Objavljeno: 13.9.2006

Apple ponuja filme in nove iPode

Apple je po dolgem pričakovanju in ugibanju objavil svojo namero, da vstopa na področje prodaje filmov v digitalni obliki. V ta namen so objavili novo različico paketa iTunes, obenem pa so osvežili ponudbo predvajalnikov iPod. Apple bo v okviru svoje spletne trgovine sprva ponudil 75 različnih filmskih naslovov, kot so Pirati iz Karibov, Neverjetni in Zaklad pozabljenih. V bodoče naj bi nove filme objavljali isti dan, kot bodo ti objavljeni v ZDA na nosilcih DVD. V prednaročilu naj bi posamezen film stal 13 dolarjev, ob izidu 15 dolarjev, cene pa naj bi se kasneje glede na povpraševanje spustile do 10 dolarjev za film. Za zdaj ponudba velja le za ZDA, vendar bo po načrtih storitev na voljo kasneje tudi v Evropi.

Apple iTunes 7 ponuja nakup filmov prek interneta.

Apple je ob tej priložnosti precej prenovil programski paket iTunes 7, ki poleg nakupa in predvajanja glasbe, glasbenih video posnetkov in TV serij zdaj omogoča tudi nakup filmov. Novost so grafične naslovnice večine gradiva, lažje pa je tudi najti iskane naslove. Zelo pomemben je podatek, da je Apple ob najavi video trgovine povečal ločljivost video gradiva iz dosedanjih 320x240 pik na 640x480 pik (oziroma do 480 pik, odvisno od vrste gradiva oziroma formata slike).

Steve Jobs je na predstavitvi poleg nove ponudbe, ki bo na voljo prvenstveno za predvajalnike iPod napovedal tudi novo napravo, večpredstvani predvajalnik z delovnim imenom iTV, ki bo na voljo naslednje leto. Gre za razmeroma majhno škatlo, ki bo omogočala uporabnikom nakup in spremljanje večpredstavnih vsebin na domačem televizorju. Podrobnosti so še razmeroma skope, vendar je znano, da bo imel iTV svoj grafični vmesnik, ožičeni in brezžični omrežni priključek, vtičnico USB in izhod HDMI za lažji priključek na hišni kino. Upravljanje bo z daljinskim upravljavcem, stal pa naj bi 300 dolarjev.

Apple internetni večpredstavni sprejemnik iTV bo na voljo v letu 2007.

Da bi podkrepili prodajo novih vsebin so pri Applu nekoliko prenovili domala celotno paleto predvajalnikov iPod. Originalni iPod je tako dobil 60% bolj svetle 2,5-palčne zaslone, kar naj bi prispevalo k lažjemu gledanju filmov. Peta generacija iPodov prinaša obenem nižje cene - v ZDA bo 30 GB model stal 250 dolarjev, za 80 GB disk pa bo treba odšteti 350 dolarjev. iPod Nano ima dvakrat večje pomnilnike - 2, 4 oziroma 8 GB, na voljo pa je z aluminijastim ohišjem v petih barvah. Pomembna novost je tudi izboljšan akumulator, ki po proizvajalcu zadostuje za 24 ur rabe. Cene se gibljejo od 150 do 250 dolarjev. Nekoliko so oblikovno prenovili tudi najmanjši predvajalnik iPod Shuffle, ki je prav tako cenejši - zdaj je na voljo za 80 dolarjev, 20 manj kot doslej.

Novi predvajalniki iPod so izboljšani in cenejši.

Steve Jobs je na predstavitvi tudi ponosno oznanil, da je Apple zdaj že peti največji prodajalec glasbe v ZDA, s sedanjim tempom in novo ponudbo filmov pa naj bi že v začetku naslednjega leta prehiteli četrtega - znamenito spletno trgovino Amazon.com.

http://www.apple.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji