Oglasno sporočilo
Objavljeno: 4.4.2022

Digitalizacija, finančne tehnologije in bančni sektor

Poslovanje finančnih institucij s pravnimi in fizičnimi osebami se ne le v transakcijskem delu, temveč tudi na področju uporabniške izkušnje in storitev vse bolj zanaša na tehnologijo. In tudi domače znanje.

Digitalizacija bančnih storitev vse bolj spreminja tradicionalno poslovanje bank. Te imajo pomembno konkurenčno prednost pred ostalimi ponudniki bančnih in drugih finančnih storitev v tradiciji, zaupanju, varnosti in velikem obsegu zgodovinskih podatkov. Poleg tega obvladajo upravljanje tveganj in lahko ponudijo bolj personalizirano obravnavo strank. A ni vse rožnato. Številni, pretežno digitalni tekmeci si želijo odrezati večji del bančne pogače.

A minus se lahko hitro spremeni v plus. Pravzaprav imajo banke edinstveno priložnost, da prek digitalnih kanalov vplivajo na preference strank in še okrepijo svoje odnose z njimi. Banke bi torej morale izkoristiti zagon pri uporabi digitalnih in samopostrežnih kanalov ter poskušati izboljšati uporabniško izkušnjo z inovativno mešanico človeških in digitalnih funkcij.

Izziv: združiti tradicijo in tehnološki napredek

Če so še nedolgo nazaj tradicionalne banke lepo shajale v svojem odnosu s stranko, ki jim je bila zvesta, četudi storitve banke zanjo niso bile ravno najbolj optimalne niti cenovno ugodne, se danes banke ne morejo izogniti t. i. fintech podjetjem z modernimi tehnološkimi platformami in digitalnim bankam, ki omogočajo strankam, da same izberejo zase najugodnejšo in najprimernejšo finančno storitev.

»Banke se zavedajo, da morajo slediti trendom, in v skrbi, da bi obdržale in še povečale število strank, tem omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo, nove digitalne storitve v elektronskih ter mobilnih aplikacijah in personalizirane produkte ter takojšnje izvedbe plačil kot tudi samopostrežne storitve,« pravi Mateja Čampa, direktorica prodaje in marketinga v podjetju Gora, d. o. o.

Stava na tehnologijo, tudi umetno inteligenco

Banke pri uvajanju novih finančnih tehnologij sledijo ciljema povečanja konkurenčnosti na trgu in izboljšav poslovanja. V ta namen so morale najprej posodobiti zastarele jedrne sisteme, uvesti nove tehnologije, tako na strani obdelave podatkov kot tudi integracije z drugimi sistemi, ter izboljšati komunikacijske kanale s strankami.

Pri nadgradnji – funkcionalni, kakovostni in z vidika uporabniške izkušnje – si banke pomagajo z vpeljavo umetne inteligence. Ta jim omogoča izboljšati procese poznavanja (potreb) strank in preprečevanja pranja denarja ter financiranja terorizma kot ene temeljnih zahtev regulatorjev. Na umetno inteligenco stavijo tudi druge finančne institucije, kot so faktoring hiše, zavarovalnice, investicijska podjetja idr. Ti uvajajo moderne digitalne platforme, ki združujejo storitve različnih finančnih ponudnikov na enem mestu.

Z vidika krčenja oziroma obvladovanja stroškov pa prednjači uvajanje robotskih sistemov oziroma avtomatizacije in optimizacije storitev, tudi v klicnih centrih, saj na ta način racionalizirajo stroške podpore uporabnikov ter pripravo in posredovanje podatkov v regulatorne namene.

Bančništvo jutrišnjega dne

Kako lahko banke tehnološko hitro in enostavno nadgradijo svoje poslovanje? Denimo z vpeljavo rešitve Oracle FLEXCUBE Universal Banking. Gre za bančni sistem, ki je optimiziran za uporabo novih tehnologij in novih pristopov upravljanja aplikacij ter enostavno podpre naraščajoče zahteve in pričakovanja strank pri bančnem poslovanju. Že ime rešitve poudarja želeno prilagodljivost, strokovnjaki podjetja Gora, d. o. o., pa potrjujejo, da ga je moč enostavno integrirati v obstoječ bančni sistem.

»Banke lahko na ta način učinkovito spremenijo način razumevanja in oskrbe strank s prilagojenimi in z inovativnimi produkti ter storitvami. Oracle FLEXCUBE opremi bančnike s celovitimi zmogljivostmi, poglobljenimi vpogledi in funkcijami za poglabljanje odnosov s strankami, z optimizacijo poslovanja in doseganjem višjih prihodkov,« povzame Mateja Čampa. Dodaja pa: »Banke morajo biti same po sebi agilne, odprte in arhitekturno prilagodljive. «

Integrirani delovni tokovi in neposredna obdelava podatkov, ki pomagajo pri optimizaciji zalednih operacij, dvignejo učinkovitost na novo raven. Prednastavljeni procesi pomagajo bankam pospešiti uvedbo izdelkov in storitev, digitalni pomočniki in avtomatizacija pa pri optimizaciji operacij.

Odklenjeni potencial podatkov

V Oracle FLEXCUBE vgrajeno ogrodje za strojno učenje omogoča banki, da odklene resnični potencial podatkov in še poveča svoje konkurenčne prednosti. Zmogljivosti ogrodja omogočajo boljšo predvidljivost in izboljšan vpogled. Inteligentno in podatkovno gnano ogrodje izkorišča algoritme strojnega učenja in nabore podatkov, da se osredotoči na primere uporabe v resničnem svetu, kot so priporočila o produktih, odliv in segmentacija strank ter njihova življenjska vrednost. Dobrodošli v bančništvu jutrišnjega dne!

Več na www.gora.si.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji