EU oglobila Google s poldrugo milijardo evrov
Evropska komisija je Googlu izrekla 1,49 milijarde evrov globe, ker je oviral konkurenco pri oglaševanju na spletnem iskalniku. V letih 2006-2016 je Google zlorabil svoj prevladujoč tržni položaj za spletno oglaševanje, s tem ko je v številne pogodbe s tretjimi osebami zapisal klavzule, ki so konkurenci prepovedovale oglaševanje na teh straneh.
Spletne strani različnih časopisov, blogov in agregatorjev vsebin imajo mnogokrat vgrajeno funkcijo iskanja. Rezultati iskanja so običajno organski zadetki in oglasi. Google lastnikom strani omogoča prikaz oglas s platformo AdSense for Search. Google pa je kot posrednik izkoristil svoj položaj.
Njegov tržni delež je v EU presegal 70 odstotkov. To pomeni, da so njegovi pogoji, da konkurenca (npr. Microsoft in Yahoo) ne sme prodajati oglaševalskega prostora na straneh, ki vsebujejo zadetke Googlovega iskanja, zloraba prevladujočega tržnega položaja. Konkretno: Google je od leta 2006 začel uporabljati klavzule o ekskluzivnosti, leta 2009 pa klavzule Premium Placement, ki so od založnikov zahtevale, da najboljši oglasni prostor rezervirajo za Google. Google je zahteval, da založniki od njega pridobijo pisno odobritev za kakršne koli spremembe v prikazu oglasov konkurence.
Komisija je odkrila, da Googlove prakse krnijo konkurenco, dušijo inovacije ter škodujejo potrošnikom, zato so nezakonite. Lastniki spletnih strani so imeli zaradi omejitev manjšo možnost monetizacije spletnih strani in so bili priklenjeni na Google, Googlovi konkurenti pa niso mogli ponuditi boljše konkurence pri storitvah posredovanja oglasov. Zato mora Google plačati 1,49 milijarde evrov globe, kar znaša 1,29 odstotka prometa v letu 2018.
To je tretja globa, ki jo je Komisija izrekla Googlu. Leta 2017 je dobil 2,42 milijarde evrov globe zaradi zlorab na področju iskalnika, leta 2018 pa 4,34 milijarde evrov zaradi omejevanja konkurence na Androidu.