eHramba.si - brezpapirno poslovanje na klik
V podjetju ZZI so v sodelovanju s podjetjem SETCCE razvili in vzpostavili storitev elektronske hrambe dokumentov eHramba.si, ki omogočajo organizacijam stroškovno učinkovito in zakonsko skladno trajno hranjenje in dostopanje do poslovne dokumentacije. Storitev je zanimiva za vsa podjetja, ki želijo prehod na brezpapirno poslovanje, vendar se pri tem srečujejo z drago infrastrukturo, zapletenimi postopki ter pomanjkljivo zakonodajo, kar otežuje vzpostavitev lastnih sistemov za dolgoročno elektronsko hrambo. Storitve eHramba.si so namenjene podjetjem vseh velikosti, ki želijo optimizirati poslovanje in znižati stroške hrambe poslovne dokumentacije.
Stroški, ki so povezani z elektronsko hrambo so odvisni od števila dokumentov in zakupljenega prostora, zato se prednosti še posebej pokažejo pri uporabi v velikih poslovnih sistemih, na primer v bankah, uslužnostnih in proizvodnih podjetjih ter trgovskih sistemih. Storitve eHramba.si so plod domačega znanja. Tehnološko osnovo za dolgoročno hranjenje elektronske dokumentacije in sistema za njeno uporabo v poslovnih procesih zagotavlja podjetje ZZI. Za avtentičnost hranjene dokumentacije in varno dostopanje do poslovnih dokumentov pa so poskrbeli v SETTCE z lastnimi programskimi rešitvami. Pri razvoju sta pomagali tudi podjetji SIMT na področju vzpostavitve programskega nadzora in Perenič svetovanje na področju zakonskih izhodišč.
Pravni okviri in razpoložljiva tehnologija skupaj z jasnimi poslovnimi zahtevami glede optimizacije poslovanja vzpostavljajo novo tržišče storitev in rešitev za dolgoročno hrambo. "Z oblikovanjem novega tržišča se kot tekmeca srečujeta dve popolnoma različni panogi. Na eni strani so podjetja, ki se tradicionalno ukvarjajo z arhiviranjem papirjev, mikro filmanjem in skeniranjem dokumentov, na drugi strani pa so IT podjetja, ki obvladujejo poslovne procese," je opozoril Igor Zorko, direktor podjetja ZZI. Slovenija je že leta 2000 s sprejetjem Zakona o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu izenačila veljavnost papirnatih in elektronskih dokumentov. Nov Zakon o terjatvah, ki je bil sprejet 2004 pa je razširil pravno veljavnost elektronske dokumentacije še na pogodbe, matične dokumente in podobno, s čimer je odpravil popolnoma vse ovire za e-poslovanje.
Kot pravi Gorazd Perenič, direktor podjetja Perenič Svetovanje, d.o.o., je letošnje leto začetek novega obdobja, ko je elektronska oblika pričela prevladovati nad papirno. "Kronski dokaz je Uradni list. Če pride do razlike med tiskano in elektronsko obliko, prevlada elektronska. Na osnovi letos sprejete novele Zakona o Uradnem listu pa bo ta s 1. januarjem prihodnje leto v celoti izhajal le še v elektronski obliki, kar pomeni, da bo najbolj uradno glasilo v državi odtlej elektronsko," pojasnjuje Perenič. 1. januarja prihodnje leto bosta brezpapirno pričela poslovati tudi Carinska uprava in Statistični urad, ki že tradicionalno veljata za pospeševalca elektronskega poslovanja v državi.