Apple v Franciji zaradi personaliziranih oglasov oglobljen
Francoski informacijski pooblaščenec (CNIL) je minuli teden Applu izrekel globo, ker je podjetje oglaševalo ciljano in pri tem kršilo francosko zakonodajo. Naložena globa osmih milijonov evrov je za Apple sicer simbolične višine, a pomembnejše je sporočilo, česa Apple ne sme več početi. Vsaj v Evropi.
Pritožba, ki jo je CNIL prejel, se je nanašala na dogajanje v letih 2021-2022. Apple je tedaj uporabljal zbrane podatke o uporabnikih, ki so obiskali App Store na starejših verzijah iOS (14.6), da jim je prikazoval prilagojene oglase. Apple je podatke zbiral nediskriminatorno od vseh uporabnikov, saj ti sploh niso imeli možnosti izstopiti iz organiziranega zbiranja podatkov.
To pa je v nasprotju s francosko zakonodajo, saj je dovoljeno le, če so zbrani podatki nujno potrebni za nudenje storitve. V nasprotnem primeru je nujno informirano soglasje uporabnikov, ki pa ga Apple ni pridobival. Personalizirane oglase je bilo možno izključiti, a je bila funkcija skrita globoko v nastavitvah, predvsem pa privzeto vključena.