EU zahteva, da Google razdeli del oglaševanja
Evropska komisija od Googla zahteva, da razdeli poslovni segment digitalnega oglaševanja in zadosti evropskim zakonom za varstvo konkurence.
Evropska komisija je proti spletnemu velikanu že četrtič sprožila postopek zaradi izrabe monopolnega položaja na trgu, a prvič od Googla zahtevala, da razdeli ključne dele svojega poslovanja. Preiskava, ki se je začela junija 2021, je preučila, ali je Google kršil pravila EU o konkurenci s tem, ko je favoriziral svoje storitve tehnologije za digitalno oglaševanje na račun konkurenčnih založnikov, oglaševalcev in oglaševalskih tehnologij. Google je obtožen zlorabe dominantnega položaja na obeh straneh trga prodaje oglasov, kar mu je omogočilo zaračunavanje visokih pristojbin za svoje storitve. Kot primer so pri komisiji izpostavili spletišče YouTube, na katerem Google z zlorabo dominantnega položaja daje prednost lastnim storitvam z nalaganjem omejitev tekmecem.
Po preiskavi Evropska komisija ugotavlja, da bi le obvezna odprodaja dela svojih storitev s strani Googla zadostila njenim skrbem. Google ima možnost, da se brani in predstavi svoj primer, preden komisija izda svojo končno odločitev. Podjetje je že izrazilo nasprotovanje ugotovitvam in napovedalo, da se bo ustrezno odzvalo. Evropska komisija je v preteklosti s tremi ločenimi postopki Googlu že naložila kazni v skupni vrednosti več kot 8 milijard evrov. Google se je na vse tri kazni pritožil.