Objavljeno: 12.7.2017 01:00

Bosch napoveduje korenite spremembe v urbanem transportu

Podjetje Bosch je eden od glavnih dobaviteljev elektronskih in računalniških komponent za avtomobilsko industrijo, ob tem pa tudi pomemben inovator na tem področju. Zato je zanimivo spremljati njihovo vizijo, ki napoveduje korenite spremembe v načinu, kako se bomo prevažali v naslednjih desetih letih. Samovozeča vozila so sodeč po Boschu le temelj za te spremembe, še bolj pa bodo pomembne bodoče pametne aplikacije, ki bodo uporabnikom ponujale več udobja in manj stresa, kot današnja prevozna sredstva.

Prvi del vizije je naročanje potovanj iz točke A na točko B prek spletnih storitev, ki bodo znale uporabljati za prevoz na poti različna prevozna sredstva in za vsakega posameznika v realnem času izračunati optimalno kombinacijo prevoznih sredstev, denimo vlaka, samovozečega avtomobila, morda tudi električnega skuterja/kolesa. Še več, potrebna vozila ali sedeže v njih bodo aplikacije znale tudi rezervirati za uporabnika, a hkrati prilagoditi razpored, če v zadnjem hipu pride do nepredvidenih sprememb.

Bosch v ta namen začenja z novim raziskovalnim projektom moveBW, mobilno platformo, ki za iskanje najhitrejše poti skozi mesto uporablja podatke v realnem času. Prednosti te aplikacije bodo vidne tako za končne uporabnike, ki bodo hitreje in z manj stresa prišli do cilja, kot za mesta, ki bodo na ta način lahko lažje upravljala gostoto prometa, zlasti na kritičnih mestih in v dnevnih konicah.

Drugi del vizije družbe Bosch je nadgradnja današnjega razvoja samodejne vožnje, kjer podjetje sicer že danes igra pomembno vlogo. Napovedujejo namreč, da vozila ne bodo samodejno delovala le tedaj, ko bodo voznik (bolje rečeno upravljavec vozila) in potniki v njem, ampak tudi ko bo potrebno vozilo pripeljati do točke prevzema. Sodeč po Boschu bodo avtomobili znali s pomočjo sodobne programske opreme in robotske vožnje samodejno pobrati uporabnika na točki in v trenutku, ko bo ta rabil storitev prevoza. Tudi ta inovacija bo pomembna tako za posameznike, kot za skupnost, mesta pa bodo s tem pridobila prostor z boljšim upravljanjem parkirnih mest in gostote prometa.

Po raziskavi družbe IHS Tehcnology bo leta 2025 že 88 velikih svetovnih mestih ponujalo tako imenovano celovito prometno povezljivost, torej povezavo med pametnimi avtomobili, infrastrukturo (parkirišča) in pametnimi telefoni, kot sredstvi za naročanje in upravljanje storitev prevoza.

Na koncu bo zelo pomembno vlogo v transformaciji sodobne urbane mobilnosti igrala tehnologija, ki je morda od vseh najmanj futuristična, toda za udobnejše in manj stresne prevoze v mestih še kako pomembna. Govorimo o električnih skuterjih in električnih kolesih, ki jih bodo mesta ponujala v najem za posamezno vožnjo, torej za prekoračitev »zadnjega kilometra«, zlati v centrih, ki so že zdaj zaprti za večja vozila.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji