Boj za prevlado na trgu digitalne glasbe
Ko so Napsterjev brezplačni servis za izmenjevanje digitalne glasbe s sodno odločbo delno omejili, so pri največjih glasbenih založbah in nekaterih najbolj obiskanih spletnih straneh začeli razmišljati o plačljivih servisih. Prvi korak je naredilo podjetje RealNetworks, ki je podpisalo pogodbe s tremi od petih največjih glasbenih založb. RealNetworks naj bi tako še letos skupaj z založbami EMI, BMG in Warner Brothers ustanovil MusicNet, online platformo za plačljivo glasbeno ponudbo. V MusicNet bodo poskušali privabiti še preostali največji založbi Sony in Universal, ki pa sta že napovedali razvoj svojega naročniškega servisa. Imenuje se Duet, predstavili pa naj bi ga na Yahooju.
Križem rok ne drži niti Microsoft, ki je napovedal nov glasbeni kanal MSN Music. Na začetku bo MSN Music ponujal izbiro med številnimi radijskimi postajami, vključno s podatki o izvajalcih in povezavami na spletne trgovine s CD ploščami, pozneje pa bo proti plačilu mogoče tudi izbirati posamezno glasbo oziroma izvajalca.
V največji prednosti pred vsemi je še vedno Napster, ki mu je sodno zaukazana izključitev 275.000 pesmi zmanjšala obisk za 25 odstotkov, kljub temu pa so njegovi obiskovalci letos prenesli od 2,5 do 3 milijarde pesmi na mesec. Pri tem je zanimiva vloga nemškega Bertelsmana (BMG), ki je lastnik Napsterja, hkrati pa je podpisal tudi pogodbo z RealNetworksom.
Daleč za velikimi igralci se pojavljata še Apple s programom QuickTime in internetna različica MTV-ja, ki bo glasbo prodajala preko spletnih strani Radio MTV in VH1.