Adblock Plus proti plačilu dovoljuje prikaz oglasov
Ameriki časopis Financial Times (FT) je razkril javnosti prikriti dogovor med spletnimi velikani in priljubljenim dodatkom za brskalnike Adblock Plus, ki ga za blokiranje nezaželenih oglasov uporablja kar okoli 300 milijonov uporabnikov. Po pisanju FT vsaj Google in Microsoft, pa tudi nekateri drugi, podjetju Eyeo, avtorju programa Adplus Plus (ne smemo ga zamenjati za sorodni Adblock, brez Plusa), plačujejo, da so njihove spletne storitve (npr. Microsoftov Bing) umeščene na tako imenovane »bele sezname«. Zato jih jih Adblock Plus ne blokira.
Čeprav početje družbe Eyeo ne krši nobenih zakonov, je tako ravnanje sporno iz stališča, da tovrstna politika ni javno objavljena in razložena. Na svojih spletnih straneh ne razkrivajo cenikov, kaj šele seznamov podjetij na belih seznamih. Pred časom so sicer uvedli brezplačno storitev »dovoljenih oglasov« namenjenih predvsem malim podjetjem, vendar morajo ti izpolnjevati striktne pogoje določene s strani skrbnikov programa Adblock Plus.
S tem so razkrili ozadje obupnega boja za oglase, kjer orodja, kot je Adblock Plus pomenijo resno oviro tudi za največje in premožne ponudnike vsebin in oglasov. V tem primeru so najbolj oškodovani manjši ponudniki, ki nimajo sredstev za plačevanje ne-preprečevanja oglasov, a njihove vsebine avtorji ne ocenjujejo kot primerne za brezplačno uvrstitev na beli seznam. V velikem številu primerov pa je obstoj malih ponudnikov odvisen prav od prihodkov iz oglaševanja.