Objavljeno: 31.5.2000

Ciscove novosti za telefonijo IP

Cisco Systems je največji izdelovalec omrežne opreme, ki ponuja tudi celovite rešitve za integrirana podatkovna omrežja z internetno telefonijo za srednja in velika podjetja. Tovrstne tehnologije in rešitve so pri Ciscu združene pod kratico AVVID - Architecture for Voice, Video and Integrated Data, torej arhitektura za govor, video in podatke.

Slovenska podružnica Cisco Systems je na seminarju predstavila nekaj novosti, ki so že ali bodo na tržišču do avgusta letos, objavili pa so tudi poslovne rezultate preteklega tretjega poslovnega četrtletja, ki se je končalo 29. aprila letos. Prihodkov iz prodaje je bilo za 4,92 milijarde dolarjev, za 55 odstotkov več kakor v enakem obdobju lani (3,17 milijarde). V preteklem četrtletju je Cisco Systems kupil še dve podjetji, Aironet Wireless Communications in Pirelli Optical Systems - zanju je odštel skupaj približno 2,85 milijarde dolarjev - in tako povečal število nakupov od leta 1993 na 54 podjetij.

V sklopu tehnologije AVVID so v začetku pomladi pri Ciscu predstavili deset novih izdelkov, med njimi drugo generacijo telefonov IP, strežnik za obdelavo klicev, stikala Catalyst 6000 z vgrajenimi funkcijami za telefonijo IP in druge izdelke, namenjene predvsem posredovanju komunikacij med klasično telefonijo in telefonijo IP. Stikalom so namenili nove razširitvene kartice z vmesniki za priključevanje standardnih analognih ali digitalnih telefonskih aparatov in central ter preklopni modul z 48 priključki z vgrajenimi nadzornimi mehanizmi za zagotavljanje kakovosti storitev in enostavnim priklopom na električno napajalno omrežje za telefone IP. Novi moduli so dovolj inteligentni, da ločijo telefon IP ali klasični omrežni vmesnik in tako po potrebi vključijo ali ne električno napajanje.

Jedro sistema za internetno telefonijo v srednje velikih podjetjih je programski strežnik CallManager. Trenutna različica nosi oznako 3.0, zaenkrat pa teče samo v strežniku z Windows 2000. Vsaj za letos od Cisca ni možno pričakovati rešitve za drug operacijski sistem. Strojna oprema za CallManager je novi Ciscov Media Convergence Server (MCS 7835) - v resnici je to Compaqov strežnik Proliant. Zanimivo je, da Cisco jamči za delovanje le v primeru, če strojno in programsko opremo kupimo od njih - samo namestitev programske opreme na že obstoječi strojni strežnik ni zadosten pogoj za jamstvo.

Predstavili so tudi nove telefone IP z oznakama 7960 in 7910, ki bodo dopolnili zdajšnjo ponudbo telefonov 30 VIP in 12 SP+. Telefon 7960 je namenjen upravljanju klicev v omrežju, zato ima vgrajen velik zaslon LCD in kar tri vtičnice Fast Ethernet, ki so namenjene priklopu na IP klicni center CallManager in na omrežno stikalno - tretja vtičnica je namenjena priklopu računalnika v omrežje, da ga ni treba povezovati posebej. Telefon omogoča vse standardne funkcije, kot jih poznamo iz klasičnih posredovalnih telefonov, priključenih na naročniške centrale.

Ciscovi telefoni IP so trenutno najbolj uporabni predvsem v povezavi s Ciscovo opremo, čeprav je standard za telefonijo IP enoten. Telefoni znajo od strežnikov za telefonijo samodejno povzeti nastavitve z dinamičnim protokolom za dodeljevanje naslovov DHCP. Strežnik posamezne telefone prepozna po naslovu MAC, ki je edinstven za vsako omrežno opremo na svetu, sprva pa sistema ne bo možno uporabiti z Microsoftovim aktivnim imeniškim sistemom Active Directory. Telefoni bodo kmalu omogočali tudi prikaz enostavnih spletnih strani, tak bo možno denimo v hotelih ali drugje na funkcijskim tipkam določiti funkcije za prikaz trenutnih vremenskih ali drugih razmer, morda borznih kazalcev in še česa.

Poleg praktične predstavitve izdelkov je 31. maja v Smeltovi dvorani potekal tudi seminar o telefoniji IP, na katerem so predstavili prednosti in zmogljivosti nove opreme za paketno telefonijo. Povedali so, da tovrstna telefonija danes čez javno omrežje internet še ne deluje dovolj dobro in da svetujejo predvsem uporabo v zasebnih paketnih omrežjih. Poudarili so tudi, da telefonija IP ni "zastonj telefonija", kot marsikdo misli, saj je za učinkovito delovanje poleg stroškov za opremo potrebno investirati tudi v ustrezno načrtovanje klicnih shem (načrtov klicne funkcionalnosti) in ustrezno izgradnjo omrežja.

http://www.cisco.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji