Objavljeno: 3.7.2015 12:00

Bo Google nudil zastonjske taksi prevoze?

Portal Bloomberg.com poroča, da je vse več znakov, ki kažejo na to, da se Google morebiti pripravlja v vstop na tržišče »taksi služb«, kot je to danes priljubljena storitev Uber.

Uber je sicer v delni lasti Googla, saj je njegov investitorski del Google Ventures že leta 2013 v podjetje vložil 258 milijonov dolarjev, kasneje pa še več. Posledično je v upravnem odboru podjetja tudi Googlov človek, David Drummond, ta pa je, kot menda pravijo viri iz Uberja, upravnemu odboru predstavil možnost, da bo Google sčasoma postal tudi konkurent. Upravni odbor je menda videl tudi zaslonske posnetke telefonske aplikacije, ki jo v ta namen že testno uporabljajo Googlovi uslužbenci. Odbor se posledično odloča o tem, ali bodo Drummonda iz odbora zaradi navzkrižja interesov izključili. Mimogrede, spomnimo, podobno se je pred časom zgodilo Ericu Schmidtu iz Googla, ki je bil v upravnem odboru Applea. Pa nekako od predstavitve Androida ni več…

Poznavalci špekulirajo, da bi bil Googlov vstop na to tržišče nekakšna predhodnica tiste prave stvari – vpeljave taksijev brez voznikov. Googlovi samostojni mini avtomobilčki so pravkar dobili dovoljenje za testne vožnje po Kaliforniji in po Googlovih besedah bodo že v naslednjih treh do petih letih tudi dejansko operativni. Težko si predstavljamo, da bi bili s svojo čudaško obliko zanimivi za smrtnike (vsaj v velikih količinah), za samostojne taksije pa bi bili idealni.

Podobno sicer razmišlja tudi sam Uber, ki se je povezal z univerzo Carnegie Mellon, s katero naj bi sčasoma razvil samovozeče avtomobile. Uberjev šef, Travis Kalanick, je sicer že večkrat javno povedal, da je moteči faktor v njihovem trenutnrm poslovnem modelu prav človeška delovna sila. Ko so vozniki stavkali, jim je zabrusil, da jih bo tako ali tako nekoč zamenjali »robot«, pa tudi sicer je »tistega drugega tipa« (šoferja) označil za razlog, da je njihova storitev še vedno predraga. Oz. z njegovimi besedami: »The Uber experience is expensive because it’s not just the car but the other dude in the car. When there’s no other dude in the car, the cost [of taking an Uber] gets cheaper than owning a vehicle.«

Da se Google in Uber oddaljujeta morda kaže tudi dejstvo, da si Uber mrzlično prizadeva uporabljati zemljevide, ki niso Googlovi, o čemer smo že pisali.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji