Ali Microsoft kupuje Facebook?
Microsoft je v zadnjih tednih vzpostavil pogovore z družbo Facebook, v katerih bodo po vsej verjetnosti kupili poslovni delež. Facebook je svetovni najbolj znan spletni servis za spletno druženje (social networking) in ima danes več kot 42 milijonov aktivnih uporabnikov. Analitiki ocenjujejo, da je podjetje vredno vsaj 10 milijard dolarjev, kljub temu, da so v zadnjem letu ustvarili zgolj okoli 30 milijonov dobička. Facebook, ki je nastal komaj pred tremi leti, je v centru pozornosti že lep čas, zlasti po spodletelem poskusu, da bi jih lani prevzela družba Yahoo.
Poznavalci razmer ocenjujejo, da vsaj v prvi fazi Microsoft ne kupuje celotno podjetje, temveč le manjši poslovni delež, najbrž reda 5 do 10%, za kar naj bi plačali med 300 in 500 milijoni dolarjev. Na ta način bi podjetji okrepili poslovno sodelovanje, kjer je Microsoft že danes ekskluzivni dobavitelj spletnih oglasov na spletnih straneh Facebooka. Analitiki menijo, da je Microsoft korak potrebno gledati kot zaščitni manever pred vse večjimi tekmeci s spletno ponudbo, v prvi vrsti z družbo Google. Po drugih vesteh naj bi Facebook razmišljal o večjem strateškem partnerstvu, dodatnih investitorjih, morda celo nastopu na borzi.