriško agencijo za vrednostne papirje brez zadržkov navedli družbe Canonical (Ubuntu) in Red Hat kot največjo grožnjo za okolje Windows, zlasti na področju lahkih netbookov. Doslej so kot konkurenta označevali predvsem Apple in njihov Mac OS X. Na seznamu se je znašel tudi Google s svojo platformo Android.

    Objavljeno: 29.9.2009 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor September 2009 | Teme: komentar, mnenje, novice
  • Tehnomanija

    Časi se spreminjajo, s tem pa tudi navade in preference uporabnikov. Nedavna raziskava družbe Nielsen Online je tako pokazala, da so socialna družabna ????

    Objavljeno: 28.4.2009 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor April 2009

Arhiv

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji