Dobičkonosni nakupi lažnih ogledov posnetkov na YouTubu
Pred petimi leti smo pisali, kako je mogoče na internetu poceni kupiti lažne sledilce profilov. V tem času je YouTube iz vplivne spletne strani zrasel v dominantnega velikana, čemur se je prilagodilo tudi povpraševanje, s tem pa tudi ponudba. Ogledi videoposnetkov so danes tržno blago.
The New York Times je podrobno raziskal, kako težko je kupiti lažne oglede videoposnetkov. Pogovarjali so se tudi z Martinom Vassilevom iz Kanade, ki je eden največjih preprodajalcev spletnih ogledov. Samo letos jih je preprodal več kot 15 milijonov in ob tem zaslužil 200.000 dolarjev. Pri Vassilevu lahko kupimo oglede, ki jih ne zagotovi sam, temveč jih priskrbi od več ponudnikov.
Seveda gre za prakso, ki je Google ne dovoljuje in poizkuša zajeziti, a Vassilev pravi, da se vedno najde kakšen obvoz. Eden večjih ponudnikov je bil svoj čas Devumi.com, ki je v treh letih za 196 milijonov prodanih ogledov prejel 1,2 milijona dolarjev. Ni slabo. Med njegovimi strankami so bili tudi Russia Today, Al Jazeera English in The New York Post. Sicer pravijo, da so to na lastno pest počeli posamezni že odpuščeni zaposleni, a vseeno.
The New York Times je za potrebe članka pri več ponudnikih kupil pet tisoč ogledov z novinarsko hišo nepovezanih videoposnetkov. Večinoma je uspelo, cene pa so znašale med 15 in 45 dolarji.
YouTube se proti temu bori, a ne preveč uspešno. Od devetih nakupov je časniku uspelo sedem. Ko so s tem seznanili Google, je ta dejal, da so hekerji izkoristili dve luknji, ki sta vmes že zakrpani. Ko je časnik ponovno kupil oglede, je bil rezultat spet uspešen, dasi nekoliko počasnejši. Eden izmed nekdanjih zaposlenih pri Googlu je povedal, da so imeli posebej velike probleme pred petimi leti, ko je lažen promet dosegel legitimnega. Takrat so se ustrašili, da bodo filtri začeli napačno sortirati, a so kasneje zajezili lažni promet.
Bitka še ni končana in verjetno nikoli ne bo. Tudi zato je treba vse na internetu vzeti z zrnom soli.