Objavljeno: 18.10.2004

10 let brskalnikov Netscape

Sredi oktobra je minilo deset let, od kar je Netscape objavil svoj prvi spletni brskalnik in s tem naznanil začetek masovne rabe interneta. Današnji Netscape je žal le senca v primerjavi z nekdanjim bliščem, vendar sedanji lastnik, družba America Online, načrtuje ponovni pohod. Družba je nedavno prodala strežniške izdelke Netscape podjetju Red Hat Linux, zadržala pa je tehnologijo in tržno znamko za spletni brskalnik. Novi spletni brskalnik bo temeljil na odprtokodni tehnologiji čedalje bolj uspešnega brskalnika Firefox, AOL pa bo dodal še nekatere nove zanimive funkcije. Korak družbe AOL nekoliko preseneča, saj je že lep čas znano, da pripravljajo tudi drug brskalnik z tržnim imenom AOL, ki temelji na Microsoftovemu Internet Explorerju.

Netscape ima za sabo zanimivo, a burno zgodovino. Podjetje je nastalo leta 1994, ko sta družbo ustanovila Marc Andreesen, avtor prvega uspešnega spletnega brskalnika Mozaic in Jim Clark, nekdanji ustanovitelj družbe Silicon Graphics. Brskalnik Netscape je bil napisan od začetka, kmalu pa je doživel neverjetni uspeh. Ta je kulminiral leta 1999, ko je družbo Netscape za tedanjih neverjetnih pet milijard dolarjev kupila družba AOL. Toda po nekaj letih, ko je Microsoft spoznal svojo napako in priznal pozen vstop na področje interneta, so se razmere spremenile.

Microsoftov Internet Explorer je počasi dohitel in nato prehitel brskalnik Netscape, ki ima danes v primerjavi s svetlo zgodovino zelo skromen tržni delež. Podjetje je zaspalo na lovorikah, strežniški izdelki, na katerih naj bi temeljil zaslužek, niso šlo preveč dobro v prodajo, brskalnik je postal glomazen in počasen. Mnogi menijo, da je AOL naredil v svoji vladavini najboljšo potezo s tem, da je omogočil odprtokodno različico brskalnika, ki živi danes svojo pot pod imenom Mozilla. Naslednik tega paketa je nedavno predstavljeni brskalnik Firefox.

Analitiki po svetu imajo zelo različno mnenje glede tega, ali je še priložnost za ponovno zamenjavo na vrhu spletnih brskalnikov. Nekateri menijo, da je tudi Microsoft zaspal na lovorikah in v svojem spletnem brskalniku ni ponudil bistvenih tehnoloških inovacij že vrsto let. To naj bi bila najboljša priložnost za tekmece. Drugi menijo, da Microsoftu ta hip nihče ne more do živega, saj lahko podjetje računa na izredno globok proračun, s katerim se lahko odbrani morebitnih napadov.

http://www.netscape.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji