CES: televizorji 4K in bitka za najboljši OS
Na tokratnem sejmu CES so proizvajalci televizorjev skoraj družno ubrali nekoliko drugačno smer. Namesto nenehnega večanja dimenzij zaslonov in večanja ločljivosti (v obeh primerih smo najbrž prišli do nekih racionalnih meja), so se usmerili na kakovost slike in zlasti upravljanje vsebin.
Zaradi slednjega je bilo glavno vprašanje na tem področju, kateri proizvajalec se je odločil za ta ali oni operacijski sistem, ki bo temelj nove, pa tudi kasnejših različic televizorjev. Kar nekaj proizvajalcev (Sony, Philips, Sharp) so se odločili, da bodo verjeli Googlu in njihovemu operacijskemu sistemu Android (kar najbrž pomeni počasen zaton platforme Google TV).
Samsung, kot eden pomembnejših ponudnikov televizorjev, se je odločil za lasten operacijski sistem Tizen, ki so ga razvili skupaj z Intelom. LG po drugi strani vztraja pri operacijskem sistemu WebOS in za nameček so pri Panasonicu sporočili, da bodo svoje televizorje opremili z operacijskim sistemom Firefox OS. Javnost najbrž ni pričakovala take razslojenosti, zmagal pa bo najbrž tisti, ki bo ponudil največ vsebin. Zdi se, da ima koalicija okoli Googla tu določeno prednost.
Nadaljevala se tudi prizadevanja narediti še bolj ekstremno obliko televizorjev. Sony je predstavil kar 12 novih modelov Bravia, od katerih serija X9000C premore ohišje, ki je na najtanjšem delu debelo le 4,9 mm. Vprašanje pa je, ali je to res dobro, predvsem pa potrebno.
Samsung je po pričakovanjih predstavil novo družino televizorjev, ki nosijo oznako SUHD, kjer »S« pomeni vrhunski razred. Z uporabo nanokristalov so tudi izboljšali verodostojnost in natančnost barv, novi modeli pa so na voljo v velikostih med 48 in 88 palci.
Pri Sharpu so se spomnili novega trika – vsako piko zaslona ločljivosti 4K so po vertikali razdelili na dve, od katerih ima lahko vsaka polovica svojo barvo. S tem so dosegli še bolj ostro sliko, primerljivo s tistimi pri ločljivosti 8K, z uporabo sedanje tehnologije in vsebin 4K. Diagonale novih modelov Aquos se gibljejo med 43 in 80 palci.
Pri znamki Philips imajo zopet drugačen trik – s tehnologijo Philips Smart Laser Backlight Ultra so v zadenjsko osvetlitev namesto belih diod LED vgradili rdeče laserje, s čimer menda dosegajo še bolj žive in verodostojne barve. Novi modeli bodo na voljo z 58- in 65-palčnimi diagonalami.
Praktično vsi novi modeli nudijo ločljivost 4K, vprašanje pa je, kako je z vsebinami. Trenutno je še zelo malo TV postaj in gradiva na optičnih medijih, ki se ga da kupiti. Pretočno predvajanje pa, glede na velikost posnetkov in še vedno marsikje omejenih hitrostih inherentnih povezav, ni vselej smiselno. Pri Samsungu so zato najavili, da bodo v svojih modelih omogočili prenos vsebin 4K (na primer prek noči) in predvajanje iz lokalnega medpomnilnika, seveda ob spoštovanju vseh protipiratskih ukrepov.
Skoraj vsak proizvajalec ima ali pa načrtuje vsaj en model z ukrivljenim zaslonom, tudi takimi, ki se prilagajajo na zahtevo. Samsung je šel še dlje in ukrivljenost prinesel tudi na področje računalniških monitorjev. Najbolj ekstremni je 34-palčni model SE790C, ki nudi zaslon v razmerju 21:9, diagonalo 34 palcev in ločljivost 3.440 x 1.440 pik. Za ne prav nizko ceno 1.200 dolarjev.