Alibaba proti eBayu
Novica, kako je kitajski spletni trgovec Alibaba s svojim servisom TaoBao s kitajskega trga pregnal ameriški eBay je stara že vsaj pet let, obujali pa smo jo ob petkovi predstavitvi Alibabe v ljubljanskem Koloseju. Predaval je Porter Erisman, nekdanji podpredsednik Alibabe od leta 2001 do 2008, ki je pokazal tudi dokumentarni film o tem času z naslovom Krokodil iz Jangceja. Legendarni ustanovitelj Alibabe in tudi njen današnji predsednik, Jack Ma, je namreč ob ustanovitvi Alibabe leta 1999 svojim sodelavcem govoril, da so ameriški ponudniki morski psi v morju, da pa oni morajo biti krokodili v največji kitajski reki.
Korporacija Alibaba je danes ponudnik lokalnih, kitajskih vzporednic spletnih servisov kot so eBay, Amazon in PayPal. Podobno kot je Kitajska že leta 2013 postala največja izvoznica blaga, ima danes Alibaba večji promet kot vsi ameriški spletni trgovci skupaj. Na lanskoletni nakupovalni dan samcev so recimo prodali za prek 9 milijard dolarjev blaga. Alibaba je uspela s poznavanjem kitajske mentalitete, tako da je na primer spletne strani oblikovala po kitajskem okusu, precej bolj pisano, kot so oblikovane toge strani ameriških ponudnikov. Lanskega septembra se je Alibaba uvrstila na newyorško borzo, pri čemer je zbrala 25 milijard kapitala, kar je bil največji odkup delnic v zgodovini. Konec lanskega leta so se potem začele pojavljati govorice, da bo Alibaba z zbranim denarjem kupila ameriški eBay.