Objavljeno: 3.1.2014 01:00

2014 bo leto za 4K

Napovedi novosti iz različnih virov kažejo na to, da bo na področju zabavne elektronike letos veliko poudarka na televizorjih in spremnih tehnologijah povezanih z ultra visoko ločljivostjo 4K. Potrdilo lahko pričakujemo že na sejmu CES, ki bo vrata odprl v drugem tednu januarja.

Poleg peščice velikanskih in pregrešno dragih televizorjev, s katerimi bodo predvsem vzhodnoazijski proizvajalci dokazovali svojo potenco, je za širše občinstvo pomembno predvsem to, da lahko pričakujemo poplavo modelov, ki bodo cenovno nadvse ugodni, domala poravnani s tem, kar danes odštejemo za televizorje z »navadno« ločljivostjo HD.

Polaroid, ki je bil nekoč znan predvsem po fotoaparatih, zdaj pa išče identiteto in prihodnost na novih področjih, bo tako menda kupcem ponudil 50-palčni televizor z ločljivostjo 4K, ki bo stal manj kot 1.000 dolarjev (po trenutnem tečaju okoli 725 evrov). Podobne cene lahko pričakujemo tudi s strani drugih proizvajalcev.

Televizorji 4K pa sami po sebi ne bodo uspešni, če ne bo zanje dovolj vsebin v visoki ločljivosti. Tu utegne pomembno vlogo odigrati Google, ki bo na CESu prvič predstavil predvajanje pretočnih vsebin v storitvi YouTube z ločljivostjo 4K. V ozadju je Googlov kodek VP9, ki bo zagotavljal primeren pretok podatkov tudi na običajnih internetnih povezavah. Menda dosegajo z njim primerljivo kvaliteto s polovico manjšo prepustnostjo, kot ostali tekmeci.

Povrh vsega naj bi VP9 v kombinaciji s VP9 omogočal bistveno boljši izkoristek predpomnilnika in s tem manj zastojev pri predvajanju. Google namerava že na začetku zagotoviti močno podporo partnerjev, kot so ARM, Broadcom, Samsung, Nvidia, Mozilla, Qualcomm, Marvell, Toshiba, predvsem pa trojica strateških proizvajalcev: Sony, Panasonic in LG. 

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji