Apple pripravlja rešitve s povečano resničnostjo
Direktor družbe Apple Tim Cook v zadnjih intervjujih namiguje, da bo tehnologija povečane resničnosti (Augmented Reality; AR) zelo pomembna za prihodnost računalniških mobilnih rešitev, posredno pa tudi za sam Apple. Toda doslej ni bilo povsem jasno, v kakšni obliki se bo povečana resničnost pojavila v Applovih izdelkih.
Ameriški patentni urad je morda delno razkril te načrte s tem, ko je nedavno podelil patent za prikaz računalniško generiranih slik informacij čez predogled slike zajete v živo s pomočjo fotoaparata. Specifično ima patentni zahtevek naslov »Zemljevidi s povečano resničnostjo« (Augmented reality maps), kar jasno nakazuje, da Apple tehnologijo pripravlja za naslednjo generacijo zemljevidov Apple Maps.
Rešitev si najlažje predstavljamo kot inkarnacijo trenutno priljubljene AR igre Pokemon Go, le da tokrat vsebine ne bodo povezane z igro, temveč bodo na zaslonu prikazane koristne informacije za uporabnike navigacijskih in lokacijskih storitev.
Strokovnjaki menijo, da je tehnologija obetavna za cel niz novih potrošniških in profesionalnih rešitev, tako da jo bomo videli v različnih aplikacijah, ne samo zemljevidih. Toda hkrati opozarjajo, da rešitve AR, še posebej če povezane z računalniškim vidom in razpoznavo okolice, predstavljajo kar velik zalogaj za mobilne naprave.
Tovrstni programi bodo morali analizirati zajeto sliko oziroma video posnetek, natančen geografski položaj, smer v katero kaže tipalo in celo nagib naprave, da bo pravilno prikazala prekritje z grafiko. Vse skupaj bo morala procesirati lokalna strojna oprema ali pa posredovati podatke in rezultate proti zalednim strežnikom v oblaku. V vsakem primeru pa to predstavlja veliko obremenitev za procesiranje in komunikacije, kljub trenutno visoki zmogljivosti najnovejših telefonov.
Zanimivo, da je Apple zahtevek za patent vložil že leta 2010, podelili pa so ga šele zdaj. Apple ima menda na projektih povečane resničnosti vključenih že več kot 600 razvijalcev. Ne dvomimo, da ima podobno tehnologijo v razvoju tudi Google, ki si lasti največji tržni delež na področju digitalnih zemljevidov.