Ali operaterji vohunijo pri svojih strankah?
V ZDA se je zopet vnela polemika okoli zaščite zasebnosti uporabnikov mobilnih storitev, po tem, ko se je izkazalo, da eden velikih telekomunikacijskih operaterjev v svoje telefone privzeto vgrajuje program, ki že meji na vohunskega (spyware). TechCrunch in drugi spletni mediji poročajo, da program z imenom Carrier IQ C(CIQ), ki ga v svoje telefone vgrajuje ameriški Sprint, zmore ne samo pomagati pri razreševanju težav uporabnika pri uporabi telefona, omrežja in storitev, temveč beleži med drugim vse, kar uporabnik tipka na telefonu in s tem deluje enako kot t.i. "keyloggerji".
Sprint sicer v obrazložitvi namena in funkcijah programa sicer zelo previdno izbira izraze in omenja stvari, kot so "beleženje informacij o delovanju", "pregledovanje" in "poročanje", vendar to ne skriva dejstva, da ima operater vpogled v precej več podatkov, kot mu zakonodaja in etika omogočata. Povrh so hackerji ugotovili, da zbrane podatke omenjeni program posreduje k operaterju povsem brez šifriranja, kar je ravno v nasprotju z načeli in namenom, ki ga želijo doseči pri operaterju. Avtorji programa so seveda ogorčeni in pretijo s tožbami proti tistim, ki so opozorili milo rečeno neprofesionalno, če že ne nečedno ravnanje vpletenih. Več o zapletu tudi v video prispevku.
Naj opozorimo, da smo v Monitorju prav nedavno pisali o naraščajočih nevarnostih vohunjenja uporabe mobilnih telefonov, kar smo povzeli v članku "Ko telefon in več naš", ki ga najdete na spodnji povezavi. Tematika je zelo aktualna, saj tudi analitska podjetja poudarjajo, da sta varnost in zasebnost na mobilnih napravah vse bolj ogrožena.