Adblock Plus podpira mikro plačila spletnih vsebin
Vsekakor gre za zanimivo kombinacijo: vodilno podjetje, ki proizvaja orodje za blokiranje prikazovanja spletnih oglasov, se je povezalo s podjetjem, ki omogoča plačevanje branja spletnih vsebin.
Avtorji priljubljenega programa Adblock Plus so se povezali z mladim švedskim startupom Flattr, ki ponuja platformo za mikroplačila pri prebiranju spletnih vsebin. Pri tem vsekakor ne gre za prvi poizkus na to temo, vendar je izvedba v tem primeru inovativna.
Namesto, da se mora končni uporabnik odločati katero spletno vsebino bo plačeval, določi samo mesečni znesek, ki ga je pripravljen dati v donacijo avtorjem spletnih vsebin. Pri tem lahko celo nekoliko razporeja razdelitev sredstev med bolj priljubljene vsebine in ostale.
Gre za odgovor na zaskrbljenost založnikov spletnih vsebin, ki se soočajo s čedalje večjim upadanjem prihodkov iz oglasov, ki jih blokirajo programi, kot je Adblock Plus. Raziskave kažejo, da bi že razmeroma majhna mikro plačila končnih uporabnikov bistveno izboljšala razmere na tem področju in omogočila trajno zagotovitev kvalitetnih vsebin.
Ne gre zanemarit, da je Flattr zopet eden od posrednikov. Podjetje pri vsakem plačilu vzame zase 10% zneska, od tega gre 3-5% za stroške bančnih storitev pri plačilih avtorjem. Nihče pa ne ve, koliko bodo avtorji dejansko dobili. Tipičen uporabnik mesečno namreč pregleda zelo veliko število vsebin, pogosto iz različnih virov. Pri pavšalnem plačevanju, kjer znesek ni predpisan je zato moč pričakovati, da bodo tovrstna plačila minimalna. Povrh vsega pa se morajo založniki prijaviti v storitev, da so lahko deležni plačil.