EMC pred kritičnimi odločitvami
Ameriški borzni analitiki so pričakovali, da bo EMC v zadnjem poslovnem trimesečju ustvaril izgubo ali v najboljšem primeru enake poslovne rezultate kot v enakem predlanskem obdobju. Prijetno presenečenje ob ustvarjenem (sicer minimalnem) četrtletnem dobičku in prihodku v višini 1,47milijarde dolarjev je bilo tako veliko, da je delnica EMC-ja v enem dnevu poskočila kar za 23 odstotkov. Kljub temu pa EMC nima veliko razlogov za veselje in spanje na lovorikah. Uspešno poslovanje v zadnjem trimesečju je bilo v glavnem posledica uspešne racionalizacije in zmanjševanja stroškov.
EMC je doslej največ stavil na starega, preizkušenega konja - na pomnilniški sistem Symmetrix, ki pa se je že precej postaral. Časi, ko je imel EMC pri prodaji Symmetrixa 80-odstotno maržo, so mimo, saj so konkurenčni izdelki (Hitachi Data Systems in IBM) predvsem cenejši, če ne tudi hitrejši in boljši. Tudi pri srednje zahtevnih sistemih, kamor spada EMC-jev CX, je konkurenca v obliki HP-ja, IBM-a in Suna vse močnejša, zato se cene znižujejo.
Na področju pomnilniških sistemov NAS so v zadnjem času najbolj popularni manjši sistemi, zato je moral EMC v četrtem trimesečju prepustiti prvo mesto družbi Network Appliance. EMC namreč v tem segmentu ponuja le visoko zmogljive sisteme, ki se imenujejo Cellera.
Tudi trditve EMC-jeve uprave, da bodo ustvarjali večji dobiček s prodajo programske opreme in storitev na področju upravljanja pomnilniških sistemov, so na trhlih nogah. Njuna glavna produkta SRDF in TimeFinder sta primerna le za platformi Symmetrix in Clariion, pa še to ne za oba hkrati.
Strokovnjaki ugibajo, če je EMC zrel za nakup. Kot morebitne kupce omenjajo Dell, IBM, Sun, Cisco in HP, vendar zaradi različnih razlogov ni nihče 100-odstotno zainteresiran za prevzem EMC-ja. Razmišljanja tečejo tudi v obratni smeri - da bi EMC kupil kakšno prodorno programsko podjetje in s z njihovo pomočjo izvil iz težav. Tudi pri tem zamuja, saj mu je konkurenca pred nosom uplenila kar nekaj perspektivnih družb.
Strategija EMC-ja bi morala biti bolj programsko usmerjena, vendar poznavalci pravijo, da niso sposobni tako hitrega preobrata. Očitno bodo nadaljevali na svoji poti, pri čemer se bodo najprej soočili z zmanjševanjem proizvodnje, prodajo nepremičnin in odpuščanjem. To pa je že videna zgodba - spomnimo se, kaj se je zgodilo z nekoč velikim in vplivnim podjetjem Digital.