Objavljeno: 11.7.2003

Dogodkovno vodena arhitektura v prihodnosti

Svetovalci podjetja Gartner napovedujejo, da se bo v bližnji prihodnosti vse več podjetij odločalo za izdelavo spletnih rešitev v tehnologiji Web services v obliki storitveno usmerjene arhitekture. Pri taki arhitekturi razvijalci sestavljajo storitve v obliki večkrat uporabnih programskih celot, ki predstavljajo poslovne funkcije. Z določitvijo standardnih vmesnikov med programskimi enotami lahko razvijalci ponovno uporabijo in med seboj izmenjujejo komponente, ne da bi jim bilo treba vedeti, kako te delujejo od znotraj. Tehnologija Web services omogoča razvoj komponent v programskem jeziku Web Services Definition Language, podatki pa se med seboj izmenjujejo v obliki XML.

To pa še ni vse, saj svetovalci pričakujejo, da je na vidiku še bolj izpopolnjena arhitektura, namreč dogodkovno vodena. Ta arhitektura sicer ni novost, saj se z njo ukvarjajo strokovnjaki, ki razvijajo operacijske sisteme in rešitve za sistemsko upravljanje, pa tudi razvijalci v nekaterih finančnih ustanovah. Glavna razlika med storitveno usmerjenimi in dogodkovno vodenimi arhitekturami je v tem, da so v storitveno usmerjeni arhitekturi posamezne storitve povezane med seboj v predvidljivem vrstnem redu, med tem ko se v dogodkovno vodeni arhitekturi dogodki dogajajo nepovezano med seboj in nepredvidljivo, lahko tudi sočasno, skupaj pa sprožijo dejanje.

Zapleteno procesiranje dogodkov bi se naj uveljavilo do leta 2007, ker bo v prihodnosti vedno pomembnejše vodenje poslovnih procesov v realnem času. Pot do tega bodo olajšale zmogljivejše infrastrukture, na primer hitrejša računalniška omrežja, gotovi izdelki za upravljanje dogodkov in uveljavitev standardov za procesiranje dogodkov. Cilj dogodkovno vodene arhitekture je dostaviti razumljive informacije o tem, kaj se dogaja v poslovnih informacijskih sistemih podjetij. Te informacije so uporabne za ugotavljanje, ali se dogajajo nepričakovane stvari, za izboljševanje varnosti sistemov in sprotno ugotavljanje priložnosti na področju CRM in oskrbovalnih verig. Pri Gartnerju tudi ocenjujejo, da bodo podjetja, ki še niso vpeljala storitveno usmerjene arhitekture, težje vpeljevala dogodkovno vodeno.

http://www.gartner.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji