Elektronsko podpisovanje je temelj e-poslovanja
Poslovanje postane zares brezpapirno šele z elektronskim podpisom.
Elektronsko poslovanje ni le digitalizacija papirnih dokumentov, temveč prilagoditev delovnih nalog in procesov za uporabo digitalnih oziroma elektronskih dokumentov in izmenjavo podatkov. Do pike na i pa številnim podjetjem (z)manjka le ena komponenta – elektronsko podpisovanje. Šele z elektronskim podpisom namreč poslovanje postane zares brezpapirno.
Teorija je jasna: certificiran elektronski podpis, ki je zakonsko skladen, je enakovreden ročnemu podpisu. Kaj pa pravi praksa? V praksi veliko podjetji odlaša (še vedno) z uvedbo elektronskega podpisa, čeprav je danes njegova implementacija relativno enostavna. Strokovnjaki opozarjajo le na eno stvar: e-podpis je treba v poslovanje uvesti celovito. Uvajanje rešitev za e-podpisovanje je pomemben del digitalizacije poslovanja, zato je treba te rešitve uvesti premišljeno.
Od tablic do e-podpisovanja na daljavo
Na trgu lahko zasledimo zelo različne rešitve iz sveta e-podpisovanja. Zajem podpisa je mogoč na podpisni tablici, telefonu, obstaja podpis z digitalnim potrdilom, pojavlja se tudi zajem ročnega podpisa ali podpisovanje iz spletnega brskalnika. V času pred pandemijo se je večina ljudi z e-podpisom prvič srečala pri poštnih ali zavarovalniških okencih, kjer so svoj podpis z elektronskim peresom zapisali na tablico. Pravzaprav je podpisovanje s podpisnimi tablicami prevladovalo do začetka pandemije. Omejitve gibanja in stikov ter tudi zapiranje podjetij, ki so bili očitne posledice pandemije, pa so poskrbeli za pospešeno uvajanje novih tehnoloških rešitev. Ne le dela od doma, temveč tudi tako imenovanega oddaljenega podpisovanja.
E-podpis je tako dobil novo dimenzijo. Danes lahko dokumente preprosto podpišemo na (skoraj) poljubnih napravah in v kateremkoli brskalniku. Kako je to mogoče? Ker je ustrezno poskrbljeno za našo e-identiteto. Ta je varno shranjena na oddaljeni napravi za ustvarjanje elektronskega podpisa in zaščitena s sistemom večfaktorske avtentikacije.
Integracija e-podpisa z dokumentnim sistemom
K odpornosti poslovanja ob pospešeni digitalizaciji poslovnih okolij prispeva tudi integracija različnih rešitev. Z integracijo e-podpisa lahko znatno poenostavimo poslovanje in si olajšamo delo. Integracija e-podpisa z dokumentnim sistemom je primer dobre prakse v sodobnih poslovnih okoljih. Ti lahko v celoti nastanejo v elektronski obliki, saj dokumentni sistem poskrbi za vse »kljukice« – od priprave do potrjevanja.
Integracija e-podpisa z dokumentnim sistemom ima številne koristi tudi za organizacije, ki rastejo in pridobivajo nove zaposlene. Klasični kadrovski proces ustvarja ogromno papirne dokumentacije pri postopkih, kot so razpis delovnega mesta, sprejem in obdelava prošenj za zaposlitev, organizacija pogovorov, podpisovanje standardnih izjav o nerazkrivanju informacij in končno tudi podpisovanje pogodb o zaposlitvi – vse to so dokumentno intenzivni procesi. Ni pa treba, da so tudi papirno.
Prodaja izdelkov, storitev, naročnin ali vsebin, ki so predmet pogodb, z elektronskim podpisovanjem dobijo drugo dimenzijo. Elektronsko podpisanih dokumentov ni treba natisniti, nato skenirati in vključiti v kolesje poslovno-informacijskega sistema, saj so že tam, torej je podjetje prihranilo več korakov, časa zaposlenih ter finančnih virov. Pomnožite to s številom dokumentov, ki jih dnevno, tedensko, mesečno ali letno podpišete v podjetju. Prihranki so lahko enormni.
Za podjetje, ki v delovne procese vključi samodejno digitalno podpisovanje, se pozitivni učinki podvojijo, saj kombinacija e-podpisovanja in dokumentnega sistema zaposlenim ne omogoča le tega, da dokumente (in njihove različice) hitreje najdejo in obdelajo, temveč tudi to, da jih takoj podpišejo ali pa preverijo, v kateri fazi postopka je trenutno določena dokumentacija.
Zahtevajte skladnost
Seveda vse e-podpisne rešitve niso enake. Da bi se izognili nakupu mačka v žaklju, naj podjetja preverijo skladnost rešitve z nacionalno in mednarodno zakonodajo ter tudi globalnimi standardi, če poslujejo mednarodno. Ključna kratica, ki jo iščejo, je eIDAS. To je uredba o elektronski identifikaciji in storitvah zaupanja za elektronske transakcije, ki določa pravni okvir za e-podpisovanje.
Poenostavitev podpisovanja dokumentov lahko podjetje reši z nakupom ali celo najemom podpisne platforme, kakršna je mSign. Če podpisnik uporablja kvalificirano digitalno potrdilo, mSign izpolnjuje tudi zahteve evropske uredbe eIDAS. Uporaba rešitve je enostavna, v primeru najema pa je vzpostavitev mogoča že v enem dnevu.
Vas zanima, kako hitro in enostavno uvesti e-podpisovanje v poslovanje?
Na spletni strani mikrografija.si vam bo podjetje Mikrografija postreglo z vsemi informacijami, ki jih potrebujete za uspešno ureditev elektronskega podpisovanja. Prav tako boste izvedeli, kako doseči uporaben dokumentni sistem ter kakšna je prava pot do dolgoročnih prihrankov pri stroških poslovanja. Številne prednosti in prihranki so zagotovljeni.