Objavljeno: 16.8.2018 10:00

Boj za telefonski tržni delež – kdo bo prvi?

Ko govorimo o ponudbi vodilnih proizvajalcev pametnih telefonov, je zanje v resnici pomembno le eno – tržni delež. Od tega je odvisno vse, vrednost posameznega podjetja, vodstvo, portfelj izdelkov in vložek v nadaljnji razvoj.

V zadnjih letih na čelu lestvice tržnih deležev najdemo znani dvojec Samsung – Apple. Prvi tipično kraljuje v številu izdelanih in prodanih kosov, Apple pa še vedno uživa največje marže in absolutni zaslužek. Kratkotrajno se občasno dogodi kakšna sprememba, a v načelu sta obe družbi v nedavni preteklosti konstantno povečevali tržni delež glede na tekmece, za katere se je zdelo, da nimajo in ne bodo imeli pravih priložnosti za boj.

Toda iz kitajske prihaja nov val izdelkov in proizvajalcev, ki želijo to spremeniti. Trenutek je pravi, saj tako Samsung, kot Apple kažeta prve znake »utrujenosti« v vodstvu. Samsung je kljub trdnemu vodstvu v drugem četrtletju zabeležil občuten padec prodaje v višini 10,4%. Slabše so se prodajali predvsem najdražji telefoni, na čelu z Galaxy S9. Tudi Apple je prodal manj telefonov iPhone X, kot bi želeli, a so kljub zabeležili rahel (0,7%) dvig prodaje. In, da, postali so prvo podjetje s tržno vrednostjo večjo od bilijona dolarjev.

Rastoča zvezda je kitajski velikan Huawei, ki je sodeč po raziskavi družbe IDC zabeležil 40,9% rast na letnem nivoju in v drugem četrtletju na drugem mestu za las prehitel Apple. To se utegne vnovič spremeniti, po tem, ko bo Apple predvidoma v začetku jeseni predstavil novo generacijo telefonov.

Huawei, ki svoj telefonski uspeh kuje na pogodbah s telekomunikacijskimi družbami, kjer je eden glavnih dobaviteljev opreme (bazne postaje, sistemi LTE...), raste predvsem v Aziji in Evropi, v ZDA pa je tamkajšnja politika vsem odsvetovala prodajo in nakupu teh izdelkov. Kljub temu kitajski velikan trdi, da se bo v začetku drugega leta trdno zasidral na drugem mestu, proti koncu 2019 pa želijo postati številka ena in prehiteti Samsung.

Ne smemo pozabiti, da ob družbi Huawei rastejo tudi druge kitajske družbe, kot sta Xiaomi in OPPO. Xiaomi je na letni ravni rasel še hitreje kot Huawei in dosegel povečanje prodaje za kar 48,8%, s čimer so se zavihteli na četrto mesto.

Na spisku vodilnih opazno manjka družba Lenovo, ki je še pred časom nakazovala, da želijo na področju telefonov imeti podoben uspeh, kot pri osebnih računalnikih, prenosnikih in strežnikih, kjer so v samem vrhu. Toda napovedi se niso udejanjale. Z izjemo Latinske Amerike, kjer beležijo večji delež kot drugod, prodaja njihovih telefonov vztrajno pada. Na domačem terenu, na Kitajskem, so nedavno padli iz petega na skupno osmo mesto po tržnem deležu. Njihovi telefoni preprosto niso presežek za čedalje bolj petične kupce, ki se raje ozirajo po drugih znamkah. Strategiji družbe Lenovo zagotovo ni pomagal nakup telefonov Motorola za katere so leta 2014 odšteli 2,91 milijarde dolarjev. Nedavno so celo objavili, da bodo ukinili razvojni oddelek v bližini Chicaga, kjer so nastajale Motorole. Strategija je ta hip nejasna, kar je slab obet na tem izredno konkurenčnem segmentu.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji