Objavljeno: 18.5.2012

Dan D za Facebook

Prišel je dan, ko bodo po dolgih napovedih in že nestrpnem pričakovanju nekaterih na borzi začele kotirati delnice znamenitega družabnega omrežja Facebook. Pozornost celega sveta je uprta v New York, kjer naj bi se zgodila doslej največja začetna kotacija (IPO) nekega podjetju doslej.

V zadnjih dneh je vodstvo družbe Facebook dvignilo tako začetno število, kot tudi izklicno ceno delnic. V prodajo bo tako skupno prišlo 421 milijonov delnic, začetna cena pa bo 38 ameriških dolarjev na delnico. Če ponudba za prodajo uspe, bo Facebook na ta način zbral kar skoraj 16 milijard dolarjev.

Kljub vsemu je 421 milijonov delnic le manjših delež vseh delnic, ki jih je razpisal Facebook. Ob uspešni prodaji naj bi vrednost podjetja tako znašala čez 100 milijard ameriških dolarjev, kar je približno toliko, kot je vrednost spletnega velikana Amazon.com.

Kljub vsej priljubljenosti Facebooka se je težko znebiti občutka, da gre za preveč napihnjeno zgodbo. Če pogledamo oprijemljive podatke, je Facebook lasni ustvaril "le" približno milijardo dolarjev dobička. Letno na uporabnika zasluži le okoli 5 dolarjev, pa še tu ni zagotovo, da bo še naprej tako.

V zadnjih dneh je denimo odjeknilo kar nekaj novic, ki ne govorijo ravno v prid dolgoročnega varčevanja na računa uspešnosti Facebooka. General Motoros, eden največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu je denimo objavil, da ne bo več plačeval oglaševanja na Facebooku. Nedavna raziskava med uporabniki omrežja je tudi pokazala, da kar 51% vprašanih meni, da je "zgodba" prenapihnjena in bo splahnela.

Predstavniki Facebooka ravno nasprotno trdijo, da ima omrežje še veliko prostora za rast. Zlasti na področju mobilnih storitev, kjer doslej menda še niso izkoristili vseh možnosti. Kot vedno, bo javnost tista, ki bo odločila, ali jim je za verjeti.

http://www.facebook.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji