Avtomobili brez voznika naslednja Googlova zlata jama?
Google je najbolj poznan med podjetji, ki preizkušajo vozila brez voznika. V ZDA so lani celo kot prvi registrirali avtomobil brez voznika, potem ko so se na 300.000 kilometrov dolgem testiranju izognili sleherni nesreči. Računalniško krmiljena vozila brez voznika bodo v prihodnosti postala velik posle, in Google je v nizkem startu, da si od 200-milijardne pogače odreže levji delež.
Varnost je pri teh vozilih na zelo visokem nivoju. Na strehi imajo za zaznavo peščev in okolice lidar, ki je svetlobna verzija radarja, algoritem pa je nastavljen na zelo previdno vožnjo. Človeške voznike Googlovi priusi kar vznemirjajo, saj vozijo preveč previdno. V omenjenih 300.000 kilometrih je imel prius eno nesrečo, a ga je takrat nadzoroval človek. Ko ga je krmilil računalnik, pa se mu je v zadek zaletel nepozoren voznik, ker je prius ustavil pri oranžni luči.
Kaj prinaša prihodnost, ne moremo vedeti, lahko pa predvidevamo. Strokovnjaki ocenjujejo, da bo trg vreden 200 milijard dolarjev. To ni tako neverjetna ocena, saj imajo avtomobili brez voznika obilico prednosti, avtomobilov pa je na svetu ogromno. Recimo, izognili bi se lahko smrtnim žrtvam na cesti in poškodbam (ali pa jih vsaj zelo zmanjšali; v ZDA je 93 odstotkov nezgod zaradi človeškega faktorja), odpravili bi gneče, saj bi bili avtomobili pametni, poraba goriva bi padla, saj avtomobil vozi pametneje od človeka itd. Vpliv bi imeli tudi na parkirno zmedo, saj bi se avtomobil lahko odpeljal parkirat kam daleč, potem pa bi ga poklicali nazaj. Še bolj radikalne rešitve bodo mogoče, ko bodo na cestah samo takšni avtomobili. Ker se bodo sporazumevali med seboj, bodo semaforji nepotrebni. Predstavljajte si dve koloni, ki vozita prečno druga na drugo, in se v križišču elegantno in izmenjaje sekata. Videti je nevarno, a v resnici gre za zelo učinkovito rešitev.
Kako bo torej Google zaslužil? Avtomobilov resda (še) ne proizvajajo, a to niti ni nujno. Google za zdaj ponuja opremo, ki avtomobile predrugači v brezvozniške naprave. Pričakujemo lahko, da bodo v serijskih modelih od začetka Googlove rešitve precej pogosto uporabljene. Ogromne količine denarja, ki se zlivajo v avtoprevoznike, avtobusne šoferje, taksisto, dostavljavce in podobno utegne zamenjati – Googlov čip z algoritmom. Moderni ludisti bodo seveda planili pokonci, da bomo zaradi tega dobili trume nezaposlenih, a tudi indstrijska revolucija je bila neizbežna. Vožnja je namreč še eno zadnjih dolgočasnih in nekvalificiranih opravil, ki bi jih morali že zdavnaj nameniti strojem. Ali ja pametno, da to stori Google, ki ima že tako ogromno vpliva in informacij o našem življenju, pa je že drugo vprašanje.