IBM minframe z15 za dobo kontejnerjev in hibridnih oblakov
Beseda mainframe marsikoga spominja na računalniško tehnologijo prejšnjega tisočletja, toda nasledniki računalnikov mainframe so še vedno zelo zaželeni v določenih poslovnih okoljih, čeprav v drugačni vlogi, kot bi si morda prestavljali. Prav zaradi tega IBM, kot glavni ponudnik na tem področju, še vedno razvija tovrstne super računalnike, pravkar pa so predstavili novo generacijo z imenom z15.
Novosti lahko seveda strnemo z navedbo izboljšav glede na predhodno generacijo z14: 14% večja zmogljivost na procesno jedro, 25% večja sistemska zmogljivost, 25% več pomnilnika in 20% hitrejše V/I operacije. Toda zgolj z navajanjem tehničnih značilnosti ne moremo zaznati resničnih razlogov, zakaj je ta mainframe računalnik zanimiv tudi v letu 2019.
Spomniti se moramo, da je IBM lani za 34 milijard dolarjev kupil družbo Red Hat. Eden izmed razlogov je bila Red Hatova platforma OpenShift, ki je ena od vodilnih za upravljanje kontejnerjev Docker in okolja Kubernetes na Linuxu.
IBM z15 počne prav to – poganjati zna tja do 2,4 milijonov (!) kontejnerjev Docker, ki skupno zmorejo procesirati več kot bilijon spletnih transakcij na dan. IBM trdi, da z bistveno manjšimi stroški na enoto, kot s klasičnimi strežniki x86. Če stranka uporablja in potrebuje resnično velikansko farmo virtualiziranih strežnikov in aplikacij, je strošek nekje do 50% nižji kot pri strežnikih x86, pri tem pa je tudi za 40% nižja poraba energije. En zmogljiv »strežnik« pač stane in porabi manj, kot množica majhnih, kar je obratno, kot je veljalo še pred kakim desetletjem, vse zahvaljujoč tehnologiji izvajanja storitev v oblaku.
IBM z15 prinaša tudi izdatne izboljšave na področju varnosti, še posebej šifriranje vseh podatkov v realnem času, kar je v današnjih časih v številnih podjetjih prioriteta številka ena. Celoto pa je moč upravljati z znanimi izdelki družbe Red Hat, kar pomeni, da je način nadzora aplikacij in okolja Kubernetes povsem enak kot na manjših strežnikih in strežnikih v oblaku.
IBM meni, da ti elementi izdelek naredijo konkurenčen celo proti storitvam v javnem oblaku, zlasti tam, kjer želijo podjetja imeti nadzor nad vsemi vidiki in sloji uporabe storitev dosegljivih v zasebnem okolju ali prek internetne povezave.