Analiza spletnega obiska
Merjenje obiska spletnih strani postaja iz dneva v dan pomembnejša, žal pa tudi vse bolj zapletena prvina spletne navzočnosti. Razumevanje navad in potreb obiskovalcev je za vse več spletišč ključno in odloča o nadaljnji usodi in investicijah vanje.
Zgodovinsko gledano, je spletna statistika in analiza z nami že od prvih spletnih strežnikov. Ker ti vsi po vrsti vodijo precej podroben dnevnik (log) o vsaki transakciji, ki jo opravijo, je bilo mogoče že od rojstva spleta opravljati najrazličnejše analize navad obiskovalcev. Prav podrobnejša informacija o tem, kdo in kdaj nas obiskuje, je v prvih dnevih spleta marsikoga prepričala, da se je poizkusil tudi v tem mediju. Potem pa so na žalost sledila dolga leta zamegljevanja dejstev. Tudi spletno statistiko je, tako kot večino njih, mogoče tolmačiti na najrazličnejše načine in s tem prikrivati dejstva, ki za določen cilj niso ustrezna, poudarjati pa malenkosti, ki v skupni sliki ne igrajo pomembnejše vloge. Na srečo se zadnje čase zaradi velike angažiranosti velikanov spletne in tudi računalniške industrije nasploh stvari precej hitro postavljajo na pravo mesto.
Nadaljevanje in zaključek članka si lahko prebrete na spodnji povezavi.