Britanski "influencerji" pod drobnogledom regulatorja
T. i. influencerstvo, sodobna oblika prostituiranja lastne osebnosti na spletu, ki je v milejših odtenkih že davno prodrlo tudi k nam, bo v Veliki Britaniji v praksi kmalu izenačeno z drugimi oblikami prikritega oglaševanja.
Dare Hriberšek, Slotech
Otoški Urad za konkurenco in trg je namreč sprožil preiskavo, s katero želi ugotoviti, v kolikšni meri slavne osebnosti dejansko označujejo svoje komercialne objave, kadar svojim zasledovalcem na družabnih omrežjih priporočajo kak izdelek ali storitev. Tamkajšnji zvezdniki, ki imajo na milijone sledilcev, lahko namreč s takim početjem odlično zaslužijo. Tisti, ki svoje početje vendarle označujejo, to običajno storijo prek »hashtaga« #ad, kar pa po mnenju urada ne zadostuje. Objava mora biti jasna na prvi pogled.
Foto: Pixabay
Kot še pojasnjujejo, lahko javne osebnosti s svojimi priporočili močno vplivajo na odločitve potrošnikov, ki pa so lahko, če objava ni jasno označena kot komercialna, pri tem tudi zavedeni. Zato mora biti po tamkajšnji (in tudi naši) zakonodaji vsako sporočilo, za katero je avtor prejel plačilo ali drugo nagrado, jasno označeno. Slovenski zakon o medijih sicer pravi, da je "prepovedano prikrito oglaševanje, ki naj bi prepričalo bralca, poslušalca oziroma gledalca, da v primeru objave posameznega oglasa ne gre za oglaševalske vsebine."
Urad je za pojasnila že zaprosil nekaj deset slavnih osebnosti. V primeru, da se bo izkazalo, da so kršili pravila potrošniške zakonodaje, so že zagotovili, da bodo imena zvezdnikov tudi javno objavili, seveda pa zoper njih sprožili tudi kazenski pregon. V primeru pravnomočne obsodbe lahko slavni oglaševalci skupijo navzgor neomejeno denarno kazen, v skrajnih primerih pa tvegajo tudi zapor.
Prvo tozadevno preiskavo so na otoku sicer sprožili že pred dvema letoma, ko so s tem v zvezi preiskovali posredniško podjetje, ki je povezovalo vplivneže in oglaševalce.