BMW-jeva informacijska avtomobilska prihodnost
BMW je začel s polno paro uresničevati napovedano strategijo, po kateri naj bi v prihodnosti bistveno več vlagali v informacijske rešitve in inovacije povezane z avtomobili. V samo nekaj dneh so predstavili tri pomembne novosti, ki odpirajo nove možnosti za uporabo njihovih vozil.
Najprej so na Microsoftovi konferenci Build 2016 predstavili prvo generacijo pametne pomočnice BMW Connected App. Gre za mobilno aplikacijo, sprva za telefone Apple iPhone, ki vozniku svetuje in posreduje cel kup koristnih informacij. Med drugim zna spremljati uporabnikov koledar in mu glede na stanje v prometu svetovati, kdaj naj odide na pot, da bo na srečanje prišel pravočasno. Med vožnjo zna aktivno opozarjati na spreminjajoče razmere in svetovati obvoz po drugačni poti, če je to potrebno. Na cilju pa zna svetovati, kjer najti prazno parkirno mesto.
Pomočnica se zna tudi aktivno učiti, saj hrani informacije o pogosto obiskanih krajih in ponudi pomoč do cilja, če zazna, da se gibljemo v določeni smeri. V ozadju je sodelovanje med družbama BMW in Microsoft, saj BMW Connected uporablja oblačne storitve BMW Open Mobility Cloud, zasnovane na platformi Microsoft Azure.
Druga novost je storitev ReachNow, ki jo BMW sprva testira v San Franciscu. Gre za rešitev kratkoročnega najema vozila, zlasti za potrebe premikanja po mestnem okolju. V Evropi obstaja podobna storitev z imenom DriveNow. Ključni del je mobilna aplikacija, s katro vzpostavimo naročniško razmerje (29 dolarjev), nato pa lociramo prosto vozilo v svoji bližini ter ga rezerviramo.
Ko najemnik zaključi z vožnjo, avto preprosto parkira na kateremkoli prostem uradnem parkirišču, uporabniku pa ni treba misliti na parkirnine, saj so te del same storitve. BMW v pilotskem projektu ponuja 370 vozil, sestavljenih iz električnega avtomobila BMW i3 ter modelov BMW Serija 3 in Mini. Minuta najema stane 49 ameriških centov, minuta parkiranja med najemom pa 30 centov. BMW je mobilno aplikacijo in storitev razvil na podlagi tehnologije družbe RideCell, v katero so nedavno investirali del razvojnega kapitala.
Zanimivo pa je tudi, da je BMW eden prvih, ki pri razvoju svojih vozil uporablja tehnologijo navidezne resničnosti. Nedavno so tako razgrnili način, kako razvijalci uporabljajo najnovejše VR čelade HTC Vive za analizo notranjosti vozila. Razvijali lahko v navideznem modelu denimo simulirajo vožnjo po mestu in ocenjujejo, ali je predlagani konstrukcijski model omogoča dovolj dober pogled na cesto.
Prav tako lahko ocenjujejo primernost oddaljenosti posameznih sestavnih delov in stikal od voznika in uporabnikov, s čimer izboljšujejo ergonomijo, brez da bi morali pripravljati fizični prototip. Navidezna resničnost poleg tega omogoča boljše sodelovanje med razvojnimi ekipami po svetu, brez da bi ti morali potovati na oddaljene sestanke za preizkus posameznih zamisli in predlogov.
z8KqFR9AtSA