4K prinaša težave za avtorje risank
Ultra visoka ločljivost, znana pod kratico 4K, prinaša nov kakovostni skok za gledalce filmskega gradiva. Toda ustvarjalci filmov, še posebej pa risank, niso tako navdušeni. Za izdelavo sodobnih računalniško generiranih risank animatorji že danes porabijo ogromne količine računalniških sredstev, tipično cele farme strežnikov in ogromno dejanskega in procesorskega časa za pripravo vseh potrebnih scen.
Večino risank danes sestavljajo z ločljivostjo 2K in s 24 sličicami na sekundo. Po ocenah Maca Guffa, glavnega tehnika družbe Illumination, ki stoji za risankami Minions, Lorax in Despicable Me, bo ločljivostjo 4K vse skupaj povečala in podražila vsaj za 2,5-krat. Še posebej, če bodo poleg višje ločljivosti povečali tudi število sličic, zdaj namreč govorijo o 48 slikah na sekundo.
Po ocenah družbe Illumination, bi za izdelavo celovečerne risanke v ultra visoki ločljivosti potrebovali diskovni prostor velikosti čez 600 TB. Že danes za upodabljanje uporabljajo 20.000 (!) računalnikov, z ločljivostjo 4K bi se to samo še zelo povečalo. Stroški na ta način postajajo tako visoki, da se marsikateri projekt ne bo izplačal, verjetno pa bi jih bo tudi časovno težko izvesti v današnjih okvirjih. Ali so na to mislili snovalci standarda 4K?
P9-FCC6I7u0